Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sol elim!

Yufka yürekliyimdir.

“Tavuk bile kesemem!”

Genelde öyle dedikleri için söylüyorum! Yoksa tavuğa karşı bir art niyetim yok!

Çok önceleri köyden iki tavuk bir horoz getirmişti amcam.

“Ahmet her gün taze yumurta yesin Ayşe! Protein ihtiyacını karşılasın!”

Bize gelen tembelleşiyor!

Tavuklar yumurtaları geciktiriyor. Horoz kuşluk vakti ötüyor! Annem perdeleri açmasa onu da yapmayacak!

“Ayşe teyzeyi rahatsız etmeyeyim diye sesimi çıkarmıyorum!” Diyecek sorsan!

Horozla aram bozuk! Yanlarına gidince horozlanıyor bana! Evlat katili olarak görüyor beni!

Ama saygı duyuyorum horoza!

Tavuklar umursamıyor!

“Amaan! Civciv yapmaya mı geldik dünyaya Naciye! Hayatımızı yaşayalım anacım! Ses çıkarma, alsın gitsin yumurtalarımızı!”

Annem bir gün yemlerini verdi bana seslendi.

“Oğlum! Bunlar ekonomik olmaktan çıktı. Kes bunları artık!”

“Anne ben tavuk kesemem! Bırakalım kendileri ölsünler!”

“Murdar olurlar!”

“Bunlar kartlaşmıştır anne! Baksana horozun sesine! Eski sesi var mı?”

” Ne biçim adamsın sen, bir tavuk bile kesemiyorsun?”

“Solak elle tavuk mu kesilir anne? Öyle de murdar olurlar!”

Sanırım bu sözüm ikna etti annemi!

İzmit Gültepe’de otoyol şantiyesinde kalıyorum. Körfeze hâkim bir yerde de bir cami var. Caminin yanında da çay ocağı. Bayılıyorum manzarasına ve çayına. Namaz vakti adam çay ocağını kapatıyor camiye gidiyor. Ben de gidiyorum! Gitmesem kalmış çayı kakalar diye korkuyorum! Hep de arkada duruyorum! Hep de solda!

“Sen acemisin galiba!” Dedi bana çaycı!

“Yoo! Ben her vakit kılarım!”

Korkuyorum da; hoca dönecek bana!

“Hadi bakalım genç, bir kamet getir de dinleyelim!”

Bu yüzden hocayla muhatap olmuyorum! Göz göze bile gelmiyorum! Hoca da çaycı ki namazı uzatmıyor!

Tespih çekerken sağ elimle çekiyorum ki ona da mana bulmasınlar! Fakat ben daha on defa “Süphanallah” demeden cemaat “Allahuekberi” bitiriyor!

Akıllarında taze çay var demek ki!

Bu sağ el sol el muhabbetinde bunlar aklıma geldi!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..