Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '11

 
Kategori
Deneme
 

Solağım, şikayetçiyim

Her şeyin sağla yazanlara göre ayarlandığı bir dünyada solak olmak ne kadar zordur. Yine azınlık ve sıradışı olmanın acısı çekiyoruz. Doğuştan defoluyuz. Biz solaklar, sağ elini kullananlarla “sağlak” diyerek dalga geçiyoruz ama solaklar ise, “çolak, sakat, günahkar” gibi isimlerle adlandırılıyorlar. Çoğu dilde sağ aynı zamanda haklı, doğru anlamına, sol ise kötü ve günah anlamına gelmiyor mu? Sağduyuluysanız ve soldan kalkmadıysanız bunu bilirsiniz. Bazen solağınıza geldiği için bazı şeyleri yapamazsınız. Benim de sağıma geliyor ama yapacak bir şey yok. Nedense, solak birine rastlamak, zenci birine rastlamak kadar şaşırtıcıdır insanlar için. “Aaa, solak mısın?” lafını çok duydum. Arada moralimizi düzeltip onurlandıran da oluyor. Mesela, solak olduğumu bilen Türkçe öğretmenim “salak olmayın da solak olun” demişti. Solaklar sıradışıydı, daha zekiydi, sanata daha yatkındı. Oysa, bize göre eşit olsak yeterdi. Üstün olmayı beklemiyorduk. Bir de tam solak, yarım solak diye kavramlar vardır. Ben tam bir solak olarak, sağ elimle hiçbirşey yapamıyorum. Yarım solakların ise, çocukken “cici elinle al yavrum” diye baskı gördükleri için, böyle olduklarına inanıyorum. 

Solaklığın bir tercih olmadığını, eşcinsellik gibi doğuştan geldiğini, ancak solak olanlar bilir. Dolmuşta parayı soldan uzatınca, insanlar sağ taraflarına bakıp parayı göremiyorlar. Cafe ya da restoranlarda nerden sıraya girmem gerektiğini karıştırıyorum. Elişini, gitar çalmayı öğrenemedim. Bunu öğrenememe sebebimin sağlaklara göre eğitim olduğunu, hatanın benden kaynaklanmadığını yeni yeni keşfediyorum. Kendi usulümce düğüm atmayı, kurdele bağlamayı, makasla kesmeyi öğrendim. Ama “kendi usulünce” diye bir şey yoktu. Ben yanlış yapıyordum. Batı’da özürlülerin olduğu gibi, solakların da hayatı kolaylaştırılmaya çalışılıyor, her şeyin solaklara göre olanı yapılıyor. Öz yurdumuzda ise, yabancı gibiyiz. Bana göre her şeyi tersten yapmıyorum. Doğruya karşı farklı bir bakış açım var. Bir de garipsenmemek için, keşke solak ve sağlak oranı yarı yarıya olsaydı diyorum. Neden biz solaklar daha azız acaba?
 

 
Toplam blog
: 111
: 670
Kayıt tarihi
: 01.02.11
 
 

ODTÜ Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği mezunuyum. İlgi alanlarım edebiyat, sinema, tiyatro, TV..