Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
31
 

Sokaklara Göre Türkiye Değil

Sokaklarda dolaşırken bulunduğunuz ülkenin Türkiye olduğunu anlayamazsınız yabancı bir ülkedeyim sanırsınız çünkü kimse Türkçe konuşmuyor.

Ben bazen dolaşırken böyle duygulara kapılıyor ve biraz da tedirgin oluyorum. Kendi ülkenizin caddelerinde sokaklarında hiç Türkçe konuşulmadığı zaman insan fena oluyor.

Suriyeli mülteciler ve diğerleri… Kaç milyon ki bunlar koca ülkeyi susturup sadece kendileri konuşuyor.

Olay şu; bizim insanlarımız konuşmuyorlar çünkü konuşsalar ne konuştukları duyulacak. Yabancılar ise tam tersine nasılsa bizi anlamazlar diye bağıra bağıra konuşuyorlar. Şaşırdığım konu bunların konuşmalarında hiç mi utanıp çekinecekleri şey yok? Sonuçta onları da anlayan var.

Bizim insanımızda caddede sokakta konuşma alışkanlığı pek yok galiba. Böyle olunca meydan Suriyelilere kalıyor.

Kalabalıkta sadece yabancılar konuşunca burası Türkiye değil mi diye bir düşünceye kapılıyorsunuz. 80 milyonluk Türkiye’de Suriyeliler çoğunlukta sanki dikkatli olalım bile diyorsun yani; peki 80 milyon nerede?

E tabi Suriyelilere Iraklısı, Afganistanlısı, Kürdü falan da eklenince…

Ülke bizim olabilir ama sokaklar Suriyelilerin!

 

NAHİDE ÇELEBİ bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Özellikle büyük şehirlerde bu daha belirgin olarak göze çarpıyor. Meydanlar haftasonu yabancılarla doluyor.Doğrusu onlara da bir şey diyemiyorum. Büyük planda küçücük insanın durumu bir nevi lâkin sonuç ne olur bekliyoruz.

ilhan Aydın 
 06.09.2019 9:27
Cevap :
Anlamlı yorumunuz için teşekkür ederim İlhan bey...   08.09.2019 9:24
 

Kerim Kardeş vallahi size katılıyorum.Hele bazı şehirlerde kendimi yabancı bir ülkede sanıyorum.Selam ve sevgiler.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 02.09.2019 13:06
Cevap :
Teşekkür ederim mutlu günler sizin olsun.   03.09.2019 16:29
 

Günaydın Kerim Bey, sizi yürekten tebrik ederim. İnanın bu konuyu geçtiğimiz günlerde ben yazacaktım. Rahatsızlıklarım vardı. Boşladım. Güzel bir konuya değinmişsiniz, çevremiz yabancı dolu, ne konuştuklarını da anlayamıyoruz. İnşallah ileride bu durumlar daha büyük sorun olmazlar. Kaleminize sağlık, sağlıcakla kalın, esenlikler. Ayfer AYTAÇ

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR 
 02.09.2019 10:15
Cevap :
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim Ayfer hanım.   03.09.2019 16:52
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4728
Toplam yorum
: 12747
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 669
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster