Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '18

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Söke / Yenikent'te Zeytin Dalı Parkı Açılıyor

Söke / Yenikent'te  Zeytin Dalı  Parkı Açılıyor
 

Belediyenin birçok görevi vardır. Bunları şu şekilde yazmak mümkündür. Kentin altyapısı ile ilgilenmek, bunun içerisine su dağıtımı, şebeke dağıtımı, kanalizasyon, şehir içi yollar, doğalgaz dağıtımı vs. gibi işler belediyelerin öncelikle yapacağı işlerdir.

Bunlardan başka çöp toplama, yolların temizlenmesi, itfaiye hizmetleri, zabıta hizmetleri, caddelerin,  sokakların temizliği ve halk sağlığını koruma gibi görevleri de vardır. Şehir içerisinde Şehrin ekonomik işleri belediyenin kontrolü altındadır. Fiyat ve ücret tespit etme, haller açma, pazar yerleri kurma, sanayi bölgeleri kurma vs. gibi işler belediyeye aittir. Şehir içerisinde eğitim ile ilgili görevleri de vardır. Okul öncesi eğitim verme, mesleki eğitim kursları düzenleme ve kütüphane açmak görevlerini unutmamak gerekir.

Belediyelerin sağlık hizmetleri, dini görevler, nikâh işleri, yurt açma ve ucuz konut yapma gibi görevleri de vardır. Şehir içerisindeki ulaştırma alanındaki işler belediyeye aittir. Eski tarihi eserleri koruma, kültür merkezi açma, spor alanları yaratma, tiyatro, müze ve sinema salonları açma gibi işler de belediyenin özenle yapacağı işlerdir. Bunlardan başka şehit ve asker ailelerine yardım etmek de belediyelerin önemli görevlerindendir

Yazımın başlığı “Yenikent’ te Zeytin Dalı Parkı Açılıyor“  diye bir başlık yazmışım. Şu anda Söke Belediye Başkanı olan Sayın Süleyman Toyran Söke Belediyesinde görev aldığı günden bu yana var gücüyle çalışıyor. Çalışkan sorumluluğunu bilen kişiliğe sahiptir. Geldiği günden beri bir şeyler yapmaya gayret ediyor. Bir ilçe olarak Söke’nin sorunları elbette çoktur. Geçmiş yıllarda Söke’nin 8, 9 mahallesi vardı, Aydın Büyükşehir Belediyesi olunca doğal olarak Söke’ye bağlı olan kırk köyü de Söke’nin birer mahallesi oldular. Bundan dolayı Söke’nin sorunları en az 10 kat daha da arttı. Ta uzaklarda bulunan Çavdar Köyü,  Kisir, Pamukçular ve Demirçay gibi köyler Söke’nin birer mahallesi oldular. Söke Belediyesi Atatürk, Feyzipaşa, Konak ve Yenikent mahallelerine ne yapıyorsa aynı çalışmaları Söke’mize bağlanan diğer mahallelere de yapmak zorundadır. Diyeceğim şu ki Söke Belediyesinin sorunları daha da çoğaldı. Tüm bunlara rağmen Söke Belediye Başkanı, Başkan Yardımcıları ve tüm personeli ile birlikte iyi niyetle çalıştıklarına inanıyorum.

Son zamanlarda Söke Belediyesinin yaptığı işleri arasında Söke’de halka açık gezilebilir, oturabilir, yürüyüş yapılabilir ve çocukların rahatça oynayacağı parklar yapmışlardır:  

                     Yapımı tamamlanan parklar:
     

    21 Eylül 2018 ‘de /  6 Eylül Parkı açıldı,

     25 Eylül 2018’de / Latmos Parkı ( Şehir Oto Garajının yanında), o da hizmete açıldı,

    7 Ekim 2018’de  / Turunçlar Parkı (Güllübahçe’de),
   

       9 Ekim 2018’de Kapalı Pazar yerinde (Atatürk Mahallesinde),

       12 Ekim 2018’de Yenikent’te Zeytin Dalı Parkı  / yakında törenle  açılacak...

Bunların ilk ikisi geçenlerde halkın hizmetine açıldı, son üçü de yakın günlerde bazı sanatçılarımızın vereceği konserlerle halkın hizmetine açılacaklardır.

Benim de Yenikent Mahallede bulunduğum ZEYTİN DALI PARKI için bir ufak anımı yazmak istiyorum.  Geçmiş yıllarda Sayın Belediye Başkanımız Süleyman Toyran her ayın son Cuma günlerinde saat  ( 10.30 - 12.00  ) arasında halka açık toplantıları oluyordu. Ben de bu toplantılara katılıyordum. Sayın Süleyman Toyran halkımızın sorunlarını diliyor ve gerekli cevaplar veriyordu. 

Bir ara ben de bu toplantıların  birinde  söz aldım ve şöyle konuştum: Sayın Başkanım, ben Yenikent’e oturuyorum. Yeniketin Nebahat Alpan İlköğretim Okulu ve Musluların yapmış olduğu Yenikent Camisi arasında bir zeytinlik bahçesi vardır. Bu zeytin bahçesi kimlere aittir, sahibi var mı,  yoksa bu bahçe belediyemize mi aittir, bunu düzenli bir park haline getirmeniz mümkün mü” diye sordum.  Sayın Toyran aynen şunları şöyle dedi :  “Hocam bu bahçe bizim belediyeye aittir.  Hatırlattığınız için teşekkür ediyorum ve ilgili memurlara bunu not alın” dedi “

Bu konuyu bizim Yenikent Mahallesi Muhtarı Mehmet Dikici’ye de söyledim. O da ilgilinde ve muhtarı olarak çeşitli girişimlerde bulunuldu. Ve nihayet Yenikent’te Zeytin Dalı adı altında görülmeğe değer bir park yapıldı. 3800 metrekarelik bir alan içindedir. Yanında bulunan dere ve köprü düzenli bir şekilde ıslah edilmiştir. Zeytin ağaçları koruma altına aldığı gibi yüzlerce ağaç daha dikilmiştir. Aslında ZEYTİN DALI PARKI başlı başına bir yazma konusudur. Halkımızın da bunu özenle kullanmasını ve korumasını diliyorum.

Bu Zeytin Dalı Parkı 12 Ekim 2018’de sanatçılarımızın vereceği bir konserle halkın hizmetine açılacaktır. Sayın Belediye Başkanımıza ve tüm emeği geçenlere bir Yeniketli olarak teşekkür ediyor, hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

NOT: Bu yazımı yazdığım saatlerde Batman’dan kötü ve üzücü bir haber yüreklerimizi bir kez daha dağladı. Görevleri başında bulunan 8 erimiz şehit olmuş ve bir erimiz de yaralıdır. Başta kahraman Silahlı Kuvvetlerimiz olmak üzere, şehit ailelerimizin acılarını paylaşıyor yaralı askerimize acil şifalar diliyorum. Kahraman şehitlerimize Allah’tan rahmet ve yüreği yanan şehit ailelerine baş sağlığı diliyorum. Hepimizin başı Sağ olsun. Allah birlik ve beraberliğimizi bozmasın, vatanımız ve milletimiz sağ olsun.


Abdülkadir GÜLER

05  Ekim 2018-  SÖKE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..