Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '16

 
Kategori
Anılar
 

Sol yanımda ağrım var, sağ yana döndürme!? beni

Sol yanımda ağrım var,  sağ yana döndürme!? beni
 

Öykü sözcüğünün kökeni depo kelimesidir. Bu nedenle öykülerin birer depo oldukları söylenebilir. Şeyler öykünün içinde saklanırlar ve bu şeyler anlamdır. Mıchael Meade Resim internetten


Tanrı insanları birçok değişik şekillerde düşünmüş olmalı ki, kimi uzun boylu kimi kısa, kimi şişman kimi zayıf, kimi sağlak kimi solak.Tüm insanlar genelde aynı özellikleri taşımıyor.

"Solaklık ise genelde daha az insanda görülen bir özellik olup sol elini kullanan kişilerin daha zeki olduklarına dair bugüne değin pek çok şey yazılıp çizildi!?.”

Burada zeki olmak kurnazlık, çıkarını düşünmek anlamında değil; ilim, bilim üzerine doğru kullanılan zeka üstünlüğü belirtiliyor olsa gerek.

Evet, ne diyordum solaklık…

Her ne hikmetse, Tanrı beni solak yaratmış. Biraz büyüyüp sol elimi kullanmaya başlayınca,  aile büyüklerimin belleklerine nasılsa yerleşmiş olan yanlış inanış sonucu,  “Sol elini kullanma, her işini sağ elinle yapacaksın!” Baskısı, ev ortamında istemeden sağ elimi, biraz büyüyüp dışarı çıkıp kendi başıma kaldığım durumlarda ise sol el ve ayağımı kullanarak yaşantımı sürdüre geldim.

Bu ikilem sonucu daha zeki olup olmadığım konusunda bir fikir ileri süremiyorum.

Yıllar geçtikçe her ortamda sol el ve ayağını kullanan ben, bu yaşa kadar sportmen bir kişilik taşıdığım inancıyla, eş dost arasında, “Yaş yetmişi geçti ama otuz beşe pupa mavi yelken açıyorum.” diye herkese takılır dururdum.

Sen misin ikide bir bu sözü ulu orta her yerde söyleyen… Nazar mı değdi ne!?

(Hoş, nazara da pek inanmam ya!?) Neyse…

Geçenlerde belimden sol ayağımın parmak uçlarına kadar bir ağrı girdi. Önceleri pek ciddiye almamıştım, nasılsa geçer diye. Bir hafta sonra işin şakası olmadığını anlayıp, biraz da aile fertlerinin zoruyla hastaneye gittim. Doktor, her türlü kontrolden sonra, fizik tedavi görmem gerektiğini söyledi.

On beş günlük fizik tedaviden sonra kendimi daha iyi hissettim…

Bu arada Doktor, “Daha da sağlıklı olmak istiyorsan yavaş hareket edeceksin ve fırsat bulursan denizde belli aralıklarla yüzeceksin. Yüzmek, rahatsızlığın en iyi ilacı olacaktır.” dediğinde, hemen Çeşme aklıma geldi.

Bir an evvel yaza girsek de, o çok sevdiğim termal sularda mavi yalnızlığımla gönlümce baş başa…

Şahin Özşahin

 
Toplam blog
: 1160
: 227
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Teknik ressamlıkla geçen çalışma hayatımdan sonra emekliliğini yaşayan bir kız ve bir erkek çocuk..