Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '09

 
Kategori
Siyaset
 

Sol yanım ağrıdı katlandım, sağ yanım ağrıdı katlandım, heryanım ağrıyor anne

Sol yanım ağrıdı katlandım, sağ yanım ağrıdı katlandım, heryanım ağrıyor anne
 

Anne altmış yaşıma 1 ay kaldı.

Sana gelmeyede çok kaldığı söylenemez. Yaşamak mı güzel ölmek mi onuda anlayamadım. Bugünleri iyi ki görmedin anne. Şimdilik huzur içinde yat sen. Hala cumhuriyetimiz ayakta.

27 Mayıs'ta sağ yanımı ağrıttılar anne. Ama cumhuriyet'i tartışmadılar, o günleri sende bilirsin hayattaydın o zamanlar. 12 mart'ta 12 eylül'de sol yanımı ağrıttılar onlarıda gördün anne. Beni içeri attıklarında çok üzülmüştün bilirim. Babam için "oğlum baban seni içeri attıklarını duyduğunda hastalandı bir dahada düzelemedi" demiştin. Sol sağ demediler kimki işbirlikcilere karşı herkesi içeri atmışlardı anne. Cumhuriyet'i tartışma konusu yapmamışlardı.Laiklik karşıtı olduğu anayasa mahkemesince tescillenmiş bir iktidarla yaşamadın sen anne.

Sen hala kürt-türk-alevi -sünni -arap-çerkez vessalam tüm etnik gruplar farklı inanışlar kardeşce yaşıyorlar sanıyorsan yanılıyorsun anne. Açılım adı altında ayrıştırma faaliyetleri hızla sürüyor anne. Kürt açılımı altında asırlardır bir arada yaşadığımız kardeşlerimiz le aramızı açıyorlar, Kuyucu murat paşa'ya maraş katliamına, Madımak faciasına dua okutacak tezgahlar peşindeler anne. Sıra alevi'leri ayrıştırmaya geldi. Yakında alevi sünni çatışmasını çıkaracaklar anne.

Sol yanımın ağrısına katlandım. Sağ yanımın ağrımasına katlandım. Güneydoğumuzda bir kürt devleti kurmak için adım adım yol alıyorlar. Atatürk cumhuriyet'ini islam cumhuriyeti yapmak için hızla yol alıyorlar. Bunları sana anlatırken dinlenmekten korkuyorum. Herkesi dinliyorlar anne. Bu dinlemelere yargıtay, Danıştay da dahil.

Sana anlatacağim çok şey var var olmasına da korkuyorum anne.

Bu iş 27 mayıs'a, 12 mart'a, 12 eylül'e benzemiyor anne.

Cumhuriyet elimizin altından kayıyor. Benim her yerim ağrıyor anne.

Zindanda işkencelere dayandım. Senin, baba'mın yokluğuna dayandım.

Ama artık dayanamıyorum anne.

 
Toplam blog
: 139
: 795
Kayıt tarihi
: 29.09.06
 
 

10.12.1949 yılında Nurhak'ta fakir bir ailenin yedinci cocuğu olarak dünyaya geldim. Ziraat okulunda..