Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Söke'de, kitap ve duvarlara yansıyan bir iz düşümü

Söke'de, kitap ve duvarlara yansıyan bir iz düşümü
 

Son yıllarda Aydın ve ilçelerinde özellikle Söke, Didim, Kuşadası ve Nazilli’de yapılan şiir kitap, imza günleri, yayımlanan sanat ve kültür dergileri göz dolduruyor. Yapılan bu etkinlikler insanı sevindiriyor ve yarınlar için umutlandırıyor.

Benim de kurucuları arasında bulunduğum, Eylül 1989 yılından bu yana yayımına devam eden, Talat Avcı arkadaşımızın özveriyle omuzladığı Beşparmak Dergisi (Sayı: 155), Söke Şairler ve Yazarlar Derneği’nin kıt imkânlarla birlikte çıkardığımız Sarızeybek Dergisi (Sayı: 44 ), Akköy’de Güven Pamukçu arkadaşımızın bin bir emekle çıkardığı Akköy Dergisi (Sayı: 59), yine Söke Öykü Roman Dergisi (Sayı: 2 ), Yine sanatçı dost Güven Pamukçu’nun içinde bulunduğu AKBÜK sanat ve kültür Dergisi (Sayı: 4 ve yabancı dil ağırlıklı) , bu özgün dergilerimiz Aydın ve ilçelerinin adlarını bayraklaştıran, Aydın'ın adını Anadolu'ya onurla taşıyan sanat ve kültür dergileridir.

Didim’de Ali Gençli’ nin yedi yıldan beri çıkardığı İmbik Dergisi’ni de unutmamak gerekir.

Tüm emeği geçenleri yürekten kutluyorum. Bu çabalar kutlanmaya değer ve alkışlanmalıdır. Hepsinin sanat, kültür çalışmaları ve özverili hizmetlerini yadsınamayız. Diyeceğim şu ki: Aydın ve adını verdiğim ilçelerde sanat ve kültür olayları her geçen biraz daha yoğunluk kazanıyor. Elbette ki sanatımız ve kültürümüz adına insanı sevindiriyor. Yarınlarımıza ayna ve ışık tutuyorlar.

Geçenlerde Aydın’da Aydınlı Şairler ve Yazarlar Derneği'nin girişimiyle 01 – 05 Aralık 2009 tarihinde Şiir ve Kitap Günleri sergileri yapıldı. Yaklaşık bir ay sonra da yine Aydın Şairler - Yazarlar Dreneği ve Nazilli Belediyesiyle birlikte Nazilli’de yine şiir, kitap ve imza günlerini birlikte yaşadık.. Bununla ilgili haberler ve yazılar yöre basınımızda yer aldı. Bu kez de 04, 05. ve 06 Mart 2010 tarihleri arasında Söke Fatma Suat Orhon Sanat ve kültür Müzesi’nde üç gün boyunca halka açık bir şekilde şiir sergisi , dünden bugüne geçmiş gazetelerin yazılarından yapılan bir derleme ile bir sanatın, kültürün ve şiirin duvarlara yansıyan bir iz düşümünü, bir nostalji bağlamında müzede sergilendi.

Yaklaşık çeyrek asır önce eğitimci şair ve yazar Ali Gençli 'nin katkılarıyla geçmişten bugüne gazeteler sergilendi..

Bu gazeteler arasında Hürriyet, Milliyet, Akşam, Tercüman, Yeni Asır, Cumhuriyet, Günaydın ve Son Havadis gibi gazetelerden oluşan zengin bir gazete koleksiyonu ile Sökeli şair ve yazarların eserleriyle sergide yer aldı. Serginin açılış konuşması Söke Şairler ve Yazarlar Derneyi Yönetim Kurulu başkanı Tülay Sarayköylü tarafından yapıldı. Serginin açılışı ilçe Kaymakamı Mehmet Demirezer tarafından gerçekleştirildi.

Sergiye gelenler arasında Söke AK PARTİ, M H P ve C H P ilçe teşkilatları adına yönetim kurulu üyeleri katıldı. Ayrıca Söke Emniyet Müdürü Mehmet Ali Serin, İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa Buğdayeken, Söke Ticaret Odası Başkanı Süleyman Toyran, SÖGİAD, EGAFED Başkanları, ve çeşitli sivil toplum örgütleri üyeleri, ADD ve Ç.Y.D.D. derneklerinin başkan ve bazı üyeleri, dernek temsilcileri katıldılar.

Sergide eserleriyle katılanları yazıyorum: Tülay Sarayköylü, Abdülkadir Güler, Yaşar Çağbayır, Şükrü Öksüz Osman Gökçe, Aşır Aşır Tunca, Memduh Solmaz, Ali Gençli, İlknur Mersin, Necla Baştuğ, Nevzat Seçen, Cemal Şimşek, M.Turhan Sarıtaç, Hamdi Gül, M. Kemal Kocabıyıkoğlu, ve Fatma Yenidünya katıldılar.

Bir yerde okumuştum: Şiir sevgi sevgidir, şiir barıştır. Şiir dost vefalı bir arkadaştır. İyi bir yoldaştır şiir. Şiir baştanbaşa Anadolu’dur, kimi zaman çağlayan Kızılırmak ve kimi zaman da Fırat’la birlikte Basra’ya kavuşan Dicle’dir. Kimi zaman başı dumanlı Erciyes, Doğu ‘da ak karla örtülü Ağrı, Cilo ve kimi zamanda Suphan’dır.Toroslarda sazıyla bir yörük çadırında sevgilisine aşk şiirlerini sunan bir Karacaoğlan'dır. Milli Mücadele tarihimizde Atatürkle birlikte Yunanlılara meydan okuyan Aydınlı Yörük Ali Efe, Sökeli Cafer Efe'dir... Türkülerimizde Neşet Ertaş'tır, Barış Manço'dur ve Cem Karaca'dır.Kimi zaman da şiir bir Sivas kilimidir, Ceylanpınar'da ak topuklu bir küheylandır şiir...

Bana göre şiir Eskişehir'de Yunus Emre, Konya'da Mevlana, Kırşehir'de Hacı Bektaşı Veli, Sivas' ta Âşık Veysel ve Pir Sultan Abdal’dır. Kimi zaman Tokat yollarında Cahit Külebi ve kimi zaman’da Feyzi Halıcı , Fazıl Hüsnü Dağlarca’dır…

Şiir sergisinde değişik konularda yazılan şiirler vardı. Ancak Atatürk ve bayrak sevgisi, Mehmetçik ve Anadolu kavramı en önde tutulmuştu. Bu beni daha çok sevindirdi.. Aşk, toplum ve sosyal / toplumsal ağırlıklı özenle yazılan şiirler de vardı... Ben bir ayırım yapmak niyetinde değilim. Sergide şiir, Söke'de şiir vardı…

Şiir sergisinde emek veren ünlü veya ünsüz tüm katılımcıların bu özverili çabalarını yürekten kutluyorum. Ancak birkaç yıl önce beraber olduğumuz üç şairimizi aradım, sordum bulamadım. Selim Sabit Pülten, Mustafa Özcanyüz ve Süleyman Kara 'yı bulamadım bu sergide...Hey gidi günler hey!... Demekten kendimi alamadım....Onları da rahmetle, saygıyla bir kez daha andım...Gittiler ve bir daha geri dönmediler...

Sanatımız, kültürümüz adına başta İlçe Kaymakamımız Sayın Mehmet Demirezer Bey’e ve bizleri yalnız bırakmayan tüm ziyaretçilerimize, bizlere destek verenlere, derneğimiz ve şahsım adına teşekkürlerimi, saygılarımı sunuyorum…

Abdülkadir Güler

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..