Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '09

 
Kategori
Edebiyat
 

Söke gönül dostları

Abdülkadir GÜLER

EGE Bölgesi'nin güzel ve verimli illerinden biri Aydın’dır. Namı diğer Efeler diyarı. Milli Mücadele tarihimizde efeleriyle ünlenen şehir. Aydın’ın önemli ilçelerinden biri de Söke’dir. Söke’nin bir tarafı dağ ve orman biri yanı da pamuk ovası ile uzayıp gidiyor. Tarım’da ve sanayi de adı bilinen bir ilçedir. Söke’de SÖKTAŞ işletmeleri adını dünyaya duyuran bir sanayi merkezidir. Ne var ki hâlâ güzelim Söke’ye köy diyenler de yok değildir. Belki onların da eksik gördüğü, eksik bildiği bazı yanları olsa gerek..

Eğitim ve öğretim dünyasında da Söke’nin adı ön sıralardadır. Her yıl yapılan ÖSS sınavlarında Türkiye genelinde Aydın ili ilk on sayıların içinde görülüyorsa bunda Söke’nin ağırlığını unutmamak gerekir. İşte bu yılki OSS sınavllarında Yine AYDIN İli, ilk sıralarda yer alıyor. Söke'nin bu açıdan başarısı ve perfonmansı büyüktür. İlköğretim, ortaöğretim ve Meslek Yüksek Okulları'nda eğitim-öğretim görenlerin sayısı 25 binin üzerindedir. Geçmiş günlerde Söke’ de bir Fakültenin ilk temelleri atıldı. Şöyle veya böyle bu büyük bir gelişmedir, sevindirici bir başarıdır. Ne yapılsa Söke içindir. Güzel bir Söke için, yaşanılır bir Söke için hepimize önemli görevler düşüyor. Herkes bu konnuda sorumluluk duymalıdır. Bu tür çalışmalara, bize hayırlı olsun demek düşer.

Söke’mizde değerli iş adamlarımızın yanında bir de zaman zaman Söke’nin temel sorunlarını dile getiren SÖKE GÖNÜL DOSTLARI MECLİSİ vardır. Bu mecliste değişik görüşlü insanlar yer alıyor. İki ayda bir araya gelip hem sohbet ederler ve hem de sanat, kültür, edebiyat, Atatürk ve Cumhuriyet gibi konularda konuşmalar yapılır ve toplantıda çeşitli bilgiler verirler. Ben de bu meclisin üyelerinden biriyim. Geçmiş günlerde bizim üyelerden biri“ Kadir Hocam, bizim şu Söke Gönül dostları için bir şiir yazar mısınız ” sözü üzerine, ben de ısmarlama şiir yaz( a) mıyorum, yazsam da uydurma bir şey olur. Bir gün ilham perisi gelip eserse bir şeyler yazarım “ dedim. Nihayet düşündüm, taşındım ve halk şiiri tarzında bir şiir yazdım. Gerçi ben buna pek şiir de diyemiyorum. İçimden nasıl geldiyse öylece yazıp sizlere sunuyorum.

Ancak benim Söke Ovası’nda çok sevdiğim, saygı duyduğum birçok gönül dostları, değerli insanlar vardır. Onların adı burada geçmiyorsa, onları saymıyorum anlamına gelmemelidir. Gücenmemelerini dilerim. Ben ancak Söke Gönül dostları içinde yer alanları kaleme aldım. Bir gün icap ederse onlar için de ayrıca yazacağım. Adı olan, olmayanlara tümüne selam ve saygılar gönderiyorum. Şimdi kaleme aldığım şiirimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

GÖNÜL DOSTLARI


Bedestende çiçek açar, gül olur

Düşleri güzeldir gönül dostları

Kimi şahin, kimi de bülbül olur

İşleri güzeldir gönül dostları


Onursal başkandır Ekrem Karakaş

Fahri Sevil ile Özşarlak sırdaş

Halil Güven, Kâzım Alp’la arkadaş

Gözleri güzeldir gönül dostları


Cömert insan, gönül eri İşlek er

Cevdet Üzüm bu divanda sekreter

Ali Sarayköylü, gül yüzlü Zafer

Közleri güzeldir gönül dostları


Bir ulu çınardır Yaşar Çağbayır

Türkçe sözlüğü var en güzel hayır

Kem gözlerden Tanrım bizleri ayır

Sözleri güzeldir gönül dostları


Meclis başkanımız Osman Ünsal var

Mızrap Nazlı, Kutlay, Tağaç vefakâr

Süleyman Kara’ya koca dünya dar

Özleri güzeldir gönül dostları


Sohbetimiz olur biraz siyasi

Kimse kimseye olamaz asi

Hoşgörü yaşanır, hem demokrasi

İzleri güzeldir gönül dostları


Bayanlara örnek sevim Şahin var

Tuncer’den Maldar’dan haber, yayın var

Musa Eli taş yok, sorun neyi var?

Elleri güzeldir gönül dostları


Tevfik Göktepe var, yaşayan tarih

Atatürk yolunda bir bilge, arif

Doktor Öztekin’i edemem tarif

Dilleri güzeldir gönül dostları


Unutup geçemem Hasan Erdem’i?

Dinarlı, İbrahim mutlu yerde mi?

Sevgiye tuz katsın çayların demi

Belleri güzeldir gönül dostları.


Hür Ozanım dostlar, yazdım destanı

Söke’nin beyleri bir de vatanı

Sevdim Türkiye’min Gazi Ata’nı

Halleri güzeldir Gönül Dostları.

Abdülkadir Güler

01- 08- Haziran 2009.Söke

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..