Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '09

 
Kategori
Edebiyat
 

Söke'de bir fakülte kampanyasına destek

Aydın iline bağlı SÖKE İlçemizde , Eğitim / öğretime değer veren, yapılan çalışmalara önem veren kurum ve kuruluşların yanı sıra severek , yardımda bulunan insanlar vardır. Halen Söke'de yapılan okulların çoğu Fıratlar ailesi tarafından yapıldığı bilinen bir gerçektir. Bunlardan başka Kocagözler, Uyguntüzeller, Özbaşlar, Karakaşlar, Muslular, Tuntaşlar ve Kıryarlar gibi hayırsever ailerinde katkıları, yardımları yadsınamayız. Yapılan eserler ortadadır. Eğitime açılan okulların yarısından fazlası Söke halkı tarafından yapılmıştır. Örnek olarak Sayın Fıratların yapmış oldukları İlköğretim, okulları ortaöğretim, liseler ve hizmete açılan camiler gibi eserler ortadadır. "Ağalar memleketi "olan Söke’de, hayırsever insanların sayısı bir hayli fazladır. Şimdi günlerdir Söke’de eğitime, öğretime hizmet verecek bir fakültenin yapılması için çalışmalar yapılıyor. Bildiğim kadarıyla yine herkes elinden geleni yapıyor. İnanıyorum ki bu fakülte binası yakın bir gelecekte, yakın bir zamanda hizmete açılacağı kuşkusuzdur. Bir Sökeli olarak buna inanıyor, bu gibi çalışmalardan, halkımızın gösterdiği yakın ilgiden dolayı bir fert olarak gurur duyuyorum.

Söke’ye bir Fakülte yakışır diyorum. Geçmiş günlerde yerel basınımızda olumlu veya olumsuz eleştirilerde olmadı değil. Elbette bunları da hoş görüyorum. Aslında ortada bir eleştiri olsa bile yine bunları bir fakültenin açılmasıyla ilgilidir. Belki bazı aksamalardan dolayı olmuştur. Eleştiriler olumlu da olsa, olumsuz da olsa bir yerde insanı kamçılıyor. Herkesimden yardım beklemek tüm Söke halkının arzusudur, Bu arzunun karşısında, şahsen hiçbir engel düşünmek bile istemiyorum. Bu açıdan ben de kendi çapımda bir şeyler yapmaya çaba gösteriyorum. Bir basın mensubu olarak bunlar üzerinde durmak, yapıcı, birleştirici görüşler ortaya koymak her basın mensubunun eli kalem her aydının da görevidir. Bu gibi konularda duyarsız kalamayız..Fakültenin yapımı için bu sabah erkenden kalkıp bilgi sayarımın başına geçerek bu satırları yazıyorum. Bu çorbada benim de bir tutam tuzum olsun bağlamında yazıyorum. Şimdi önümde duran Söke Ekspres Gazetesi’nde insanı sevindiren bir haber okuyorum. Aynı haber başka gazetelerimizde de yer aldığını tahmin ediyorum. Haber birinci sayfadan büyük puntolarla verilmiş, hem de manşetten. Bu haberden birkaç cümle alıntı yaparak yazıma ekliyorum: “ Söke Şehir içi Minibüs Kooperatifinden Örnek ve anlamlı davranış” başlığı altında şunları okuyoruz:” Söke’de 12 Ekim’de yapılacak Şehir içi ulaşımı Fakülte binası inşaatı yapmak için yapılacaktır. Söke’de Fakülte binasının tamamlanması için herkes üzerine düşeni yapmak için çaba gösteriyor. Çeşitli kurum ve kuruluşların destekleri ile İlçe Kaymakamlığına bağlı Söke Eğitim Vakfı ( SÖKEV) öncülüğünde yapılan ve inşaatı devam eden Söke Fakülte binası için Söke Şehir içi Minibüs Kooperatifi örnek ve anlamlı bir hareket gösterdi. Söke’de şehir içi ulaşımı sağlayan 50 araçtan oluşan kooperatif 12 Ekim 2009 Pazartesi günü elde edilecek tüm gelirini Fakülte binası inşaatında bağışlama kararı aldı. Alınan karar sonrası şehir içi minibüslerine asılan pankartlarla karar aldı. Alınan karar sonrası şehir içi minibüsleri bu örnek davranışları anlamlı davranışı tüm Söke halkı tarafından takdirle karşılandı.. SS Söke Şehir içi Minibüs Kooperatifi başkanı Mustafa Özkaya şunları vurgulamış: Söke’nin özlemi olan fakülte için herkes üzerine düşeni yapmalı. Destek veren kurumlar dışından bireysel desteklerin de artması gerektiğini düşünüyoruz “ demiş. Bu yerinde ve sevindirici bir karardır. Başta SS Söke Eğitim Vakfı kaymakamımız Sayın Mehmet Demirezen ve Söke Şehir içi Minibüsleri Kooperatifi başkanı Sayın Mustafa Özkaya beylere ve tüm emeği geçenlere burada teşekkür ediyoruz. Söke'de inşaatı devam eden Fakülte inşaatı böyle duyarlı vatandaşlarımızın el birleriyle yakın zamanda biteceğine inanıyorum.

08.Ekim 2009 Perşembe günü özellikle merak ettim, inşaatın yapıldığı yere kadar gittim. Fakülte İnşaatı 1. Yeni Kamer Kooperatif Evlerinin hemen biraz ilerisindedir. Fakülte sağlıklı bir yerde kurulmuştur. Kim arsayı vermiş ise Allah olardan razı olsun diyelim. Halen fakültenin inşaatında 15 işçi çalışıyor. Onlarla biraz sohbet ettim. Fakültenin üçüncü katı bitmek üzeredir. Ara duvarlarının örme işleri de bitmek üzeredir. İşçilerden biri bana aynen şunları söyledi: “ Çalışmalarımız hızla devam ediyor, yardımlar böyle devam ederse, iki aya kadar binanın sıva işlerine başlayacağız. Kısmet olursa kış basmadan sıva işlerini bitirmiş olacağız. Havalar yağmurlu olsa bile sıva işlerini içeriden devam edeceğiz. Yeter ki yardımlar devam etsin. Şimdilik önemli bir problem yoktur..Bu fakültede beklide bizim çocuklarımız da okuyacaklardır. Bizler de canla, başla ve aşkla çalışıyoruz" dediler.

Geçmiş kaymakamlarımız Sayın İbrahim Çay, Celil Ateşoğlu, İsmail Demirhan ve şimdiki kaymakamız Sayın Mehmet Demirezer’in de büyük hizmetleri olacağından kuşkumuz yoktur. Yazar arkadaşımız Kerim Yalçınkaya “ Ağalar Memleketi Söke”nin kitabını kaleme almıştır. Şimdi aramızdan ayrılan ve öte dünyaya göç etmiş bulunan Söke ağalarının torunları halen hayattalar. Aramızdan ayrılanlara elbette saygı duyuyor ve rahmetle anıyoruz. Şimdi sıra sevgili iş ve ticaret adamı torunlarına düşüyor. Elimizi ceplerimize atalım, bu fakülte bir an önce bitmelidir diyorum. Çünkü bu fakültenin hayata geçmesi durumunda Söke’nin geleceği bağlamında önemli faydalar sağlanacaktır. Söke’ye, Sökelilere, Sökeli öğrencilere bir fakülte yakışır diyorum. Tüm emeği geçenlere bütün kalbimle alkışlıyorum. Hepimiz de yardımcı olmalıyız. Söke’de bulunan tüm kurum ve kuruluşlar yardım elini uzatmalıdırlar.
Duyduğum kadarıyla Söke Ticaret Odası, Söke Ticaret Borsası, Esnaf ve Kefalet Kooperatifi, hatta faaliyette bulunan bankalarımız gibi kuruluşların yardımlarının olduğunu biliyorum. Bu yardımlar, Söke’de eğitim ve öğretime devam edecek olan genç nesillerin yetişmesi için ve Söke’nin geleceği bağlamında devam etmelidir. Unutmayalım ki “veren el, alan elden daha üstündür”…

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..