Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '12

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Söke İlçe Milli Eğitim'in başarısı

Söke İlçe Milli Eğitim'in başarısı
 

Milli Eğitim Bakanımız Ömer Dinçer, Öğretmen ve öğrencilere Ödül veriyor.


Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde 1985–1993 yılları arasında Milli Eğitim Müdürümüz Musa Avcı başkanlığında O.Hasan Bıldırki, Yaşar Çağbayır ve bu satırların yazarı Abdülkadir Güler olarak uzun yıllar görev yaptık. Yaptığımız işlerden söz edersem bana yakışmıyor, onu başkasının yazmasını beklerim.

Ama bir gün sırası gelirse elbette onu da yazarım. Biz sadece görevimizi ak yüzle yaptık. Şu anda içinde meslektaşlarımızın onurla görev yaptıkları ve huzurla oturdukları SÖKE ÖĞRETMENEVİ ‘de bu adı geçen idarecilerin ve Sökeli meslektaşlarımızın eseridir. Bunun gibi yüzlerce  eser örnek olarak verebilirim.

O günlerde bize bağlı olan Yenihisar kasabası yine bizim verdiğimiz raporlarla ilçe oldu. Daha sonra adı “Yenihisar“ iken bu ilçenin SHP’den Aydın Milletvekili Dr. Sema Pişkinsüt ‘ün TBMM’de verdiği bir öneriyle 1996 Kasımında ilçenin adı tarihsel önemi bağlamında “DİDİM” ( Didima )  olarak değiştirildi. O gün ben de tesadüfen TBMM ‘de konuk dinleyici olarak hazır bunmuştum... O gün eski Ulaştırma Bakanlarımızdan ve  Aydın Milletvekili Sayın İsmet  SEZGİN'le  de  bir hayli  sohbet etme  fırsatını  buldum. Bu arada   Yinihisar hakkında  verilen önerge oy birliğiyle kabul edildi. Bu ilçenin  Yenihisar’dan DİDİM’E dönüşmesi haberini  yine bu satırların yazarı tarafından 27 Kasım 1996 günü TBMM binasında bir faksla Yeni Söke Gazetesine haber olarak tarafımdan bildirilmişti. Bu haber Yeni Söke Gazetesinde Kasım 1996 tarihli arşivinde yazılıdır.

Şimdi geçen gün bizim Söke Ekspres Gazetesi’nde 29 Eylül 2012 tarihli gazetenin birinci sayfasında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz ve öğrencilerimizle ilgili övgüye değer bir haberi okunca bunları yazmak gereğini duydum. Bir öğretmen olarak elbette sevindim. Söke’mizin adını ta Ankara’ya kadar yansıtmışlar ve Sökeli öğrencilerimizin hazırlamış olduğu   “ Kurumlar Arası Online İşlemler Modülü Projesiyle” ödül almışlardır. Tebrik ve başarı dileklerimi sunuyorum tüm emeği geçenlere. Şimdi gazeteci meslektaşımız Necati Maldar’ın verdiği haberi hep birlikte okuyalım:

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nce hazırlanan 'Kurumlar Arası Online İşlemler Modülü Projesi' ödüle layık görüldü. Milli Eğitim Bakanlığı'nca ülke genelinde başlatılan proje yarışmasında Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün hazırladığı bürokratik işlem ve süreçlerin eleştirisel bir bakışla değerlendirilerek özellikle öğrenci, öğretmen ve velilerle ilgili işlemlerin basitleştirilmesi, istenecek belgelerin asgariye indirilmesi, hizmetlerin mümkün olan en kısa sürede sonuçlandırılması ile ilgili Online (çevrimiçi ) projesi ödüle layık görüldü.

Bakanlık genelinde kategorisinde yapılan 16 başvuru içerisinde birinciliğe layık olan projenin ödül töreni Ankara’da  Başkent Öğretmenevi'nde Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’inde katıldığı törende Söke İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Yaşar Ünal ve İlçe Bilgisayar Format örü ve projeyi yazan Osman Yapıcı tarafından alındı. Söke İlçe  Milli Eğitimin Ödüle layık görülmesi Aydın Milli Eğitim Camiasında da sevinçle karşılandı.
 

Yenilikçi uygulamaların eğitim sistemimize kazandırılması, öğrenci ve öğretmenlerimize daha iyi eğitim ve  öğretim imkânlarının sunulması ve 2023 Türkiye Vizyonunun gerektiği hedeflerin yakalanmasının desteklenmesi amacıyla MEB düzenlenen ’Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Projeler Ödülü’ yarışmasına 10 ayrı kategoride 5471 projenin başvurusunun yapıldığı öğrenildi.

Söke İlçe Milli Eğitim Müdürü Özcan Bilgi, projeyi hazırlayan bilgisayar formatörü Osman Yapıcı ve projeye katkı sunan meslektaşlarına teşekkür ederek; ”Bakanlığımızın bu etkinliğinde ilimizi en iyi şekilde temsil ederek ödüle layık görülmemizi çok önemsiyoruz. Bu proje ile Bakanlık genelinde faaliyete geçmesi ile bürokrasinin daha da azalacağına inanıyorum” dedi.

Başarıyla hazırlanan bu projeyleilgili  alınan  bu ödül, Aydın Milli Eğitm ve Söke Milli Eğitim

Müdürlüğünce  sevinçle karşılanmıştır. 

Başta Söke  ilçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz ile birlikte  bu projeyi hazırlayan ve ekmeği geçen ilgili öğretmen ve öğrencilerimizi bir kez daha kutluyor, gelecekte sağlıklı başarılar diliyorum.
 

Haber: NECATİ MALDAR  ( 29 Eylül 2012.Söke Ekspres )

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..