Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '07

 
Kategori
Ankara
 

Sokağımın adını verdikleri sokağı buldum

Sokağımın adını verdikleri sokağı buldum
 

Yeni sokak tabelalarının fotoğraflarını çekerek AŞTİ’den Deneme Lisesi’ne kadar yürüdüm. Emek ve Bahçelievler’de sokak tabelalarının değişimi hala sürüyor. 10 gün önce astıkları tabelaların yerine eski sokak adının da olduğu yeni tabelaları asıyorlar. Emek tarafında yeni tabelaların çoğu asılmış. Yeni tabelalar "1. SOKAK (ESKİ 82. SOKAK) olarak yazılmış. Yazım hatasını da düzeltmişler. Ancak 4. Cadde’nin alt tarafındaki sokaklarda yalnızca yeni verdikleri adların yazım hatalarıyla yazılı olduğu tabelalar hala asılı durumda.

Tabelaların fotoğrafını çekerken iki yaşlı beyle konuştum. Biri "60 yıllık sokak adlarını değiştirdiler" dedi. Ben "70 yıllık dedim ve Atatürk’ün imzaladığı Bahçelievler belgesini anlattım" yanıtı çok hoş oldu "Benim yaşım kadar" dedi. Diğerine bu konuyu çözmek için uğraşıyoruz, dediğimde bir aferin aldım. Loto oynamak için uğradığım dükkanda konuyu ben açtım, dertliymiş hem de daha 90’lı yıllardan buyana. "Kazakistan yaptılar caddemizin adını, hala kimse öğrenemedi" diyordu. Sokak adı değişikliklerini bu deneyimiyle oldukça tepkiliydi.

Sokağımın adını 4. Cadde üzerinde başka bir sokağa vermişlerdi. Benim 14. Sokağımın adını 76. Sokak yapmışlar, 74. Sokağın adını da 14. Sokak. Aylardır anlatmaya çalıştığım saçmalık buydu işte. Bütün tepkim de masa başında bu işlerden anlamayan bir çalışanın yaptığı bu kötü işi yöneticilerin sahiplenmesine. Artık sokağımın adını verdikleri sokağın yerini biliyorum. Bugünlerde o sokaktaki bizimle aynı numaralı apartmana gidip yöneticisi ile konuşacağım. Bize ait birşeyler oraya bırakılırsa biriktirmesini rica edeceğim. Ara sıra uğrar alırız. Aynı yöntemi tüm Bahçelievler sakinlerine öneriyorum.

Hava çok sıcaktı. Saat 17’den sonra olmasına karşın yakıcı güneşten bunaldığım bir sırada bir komşumuzun dükkanına uğradım. Orada da konu sokak adı değişiklikleriydi. Böyle bir saçmalığı neden yaptıklarını hala anlayamadığını söylüyordu.

Sokağın köşesinde durmuş tabelaların fotoğraflarını çekerken karşıdan gelenleri etkiledim, konunun sokak adı değişikliğine geldiğini duyunca gülümsedim kendi kendime.

İki gündür asılı olan bez afişlerin de işe yaradığını gördüm. Artık herkes asıl sorumlunun Büyükşehir Belediyesi olduğunu biliyor. Tepkiler doğrudan Gökçek’e geliyor.

Çektiğim fotoğraflardan bir galeri hazırladım. Asıl sokak tabelalarımızı o kadar çabuk değiştirmişlerdi ki, onları çekememiştim. Tümünü bu akşam üstü çektiğim fotoğraflarda 10 gün önce asılan ve son birkaç gündür yeni baştan değiştirilen tabelalar bulunuyor. Sonra yine değiştiğinde belge olur diye düşündüm.

Şimdi biz Bahçelievler sakinlerini başka bir sabır bekliyor. Yasal süreç tamamlanana kadar hiçbir yerde adreslerimizi yeni asılan tabelalara göre değiştirmeden beklemeliyiz. Bu haksızlığa teslim olmadığımızı göstermeliyiz.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..