Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Söke'nin koca çınarı Ekrem Karakaş'ın ardından

Söke'nin koca çınarı Ekrem Karakaş'ın ardından
 

Toplum yaşantımızda eserleriyle, maddi ve manevi destekleriyle yaşadığı yörede sevilen ve sayılan bazı insanlar vardır. Bu gibi insanlar toplum içinde her zaman saygıyla anılırlar. Hani derler ya “ at ölür meydan kalır, yiğit ölür şan kalır” diye. Ekrem Karakaş’ta bu sözünü ettiğimiz insanlardan biridir.

Aramızdan ayrıldı ama namı, şanı diri ve canlı kaldı. Torunlarına, çocuklarına ve sevenlerine güzel bir isim bıraktı. Bu fani dünyadan veda edip giderken, gönüllerde derin izler bıraktı. Bu özellikler, elbette her yiğidin harcı değildir. Söke’mizin koca çınarlarından biri olan Sayın Ekrem Karakaş’tan söz etmek istiyorum. O bir gönül adamı idi, bilmiyorum Sayın Ekrem Karakaş’ı başka türlü anlatmaya gerek var mı? Aslında Ekrem KARAKAŞ değince biraz durmak lazımdır.

Siyaset dünyasında rahmetli Adnan Menderes'i, Celal Bayar'ı ve İsmet Paşa'yı iyi tanıyor ATATÜRK' Ü de çok seviyordu.Yazarlarımızdan Halikarnas Balıkçısı Cevat Şakir Kabaağaçlı'yı da çok yakından tanıyordu. Ekrem Karakaş aynı zamanda iyi bir yazardı, zaman zaman duygu ve düşüncelerini, siyasi ve toplumsal yazılarını Söke yerel basınında yazılarıyla görünüyordu. GÜNÜMÜZDE KİM KİMDİR? adını taşıyan eserde de özgeçmişiyle yer almıştı... Milli değerlerimize, sanatımıza ve kültürümüze önem veriyor, bu konuda teşvik ve katkıları da oluyordu...

Ben 1985’ten bu yana Söke’deyim. Yani bir yerde artık Sökel’iyim. Sökeli olmakla da gurur duyuyorum. İnsanın doğduğu yer değil, doyduğu yer önemlidir. Anlayana, bilene… Yaklaşık çeyrek asırdır Söke’de kaldığım zaman zarfında Sayın Ekrem Karakaş’tan ve çocuklarından hep sıcak ilgi gördüm. Ben onu bir manevi baba olarak tanıyor, o yönden hürmet ve saygı gösteriyordum. Onun da beni sevdiğine inanıyordum. Çünkü çoğu toplantılarda beraberdik..

Burada Sayın Karakaş’ın özgeçmişini ve hayat öyküsünü yazacak değilim. Aslında onunla ilgili birçokta anılarım vardır. Bunları kısmet olursa “SÖKE’DE İZ BIRAKANLAR” adlı kitabımda söz edeceğim. Sanat ve kültür vadisinde bugüne değin birçok ödül ve onur belgesi aldım. Bence en anlamlısını Sayın Ekrem Karakaş’ın Söke Ticaret Borsası Meclis Başkanı dolduğu günlerde, Söke Ticaret Borsası tarafından özenle hazırlanan ve bizzat ellerinden aldığım bir onur belgesidir. O günlerin anısına ve onu minnetle yâd etmek bağlamında aynen sunuyorum:

Tarih: 05.12.1996

Sayın Abdülkadir Güler,

Başbakanlık Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü’nün düzenlemiş olduğu 1996 yılı Anadolu basınının Özendirme yarışmasında Yeni Söke Gazetesi’nde yayımlanan “Yerli ve yabancı Gözüyle Yunus Emre” konulu Araştırma ve İnceleme dalında Türkiye birincisi olmanız, tüm Sökeli hemşerilerimizin Söke Ticaret Borsası mensuplarının gurur kaynağı olmuştur.

Yılların emek mahsulü olan bu inceleme ve araştırma neticesi yayınladığınız eseriniz binlerce yıl insanlığa ışık tutacaktır. Sizleri candan tebrik eder, başarılarınızın devamını dilerim.

Söke Belediyesi Eski Başkanı

ve Ticaret Borsası Meclis Başkanı

Ekrem KARAKAŞ

(imza )

Bu tarihi ve anlamlı onur belgesini ömrüm boyunca nadide bir çiçek gibi evimin başköşesinde en değerli armağan olarak torunlarıma bırakmakla onur duyacağım...

Ekrem Karakaş birlik ve beraberlikten yana idi. İnsana tepeden bakmıyordu, bir Mevlâna, bir Yunus Emre gibi hoşgörülü idi, sanat ve kültür adamlarına değer verir, onların yetişmesi için maddi ve manevi açıdan yardımcı olurdu. Ayrıca Söke’nin Gönül Dostları ve A / Takımı içinde sevilen, sayılan ve saygı gören bir yıldız idi.

Sayın Karakaş’ı 05 Mayıs 2010 tarihinde Söke Fehime Faik Kocagöz Devlet Hastanesi’nde kaybettik. 06 Mayıs 2010 günü törenle Asri Mezarlıkta toprağa verildi. 84 yaşında iken aramızdan ayrıldı. Vefat ettiği gönlerde Söke’nin dışında idim. Cenaze töreninde bulunmak bana kısmet olmadı, bu açıdan çok üzgünüm…

Sayın Karakaş, Sökemizin Eski Belediye Başkanlarındandı, Söke Lisesi’nin yapımında önemli hizmetleri olmuştur. 1956/1960. Yılları arasında D.P‘den Belediye Başkanı olmuştu. Yine Söke Ticaret Borsası’nın kurulmasında öncülük etmiş ve 33 yıl bu kuruluşun Meclis Başkanlığı’nı onurlu bir şekilde sürdürmüştü…

29 Ekim 1999 günü Davutlarda onun adına bir jübile yapılacaktı. Onun değerli arkadaşlarından Sayın Fahri Sevil ağabeyimiz beni telefonla aradı: “ Kadir Bey, 29 Ekim 1999 akşamı Davutlarda Söke Ticaret Borsası Yönetim kurulu üyeleri olarak uzun yıllar Söke Ticaret Borsası’nda hizmet etmiş olan Sayın Ekrem Karakaş onuruna bir jübile yapılacaktır. Milli Eğitim camiasından sizleri de aramızda görmek isteriz. Ancak Ekrem Karakaş’ın sizden bir ricası vardır: Abdülkadir Güler hocamızdan benim için bir iki dörtlük şiir yazmasını istiyorum” diye dileğini bana ilettiler”.

“ Ben de hay hay dedim. Ancak pek ısmarlama şiir yazamıyorum, ama yine de bir şeyler karalamaya çalışırım” dedim.. Adı geçen geceye ben de katıldım. Jübile gecesinde Söke Ticaret borsasının hemen hemen tüm üyeleri vardı, İlçemizin protokolü, Belediye Başkanı, İlçe Kaymakamı İlçe Emniyet Müdürü ve Aydın Valisi Sayın Muharrem Göktayoğlu da hazır bulunmuşlardı..

Sayın Ekrem Karakaş adına hazırlanan bu jübile gecesinde, protokol tarafından kısa ve özlü konuşmalar yapıldı. Söke Ticaret Borsası Başkanı tarafından Sayın Ekrem Karakaş’a bir plaket ve çiçek verildi.. Daha sonra alınan bir kararla Söke Ticaret Borsası “Onursal Başkanı “ olarak ilan edildi. Bu arada benim de şiir okuma mı istemişlerdi.

O günün anısına halk şiiri tarzında Sayın Ekrem Karakaş’a yakışır bir şiir yazmıştım. Şiirimi heyecanla sunmaya çalıştım. Daha sonra gidip ellerinden öpüp saygılarımı bir demet çiçekle sunmuştum. Dönemin Aydın Valisi Sayın Muharrem Göktayoğlu İlçe Kaymakamı, İlçe Emniyet Müdürü ve hazır bulunanlar tarafından beni tebrik ettiler.

“ Kadir Bey, ben sizden iki dörtlük şiir istemiştim, siz ise benim için bir koca destan yazmışsınız, sizlere ne kadar teşekkür etsem azdır “ diyordu.

Sayın Ekrem Karakaş’ı, her zaman rahmet ve saygıyla anacağım, mekânı cennet olsun diyorum. Başta Karakaşlar ailesi olmak üzere tüm dost ve sevenlerine bir kez daha başsağlığı diliyorum. O da, ak topuklu bir küheylana binerek aramızdan uçup gitti. Bizim de gideceğimiz yere, ünlü halk ozanı Aşık Veysel’in sevdiği ve “ benim sadık yârim kara topraktır “dediği topraklara merhaba diyerek ebediyete uğunlandı, yolu aydınlık olsun...Anılarıyla, güleç ve sevimli davranışlarıyla her zaman gönlümüzde yaşayacaktır...

Aradan birkaç yıl geçti. Anılarını, hatıraları, yerel gazetelerde yayımlanan yazılarını, fıkralmarını ve onun hakkında yazılanları akıcıcı ve yalın bir Türkçe ile bu kitapta topladı. “ Bir Dönemin Anatomisi, Anılar, Denemeler, Fıkralar Ekrem Karakaş, Cumhuriyet Matbaası Söke 2004. Adı geçen kitap, bu satırların yazarı tarafından yayına hazırlandı. İşte onun adına kaleme aldığım şiirim de o kitapta da yer aldı.

Şimdi o günlerin anızsına bu şiirimi tekrar sunuyorum.

EKREM KARAKAŞ DESTANI

Ticaret Borsası’nda bir ömür geçti

Çalıştı sabırla Ekrem Karakaş

Otuz üç yıl oldu borsayı seçti

Uğraştı gururla Ekrem Karakaş

*** ***

Tanrı’nın rahmeti bir başka ihsan

Meclisin gülüdür babacan insan

Herkesin saydığı onursal başkan

Ayrıldı onurla Ekrem Karakaş

*** ***

Yakın dostlarından Fahri Sevil’le

Çelik, Özbaş, Candal, Özşarlak ile

Hayatı boyunca yapmadı hile

Borsanın direği Ekrem Karakaş

*** ***

Bu bir övgü değil, dinle arkadaş

İyi dost, güzel insan, örnek vatandaş

Dar günlerin dostu, güvenli sırdaş

Hayatın gerçeği Ekrem Karakaş

*** ***

Ozanca burada ben duramazdım

Sizin için güzel bir destan yazdım

Gönlüme işledim mermere kazdım

Bir baba yüreği Ekrem Karakaş

*** ***

Adını bir yere vermemiz gerek

Sizin için çiçek dermemiz gerek

Sonunda vuslata ermemiz gerek

Söke’nin çiçeği Ekrem Karakaş

*** ***

Temeli sağlamdır şu taş binanın

Yalana gelmiyor bu baş inanın

Tebrike layıktır böyle insanın

Aydın’ın İl Beyi Ekrem Karakaş

*** ***

Kültüre, sanata kol kanat olmuş

Ticaret, siyaset, ziraat olmuş

Hürriyet, adalet, demokrat olmuş

Arının peteği Ekrem Karakaş

*** ***

Şairim ne desen takdire değer

Bir gün buralardan göçersek eğer

O bir alperendir öğrendik meğer

İnsanlık örneği Ekrem Karakaş.

Abdülkadir GÜLER

29 Ekim 1999 / Söke

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..