Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '15

 
Kategori
Yolculuk
 

Söke'den Alanya'ya yolculuk ( 1 )

Söke'den Alanya'ya yolculuk ( 1 )
 

Güncel Sanat Dergisinden ödül alanlar toplu halde ( 28 Nisan 2015 )


Sanat ve kültür yolunda bugüne değin nerelere gitmedim ki. Bir gün  bu yolda  ölebilirim. Ölsem dev gam yemem. İşte gittiğim yerlere sadece isimleriyle yazıyorum: Ankara, Elmadağı, Adana, Seyhan, Aydın, Nazilli, Kuşadası, Söke, Bodrum, Didim, Muğla, Fethiye, Dalaman, Ölü Deniz, Elazığ, Kütahya,  Simav, Tunçbilek, Denizli, Acıpayam, Honas, Afyonkarahisar, Eskişehir, Isparta, Eğirdir, Balıkesir gibi il ve ilçelerde yapılan sanat ve kültür etkinliklerine katıldım. Bazılarında şiirler okudum ve bazılarından da bildiriler sundum. Bu gittiğim yerlerde birçok sanatçı dostlarla tanıma fırsatını buldum.  İşte geçenlerde de Antalya / Alanya’ya gittim. (26 Nisan 2015 ). 

Yolda bir restoran’a 20 dakika ihtiyaç molası verildi.  Bir çay içtikten sonra herkes yemek peşine düşerken ben orada satılan kitaplara bir göz attım. Hemen dikkatimi çeken iki kitabı aldım. Biri  Orhan Pamuk   ve Yaşar Kemal (Zamansız Bir Karşılaşma- Sıddık Akbayır  ,Ferir Yayınları  Mart 2011- İstanbul ) diğeri  Hacı Bektaş-ı Veli ( Okunacak En büyük Kitap İnsandır ), Yason Yayınları 2015- Ankara .Bu kitabın editörü Adem Bilgiç’tir. Bu her iki kitabı da yol boyunca seve seve okudum. Bazı notlar da aldım. Bazı cümlelerin altını çizdim. İlerde ayrıca bu kitaplardan da söz edeceğim. Bunlarla ilgili anekdotları sizlerle paylaşmak isterim.  

Alanya’da şair ve yazar Arslan Bayır tarafından Güncel Sanat Dergisini çıkarıyor.  Yaklaşık yedi yıldır Güncel Sanat Dergisi Türk edebiyatına ve Türk kültürüne hizmet veriyor.  Beş yıldan bu yana Güncel Sanat Dergisi Türkiye genelinde hatta ulusal kapsamda Kaygusuz Abdal  şiir ve öykü yarışmalarını düzenliyor. Ben de bu derginin bir okuru olarak şiir Kaygusuz Abdal Şiir yarışmasına katıldım. Aldığım bir habere göre “ ANLAT BİRAZ” adını taşıyan şiirimle  bana ödül verdiklerini  öğrendim. Elbette ki bir şiir sever olarak sevindim. 26 Nisan 2015 günü Antalya / Alanya’ya gitmek üzere Aydın’dan direkt Alanya’ya gitmeğe karar verdim. Akşam saat 11.00 ‘de yola çıktım ve erkesi gün yani 27 Nisan sabahı Alanya’ya ulaştım. Hemen Arslan Beyi aradım. “  Hocam hemen yakınınızda belediye otobüsleri vardır,  bir nolu otobüse binin ve KÂHYA Otelinde inmenizi söyleyiniz” dediler. Hemen 50 metre kadar ilerde durakta adı geçen bir notu otobüsü buldum ve KÂHYA Oteline gideceğimi söyledim. Onlar da beni on dakika içinde adı geçen otelin yakınında indirdiler. Derken otelin servis bölümüne vardım. Onlarda hemen yerimi gösterdiler. Kâhya Oteli Alanya’nın beş yıldızlı otellerinden biri idi. Konuklarının çoğu Almanya, Fransa ve Hollanda’dan gelen yabancılardı. 

Gruplar halinde gelmişlerdi. Otelde sadece benim gibi beş, altı sanatçı vardı. Otelimiz denize çok yakın bir yerde idi. Benim odam ikinci katta 2208 nolu oda idi. Çift yataklı olmasına rağmen yanıma hiçbir kimseyi vermediler. Yatakları tertemizdi. Banyosu, tuvaleti harika idi.  Hemen bir düş yaptım.  Düşten sonra bir yatıverdim,  zaten yolculuk münasebetiyle yorgundum.  Saat 10.30 sularında kalktım. Elimi, yüzümü tekrar yıkadım, giyindim ve otelin restoran bölümüne alt katına indim. Kahvaltımı orada yaptım. Restoranda açık büfe vardı. Ne desen vardı. Peynir, reçel, bal, yumurta, domates, salatalık, çeşitli kek ve börekler, süt, çay, neskafe v.s. ne ararsan vardı. Benim gibi dışarıdan gelenlerle tanışma fırsatını. Otelden ayrıldım ve deniz kenarındaki Alanya parkına gittim. Bu park eski belediye başkanlarından Abdurrahman Alaettinoğlu Parkı ( 2007 )  adına hazırlanmıştı. Tertemiz bir yeşil alan. Görülmeğe değer bir park. İçinde kadınlar, erkekler, genç kızlar ve çocuklar oynayıp geziyorlar. Hatta içinde özel hazırlanmış 11,14,16 ve 18 yaşları içinde çocuklar için özel Golg yerleri hazırlanmıştı.  Parkın içinde müsait yerlerde kedi ve köpekler için özel yerler de hazırlanmıştı. Onların hemen yakın bir yerde özel kutular hazırlanmış ve  “  yemek artıklarını buraya dökünüz! diye bir yazı vardı. Başka yerlere dökmeyiniz “ diye… Bir başka büyük bir levhada” Daha yeşil bir çevre için çalışmak zorundayız”  Alanya Parklar Müdürlüğünce hazırlanmıştı.  

Öğleden sonra Alanya Belediye Tiyatro Kültür Salonunda Güncel Sanat Dergisi Öykü ve şiir yarışmasında ödül alanlar için tören yapıldı. Tören saat 13.30 başladı. Önce Atatürk ve Aramızdan ayrılan şair ve yazarlarımız için bir dakikalık saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı. Açılışını Güncel Sanat Dergisi Genel yayın yöneltmeni Arslan Bayır tarafından özlü olarak kısa bir konuşma ile başladı. Daha sonra Prof. Dr. Tuğrul İNAL tarafından günün anlamına uygun çok güzel bir konuşma yaptı.  Şiirimiz konusunda hazırlı gelmişlerdi ve adeta bir ders verdiler. Değerli hocamız aynı zamanda Ankara Hacettepe Üniversitesi’nde dekanlık yapmış ve daha sonra emekliye ayrılan bir öğretim görevlisi ve bilim adamıdır. Sayın Tuğrul İNAL aynen şunları söyledi:

İyi şiir var, iyi ki öykü var. İyi ki sanat var, müzik var. İyi ki Güncel Sanat var.  İyi ki Güncel Sanat’ın siz şairleri, siz öykücüleri var. İyi güzel şeylere kalpten inanan ve onun hizmetinde olan Güncel Sanat’ın kurucusu ve yayın yönetmeni sevgili Arslan BAYIR var. İlk sırada sevgili Arslan Beyi ve yarışmaya katılan, ödül alanlar, alamayanlar herkesi, tüm sevgili yazın erlerini saygıyla kutluyor, herkesi ayrı ayrı selamlıyorum. Hepinize kalpten teşekkür ediyorum.  “ dedikten sonra Sayın T. İNAL konuşmasına şöylece devam etti:

Hanımefendiler, Beyefendiler,

Söylenmesi bile fazla; yazın erleri saygın ve özel bireylerdir. Neden öyledir derseniz size şöyle derim. Onlar gözlemlerini, duyumsadıklarını, heyecanlarını, sıkıntı ve acılarını, dünyanın türlü hallerini, insan manzaralarını, okurların yani biz sıradan insanların gözünden, dilinden yazıp söylerler. Görüp yazdıklarını, bireysel ve toplumsal olguları, sorunları ince duyguları sıradan olmayan bir dil ve anlatımla bize sunarlar.  (….)  Bizler, sıradan insanlar, siz geleceğin şairlerine, öykücülerine, bunun için saygı duyuyoruz. Çünkü siz, sizler bir ruhbilimci, bir ressam, bir şair, bir öykücü, bir yorumcu, bir yontucu sıfatlarınızla ustaca bizlerin içinden bilgelik, ustalık, zaman, çalışma, resme, taşa işliyorsunuz. Bu sıfatlar bilgelik, ustalık ister, çalışma ve sabır ister. Lirik yetenek ister. Hem de inceliklerle tomar tomar. Gözlem gücü, inceliklerle bezeli zarafet ve bilgi donanımı ister.  

Hanımefendi, Beyefendi şairler ve öykücüler.  

Her güzel iş bilirsiniz ödüllendirilir. Birazdan ödüllerinizi alacaksınız. Ödül alan da,ödül veren de bunun için onurlanır, sevinir. Ödülleriniz olsun, olmasın. Yazıp yazacaklarınız iyi olsun. İyi olmalı, hem de çok iyi olmalı. İyi ki sizler varsınız. Dünyanın ve ülkemizin yaşamakta olduğu çirkinlikler arasından sıyrılıp güzellikleri sizler yaşıyorsunuz. Biz de bu güzellikleri sizlerle paylaşıyoruz. Bu sizlere bahşedilen olağanüstü değerli bir ayrıcalık. Hepinizi ayrı ayrı kutluyorum, teşekkür ediyorum. .Hepinize saygılarımı sunuyorum “ dedi…

Sanatımızla ,kültürümüzla ilgili  bu konuşmadan  dolayı değerli  bilim adamı  Prof. Dr. Sayın Tuğrul İnal'a  teşekkürlerimizi   sunuyor  ve  gönülden alkışlıyoruz. Kendilerine sağlıklı   ömürler diliyoruz . Ayrıca bu etkinliği  düzenleyen  , bizlere  de  bu   fırsatı veren   değerli  meslektaşım şair ve yazar   Arslan Bayır  Bey'e  de nedenli  teşekkür etsek  azdır. Sağ  olsunlar ,var   olsunlar... Ayrıca  bu yarışmada  ödül alanlarıda  yürekten  krutluyorum...

Gerçekten Prof.Dr. Sayın Tuğrul İNAL günün anlamına uygun akıcı ve yalın bir Türkçeyle bizleri aydınlattılar ve hitap etme  zevkini  yaşadılar. Daha sonra Güncel Sanat dergisinin yapmış oylduğu Kaygusiz Abdal Şiir ve Öykü yarışmasında ödülleri  tek tek verildi ve onlar da  birer   şiirle  programa  ayrı bir  renk kattılar.  

Yazının devamı var.

Abdülkadir GÜLER

04.05.2015- SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..