Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '22

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

SÖKELİ İKİ YAZARIMIZ

 

     SÖKELİ

 İKİ YAZARIMIZA

           MERHABA                                                 

Söke sanat ve kültür alanında Aydın ilçeleri arasında ta uzaklara ses veren, ses getiren bir ilçedir. Gazeteleri, dergileri, yazarları, şairleri zengin bir ilçedir. Eserleriyle Söke’nin adını tüm Anadolu’ya, yurtdışına kadar taşıyanlar vardır. Bunlarla gurur duymak gerekir. Ben bunların bir kısmını Sökeli Şairler ve Yazarlar – Güldeste ( Ankara, 1998) ve “Söke’de İz Bırakanlar (Araştırma, İnceleme, Biyografi (Söke 2017) adlı kitaplarımda gururla yer verdim ve tanıttım.

 

Bu günkü yazımda iki yazarımızdan söz edeceğim:

Bunlardan biri yazar Kerim Yalçınkaya, diğeri

Eğitimci, yazar Ensar Turgut Tekin. 

 

       KERİM YALÇINKAYA:

 

Kerim Yalçınkaya Sökeli yazarlarımızdandır.  Onunla tanışalı yaklaşık 32 yıl oldu. 1985 yılında Şanlıurfa’dan Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde Şube Müdürü olarak göreve başladığım günlerde Kerim Yalçınkaya yerel gazetelerden Söke Ekspres’te ve daha sonra Yeni Söke gazetesinde birlikte yazı yazdık.  Sonradan Söke Ekspres’ e geçti. Halen bu gazetede yazıyor.  Girişken, birleştirici ve yapıcı bir kalem sahibidir.  Dostluğumuz öğünden bu güne değin sürüyor. Bana ters düşecek hiç bir yazısına rastlamadım. Bundan böyle Kerim Abiyi takdir ediyorum.

 

Yaklaşık bir ay önce onu Söke Eski Devlet Hastanesinde gördüm. Ben dişlerim için gitmiştim. Onu da orada gördüm. O da dişlerinden rahatsızdı. Doktorlarımız ayrı idi.  Sıra beklerken biraz olsun sohbet ettik “ Kadir bey, bunca zaman içinde iki kitap yayınladım. Biri Menderes Deltasına Ne Oldu? (2003) diğeri “Ağalar Memleketi Söke” (2009), “ Ağalar Memleketi Söke”  bir hayli ilgi gördü. Sökelilere sonsuz teşekkürler.  Ancak halen elimde üç tane kitabım daha vardır.  Her biri aşağı yukarı 400 küsur sayfadır. Benim basma imkânım da zaten yok. Söke Belediyesinden ve sanatımıza, kültürümüze değer veren bir hayırseverden ilgi bekliyorum.  Senin de haberin olsun, yaş kemale erdi, tünelin ucu göründü “dedi…  Ben de O’na geçmiş olsun ve daha nice sağlık dolu günlere diyerek yanından ayrıldım. Zaten sıram da gelmişti. 

 

 Aradan bir hayli zaman geçti. Geçen gün ( 5 Nisan 2022)  Cumhuriyet meydanında ben sarı arabayı beklerken yine Kerim Abi’yi önümden geçerken gördüm. Elinde ufak bir paket vardı. Konak mahallesine gidiyordu. Yerimden kalktım, O’na doğru vardım.  Yine hal hatırını sormak istedim. Tokalaştık, “Kadir Bey, ben pekiyi değilim” dedi. Bir hayli de zayıflamıştı. “Allah’a ısmarladık “ diyerek yanımdan ayrıldı. İyi dileklerde bulundum.  Yazar Kerim Abiye geçmiş olsun ve acil şifalar diliyorum.

 

Kerim Yalçınkaya 2.8.1938 Söke doğumludur. İlk ve Ortaokulu Söke’de bitirdi, Çeşitli nedenlerden dolayı okuyamadı. 1984 yılından itibaren Söke Ekspres gazetesinde yazmaya başladı. 1987 yılında Basın Yayın Genel Müdürlüğü’nden Özel Jüri ödülünü aldı.  1987 yılında fıkra ve makalelerinden dolayı Aydın Gazeteciler Cemiyetinden başarı ödülü aldı. Evli ve üç çocuk babası olan Kerim Yalçınkaya  “SÖGÜTLÜ KAHVE “ adlı yazılarıyla yerel basında bir hayli ilgi odağı olmuştu. En önemli eseri “ Ağalar Memleketi Söke - Söke Cumhuriyet matbaası -2009)  .  SÖĞÜTLÜ KAHVE’ nin de  (Söke ile ilgili Öyküler) bir kitapta toplamasını isterdim. Zaman nelere gebedir bilinmez. Bu gibi konularda Söke Belediyesine büyük görevler düşüyor.  Bizden söylenmesi…

 

              EĞİTİMCİ YAZAR ENSAR TURGUT TEKİN   

 

Yazacağım 2. Yazar Ensar Turgut Tekin’dir. Ensar Turgut Tekin öğretmen yazarlarımızdandır. Uzun yıllar birlikte aynı çatı altında Söke İlçe Milli Eğitim ‘de görev yaptık. Ben İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde görev yaptığım yıllar da Ensar Turgut Tekin’de Söke  Hacıkâzım ilkokulunda öğretmen ve müdür yardımcısı idi.  Görevine bağlı dürüst bir öğretmendir. Mesleğinin yanı sıra Söke’de “ EĞİTİM VE BİLİM” Kitapevi gibi işlerle uğraştı. Halen de bu mesleğine devam ediyor.

 

        Ensar Turgut Tekin, 1945 yılında Ardahan’ın Posof ilçesinde doğdu.  İlk ve ortaokulu Posof’ta, liseyi Erzincan’da bitirdi. Daha sonra Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesinde Önlisansı’nı tamamladı. Erzincan, Afyon ve Aydın gibi illerde öğretmenlik ve idareci olarak çalıştı.  En son 15 Ağustos 1993 yılında kendi isteğiyle emekliye ayrıldı.

 

        Eğitimci yazar E. Turgut Tekin, yazı hayatına 1962 ‘de başladı. Daha ortaokul öğrencisi iken yazı yazmaya başladı. İlk ödülünü yazdığı bir kompozisyon çalışmasından dolayı T.C. Ziraat Bankası Genel Müdürlüğü’nden aldı. Daha sonra birçok sanat ve kültür dergilerinde yazı ve değişik sanatsal ürünleriyle göründü. Örneğin Söke’de Beşparmak ve Sarızeybek gibi dergilerde yazdı.  Bu dergilerin de kurucuları arasında yer aldı. Yazmayı, okumayı seven yurtsever bir kişiliğe sahiptir. Yazıları Yeni Söke, Gerçek, Söke Ekspres gibi yerel gazetelerde Beşparmak ve Sarızeybek, Balova gibi dergilerde yayımlandı. ( Balova dergisini anarken gazeteci yazar, şair Selim Sabit Pülten aklıma geldi. Onun da Söke kültürüne büyük hizmetleri oldu. Selim Sabit Pülten’i rahmetle anıyorum. 9 Nisan 2008’de aramızdan ayrıldı. Mekânı cennet olsun ). Ayrıca Maraton TV’de 10 yıl boyuncu “ Eğitim Saati “başlığı altında çeşitli eğitici programlar hazırladı. Önemli eserlerinden bazıları: Güney Ege ve Dağlara Destan, Kars Destanı gibi uygun romanlar, Küçük Bey Dağları,  Cumhuriyetimizin 100.yılı nedeniyle  “Çanakkale Şahitlerini Anıyoruz (Kar Topu Yayıncılık, İzmir-2015), ikinci eseri “Sarıkamış ve Ötesi (İnceleme, Araştırma )İzmir- 2015)  ve “ Küçük Bey Dağları Destanı- Koza Yayınları 2015).

 

Bunlardan başka Aydınlıların Biyografisi, Sökeli Şair ve Yazarlarımız, Cumhuriyet Döneminde Öykü ve Romana Toplu Bir Bakış, Aydınlı Ünlüler ve Bunların Biyografisi gibi konularda incelemeye ve araştırmaya değer konularda yazığı yazıları bilhassa ilgi çektiğini belirtmek isterim. Bunların ilerde bir kitapta toplamasını dilerim. Tabi  zaman ve mekân elverirse.

 

Eğitimci yazar ve aynı zamanda şair olan Ensar Turgut Tekin halen Söke’de ikamet ediyor üç evlat babasıdır ve Söke Ekspres’te yazmaya devam ediyor.

 

Sözümün başına dönüyorum. Söke Ovası sanat ve kültür coğrafyasında yazarı ve şairi bol bir ilçedir. Bu konuda kalem oynatanlara değer vermeliyiz. Bu alanda belediyemize önemli görevler düşüyor. Bu konuda emek verenlere destek verilmeli ve eserleri Türk kitaplığına kazandırmalıdır. Unutmayalım ki belediyelerin görevleri arasında sanat ve kültür çalışmaları da vardır.   Bizden söylemesi.  Her iki yazarımıza da sağlıklı günler diliyor, başarılarının devamını diliyorum.

     Hoş ve esen kalınız efendim.

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

NOT: Söke Bakkallar ve Bayiler Odası Başkanı Metin Mutafoğlu’nun acı haberini üzülerek öğrendim. Bu mübarek ayda aramızdan ayrıldı. Yolu aydınlık olsun. Yüce Mevla’m utandırmasın. Allah gani gani rahmet eylesin, başta kederli ailesi olmak üzere tüm sevenlerine başsağlığı diliyorum.  ( A,GÜLER )  

 

 

 

    Abdülkadir GÜLER 

    14 Nisan 2022-  SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..