Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Dr Barış Çakır Burun Akademi

http://blog.milliyet.com.tr/burunakademi

13 Nisan '14

 
Kategori
Estetik / Güzellik
 

Solak ve Plastik Cerrah olmak

            Ben solak bir cerrahım. Ameliyatta sol tarafta çalışırım. Sağ elini kulanan cerrahlar ise hastanın sağ tarafında çalışır. Solak olmak benim için hem avantaj hem dezavantaj oldu hayatımda. Aletler tabiki çoğunluğa göre tasarlanmış. Beni anlamak mı istiyorsunuz; Makası sol elinizle tutun ve kağıt kesmeye çalışın. Makasın bıçaklarının bile sağ ele göre tasarlandığı için kesmekte oldukça zorlanacaksınız. Aletlere alışana kadar biraz zorlanmıştım. Hatta ameliyat yapmaya sağ elimle başladım. Gerektiğinde iki elimi de kullanırım. Asistanlar, hocayı asiste ederken sol tarafta dururlar. Ameliyat yapmak için sağ tarafa geçerler. Bu bir kafa karışıklığı yaratır. Ben ise zaten hep soldaydım. Nereden mi biliyorum. Solak bir hocamız vardı. O zaman ben sağ tarafa geçiyordum. İlk 5 dakika elim ayağıma karışıyordu.

            Ama solaklar alışıktır tersliklere, çözüm bulurlar mecburen. Üniversite amfilerindeki masalı sandalyelere biraz gıcığızdır biz solaklar. Arkaya geçip iki sandalye kaparız. Sol taraftaki sandelyenin masasını kullanırız mesela. Gitar çalmayı öğrenirken tellerde ters geliyor tabi. Cengiz Abim izin vermedi telleri değiştirmeme. İkinci bir gitar almak mı aklınıza geldi. Aklımıza gelmeyecek kadar uzak bir ihtimaldi o zamanlar. Başa gelen çekilir. Zor oldu ama gitarı ters çalmayı öğrendim. Solak olduğum için solo daha iyi çalışıyorum tabi. Notalar sol elden olduğu için.

           Sadece solak olduğum için başıma bir şey geldi mesela. Bunu duymanız lazım. Daha önce ameliyat olmuş hastalara burun estetiği yaparken kıkırdak almamız gerekebiliyor. Kulaktan ve kaburgada kıkırdak alıyoruz. Çok fazla kıkırdak lazımsa kaburgaya gidiyoruz. Ben solak olduğum için hep bana yakın olan sol kaburgadan kıkırdak alıyordum. Plastik Cerrah için kaburgadan kıkırdak almak çok rutin bir işlemdir. Komplikasyon ihtimali çok düşüktür. Mesela kulağı olmayan çocuklara 3 kaburga birden alırız ve heykel yapar gibi kulağa benzetiriz ve kafa derisinin altına koyup 3 ay sonra kaldırırız.

            Kaburga lazım oldu yine. Yine sol taraftan kaburga alıyorum. Hastanın kalbine 5 cm uzaktayım. "Ulan Barış ne işin kalbin üstünde çalışıyorsun". "Git sağ taraftan al". Diğer tarafta da akciger var tabi. Komplikasyon ihtimali çok düşük ama " strese ne gerek var" dedim kendime ve karar verdim. Artık Sağ taraftan kıkırdak alacağım. Hastanın kalbine bu kadar yakın çalışmaya ne gerek var.

            Aradan biraz zaman geçti. Yine sekonder rinoplasti yapacağım. Hastanın yeterli kıkırdağı yok. Kaburga kıkırdağı almaya karar verdim. Hastanın tabiki sağ tarafını hazırlamıştık. "Sağ taraftan kıkırdağı alırken tabi kendi kendime konuşuyorum. "Bu sefer 4 cm uzağımda akciğer var ama olsun Kalpten uzak çalışıyorum". Daha az stres yaşayarak kıkırdağı aldım ve ameliyatımı bitirdim.

            Ertesi gün oldu. Başka bir hastamızın ameliyatının ortasına geldik. Evvelki gün kaburga kıkırdağı aldığım hastayı poliklinikte gören anestezi doktoru ameliyat odasına geldi.

 

            -Barış, senin dünkü hastanın kalbi sağdaymış, haberin varmı?

            -Vay anasına

 

Dr.Barış Çakır

bilgi@bariscakir.com

www.bariscakir.com

 

 

 

 
Toplam blog
: 91
: 328
Kayıt tarihi
: 03.03.13
 
 

Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Uzmanıyım. Fulya Terastaki ofisimde hastalarımı kabul e..