Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '12

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Söke Ekspres 'ten bir haber

Söke Ekspres 'ten bir haber
 

Eğitimci yazar Abdülkadir Güler


İlçemiz Söke Ekspres Gazetesinde benimle ilgili bir  haber yayımlandı. Bu haberi siz değerli Milliyet Blogdaşlarımla paylaşmak istiyorum. Bilindiği gibi bu yıl SANAT ve EDEBİYAT'TA  50. Yılım kulanıyor. Bu haber beni  daha mutlu etti.  27 Eylül 2012 tarihli  SÖKE EKSPRES gazetesinde yer alan   haberi  aynen aşağıya  alıyor  Söke Eksprez'e teşekkülür ediyorum.

" Gazetemiz yazı ailesinden araştırmacı yazar Abdülkadir Güler’in bildiğiniz  gibi Erciyes Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı öğrencilerinden M. Nur Usluer tarafından Türk Folkloru konusunda okul bitirme tezini Doç.Dr. Bayram Durbilmez rehberliğinde  hazırlanmış ve bu tez Cumhuriyet Ofset tesisleri matbaamızda yayımlanmıştı.

Bu kez aradan iki yıl geçtikten sonra yine yazarımız A. Güler hakkında ikinci bir yüksek lisans tezi hazırlanıyor. Gazi üniversitesi Türk Dili ve edebiyatı bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Fatma Ahsen Turan rehberliğinde öğrencisi Mehtap Demirel tarafından “ Aydınlı Âşık Abdülkadir Güler’in Hayatı, Eserleri ve Şiirleri “ konulu 336 sayfalık bir kitap hazırlandığını öğreniyoruz. Adı geçen bu Okul Yüksek lisans  tezi altı bölümden ibaret olup, ilerde bir kitap halinde yayımlanacaktır.

Yazarımız Abdülktadir Güler, bu konu da şunları söylemektedir. “ 1962 yılından bu yana sanat, kültür coğrafyasında at koşturuyorum. Yaklaşık 50 yıldır yazıyorum. Hala yazmaya da devam ediyorum. Bundan zevk alıyorum. Çünkü yazmak yaşamaktır diyorum.  Bugüne değin Sanat. Edebiyat bağlamında birçok kitaplarım yayımlandı ve şiirlerim yazılarım birçok seçkilerde yer aldı. Şiirlerim bestelendi ve okul kitaplarına bile girdi.  Birçok ödüller de aldım.

Ancak beni en çok sevindiren bu iki hazırlanan tezim oldu. Ben başkalarının hayatını yazdım, çok şükür daha ben ölmeden en büyük Üniversite’den hayatımla ilgili tezler hazırlandığını gördüm. Bu konuda çok mutluyum. Beni bugüne getirenlere,  sanatçı dostlarıma ve ilgili kurum ve kuruluşlara bana, kol kanat gerip destek olanlara binlerce teşekkürler ediyorum” dedi...

Biz de Söke Ekspres Gazetesi yazı ailesi ve çalışanları olarak yazarımız Abdükadir GÜLER’İN bu mutlu başarısını kutluyor, başarılı dileklerimizle daha nice yıllara diyoruz. Ve sevgili hocamız Abdülkadir Güler’i gönülden tebrik ediyoruz.   

Haber :İbrahim Özgezici / Söke Ekspres 27.Eylül 2012.

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..