Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '14

 
Kategori
Siyaset
 

Söke Belediye Başkanı Süleyman Toyran göreve başlarken

Söke Belediye Başkanı Süleyman Toyran göreve başlarken
 

Yerel seçimler bitti. İtirazla şöyle, böyle noktalandı. Çok şükür Söke ve Aydın’da kazasız, belasız bir seçim yaşadık. Türkiye’nin bazı il ve ilçelerinde seçimlere ne yazık ki kan bulandı. Keşke böyle bir şey olmasaydı. Bunların tümü makam, şan, şöhret, mal, mülk gibi geçici ihtiraslar ve hevesler uğruna olduğu kuşkusuzdur.

Geçmiş dönemleri çoğumuz birlikte yaşadık. Daha da birlikte yaşayacağız inşallah. Süleyman Demirel, Turgut Özal, Alparslan Türkeş, Necmettin Erbakan, Tansu Çiller, Dağlara, kayalara, taşlara adı gururla taçlanan “Karaoğlan” diye anılan Bülent Ecevit şimdi nerelerde kaldı? Tüm Türkiye’ye şöyle veya böyle hizmeti geçmiş olan ve aramızdan ayrılanları saygıyla ve rahmetle anıyorum. Yaşayanlara sağlıklı günler diliyorum.

Şimdi bu geçici makamlara heveslenen ve onu bunu küçük düşürenlere ve hatta ötekileştirenlere şöyle bir sözüm olacak: Bunlar giderlerken beraberlerinde ne götürdüler, malları, hamamları, yatları, apartmanları, bankalardaki paraları hep geride kalmadılar mı? Bir iki metre bezden başka? Bundan ibret almamız gerekmez mi??? Bu hırs, bu kin, bu nefret, bu kavga ve bu ihtiras neden? Ben bunları yazarken koca Yunus Emre’nin şu dizeleri aklıma geldi:

Mal sahibi, mülk sahibi

Hani bunun ilk sahibi

Malda yalan, mülk de yalan

Haydi, biraz sen oyalan…

Şimdi sözü yeni belediye başkanımız Sayın Süleyman Toyran’a getirmek istiyorum. Ben bu satırları diğer adaylarımız için yazmak isterdim. Onlar da değerli insanlardı. Kısmet olmadı. Metin Yavuz Olsun, Yusuf Keremit olsun bir hayli çaba gösterdiler. Her ikisinin de olumlu ve takdir edilir projeleri oldu. Onların üzülmemelerini dilerim, daha gençtirler. Hatta her ikisi de benim de gözümde ilerde Aydın’a birer milletvekili olabilirler. Zaman nelere gebedir bilinmez. Şimdi Söke’nin belediye başkanlık görevi Sayın Süleyman Toyran’da. Eski belediye başkanımız Sayın Necdet Özekmekçi görevi Sayın Toyran’a çiçeklerle devretti. Bu medeni bir karşılaşmadır. Bu bir nöbettir, nöbetin yeni başkanımıza hayırlı olmasını ve Sayın Necdet Özekmeçi’ye bundan böyle ki yaşamında sağlıklı günler diliyorum… Sayın Özekmekçi’ nin ak- pak ayrıldığına inanıyorum. Ve de Sayın Süleyman Toyran’ın da güvenle, temiz bir şekilde bu bayrağı taşımasına inancım tamdır. Sayın Toyran bildiğim kadarıyla temiz ve düzenli onurlu bir aileden geliyor. 27 yıldır Söke’deyim hakkında en ufak olumsuz bir haber duymadım.

Her şeyden önce insana tepeden bakmayan, ötekileştirmeyen, saygı duyan bir mizaca sahiptir. Yalandan, haramdan da çok uzak kaldığına inanıyorum. İnşallah tüm yeni göreve başlayan ekibiyle birlikte, Aydın belediyesinin da katılarıyla tüm Söke’ye ve köylerimize  ( 49 Yeni olan mahallelerimize ) güzel hizmetler getireceğine inancım tamdır.

Sayın Toyran’ın bazı projeleri vardır. Bunları unutmamasını diliyorum. Basit bir önerim olacak Sayın başkanımızdan: Şu Söke Deresinin yapısını hiç hoş değildir. Görünümü hiç iyi görünmüyor. Fazlasıyla kirli görünüyor. Evvelemirde birkaç adama görev verilmesini, hiç olmasa bunun derenin çerden, çöpten düzenli bir şekilde temizlenmesini diliyorum. Söke Deresi gerçekten kötü, kara akıyor… Bu benim âcizane bir önerimdir…

Sayın Süleyman Toyran’a başarılar, tüm meclis üyelerine sağlıklı günlerle ve kolaylıklar diliyorum.  

NOT:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geçenlerde eski belediye başkanlarımızdan Sayın Necdet Özekmekçi’nin muhterem anneleri Zeynep Özekmekçi ve Ünal Bozkaya’nın kardeşi İsmail Bozkaya’nın vefat haberlerini üzüntüyle öğrenmiş bulunmaktayım. Vefa edenlere Allah’tan rahmet ve geride kalanlara tüm sevenlerine baş sağlığı diliyorum. Acılar paylaşınca azalır…

Abdülkadir Güler 

17.04.2014

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..