Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '09

 
Kategori
Blog
 

Solohan nerede?

Solohan nerede?
 

Solohan'ın (Kemal Kara) kısa zamanda eski dostlarına seslenmesini bekliyoruz.


Yeni üyelerden, SOLOHAN arkadaşımızı tanımayanlar vardır. Zira 10. 5. 2008'den beri Milliyet Blog'da yazısı çıkmadı. En son bloğu "Ben bu şiirleri çalarım arkadaş... Sema Çürük" başlığını taşıyor, Sema Hanım'ın çıkardığı "Yüreğime Söz Dinletemedim" kitabını tanıtıyor, dostluk örneği gösteriyordu.

Ben kendisini çok severdim. Ev sahibiyle problemi olan, hep annesinden para isteyen haylaz kiracı rolüne giriyor, güzel mizah yazıları yazıyordu. BLOG YAZARLARI TİPLEMELERİ ile ilgili de 8-9 blog yazdı. Çok isabetli ve keyifle okunacak tespitleri vardı. İnsanı güldürüyordu yazıları, zevkle okuyorduk. Okunma sayısı da 1005 idi o zamanlar.

SOLOHAN arkadaşımız ki, gerçek ismi KEMAL KARA'dır, 149 Blog yazmış, bunlardan 71'i Mizah, 44'ü Blog ve 5'i de Sinema kategorisinde yayına girmiş.

SOLOHAN 2007 yılı sonlarında "ÇILGIN GÜNLER TÜRKİYE" kitabını çıkardı. Epey mücadele vermiş kitabının çıkması için. Ama netice almış ve Blog yazarlığından kitap yazarlığına geçmiş.

O sıralarda kitap bastırmak isteyen arkadaşların bazıları düşüncelerini dile getirdiler, bu işe Milliyet Blog'un veya birilerinin destek vermesini istediler. Ben bu konularda epey bir araştırma yaptım. Tanınmamış bir yazarın kitap çıkarması ya torpille ya da masraflarını kendisi ödeyerek ufak çaplı bir yayınevi ile mümkün. Büyük yayınevlerinin pek zamanları olmaz. Olsa da oldukça fazla para isterler, şartları ağırdır.

Aslında kitap bastırmaktan ziyade onların dağıtımı, okuyucunun eline geçmesi önemlidir. Yayınevleri basar ama dağıtım firmaları dağıtır. Baskı masraflarını kendiniz ödeseniz de bir dağıtım firması, tanınmamış yazarın kitabını dağıtmaz. Zira kitabevleri almazlar.

Bu yüzden de parasını cebinizden ödeyerek bastırdığınız kitapların dağıtımı yayınevini genelde ilgilendirmez. Basar kitabı verir size. Kendiniz dağıtabilirsiniz.

SOLOHAN arkadaşımız birkaç blog yazarak Miliyet Blog üyelerine bu konuda faydalı bilgiler vermeye çalıştı, ama bilgilerin bir kısmı eksikti. Yani okuyan parayı basınca hemen kitabını bastırıp dağıttırabileceğini zannetti.

O sırada ben de 1 aydan fazla bir sürede geniş çaplı araştırma yaparak BLOG YAZARLARI ANTOLOJİSİ çıkarmaya karar verdim. Kendi web sitemde ve Milliyet Blog'da bunu duyuran yazılar yazdım.

SOLOHAN kardeşimiz sanki, "Boşverin Antolojiyi herkes kendi kitabını çıkarabilir, MUMCU'ya inanmayın!" der gibiydi. Tabii ki davranışları beni üzdü. Blog yazarlarından kitabını satın almaları için yardım istedi. Bunun için de hemen tüm üyelere mesaj gönderdi. Ama bana mesaj göndermedi. nedenini bilmiyorum. Ben de kendisini yeni kitabından dolayı kutlamadım. Kalbimi kırmıştı.

Bu girişi niye yazdım? Çok sevdiğim, yazılarını zevkle okuduğum bir blog yazarı arkadaşım benim Blog Yazarları Antolojisi çıkarmak istediğim, zaman harcayıp, alt yapıyı hazırladığım bir dönemde, bana cephe almış gibi davrandı. Aslında destek de olabilir, yaşadığı olumsuzlukları anlatabilirdi.

Buraya kadar biraz sitem oldu, kusura bakmasın!

SOLOHAN gerçekten çok komik konular bulabilecek, müthiş bir zekaya sahip arkadaşımızdır. Şimdi nerede acaba? Niye 8 aydır uğramıyor Millyet Blog'a? ben kendisinin yazılarını burada da okumaktan keyif alırdım. Bazen Ümit CULDUZ kardeşimizle birbirlerine kızıyormuş gibi yaparlar, güzel atışmalar yazarlardı karşılıklı.

Kendisine olan sevgim ve saygım saçlarının benimkiler gibi uzun olmasından dolayı biraz da torplliydi yani.

İnsanlar kolay yetişmiyor. Dostluklar da kolay kurulmuyor. SOLOHAN'ın bendeki izlenimleri, ufak kırgınlığım haricinde tamamen pozitiftir. Blog arkadaşlarıyla çok iyi geçinen dört dörtlük bir arkadaşımızdır.

Umarım kısa zamanda, şu anda neler yaptığını, niçin Milliyet Blog'da bu kadar uzun zamandır yazmadığını anlatan bir blog yazar. Bu arada kitabının satışı ne âlemde? Kitap çıkarmak isteyen arkadaşlarımıza daha açıklayıcı, faydalı bilgiler verebilir. Merakla bekliyorum.

Aslında ben bu bloğu 1 hafta önce yazmayı düşündüm ama SOLOHAN'ın eli ayağı düzgün resimlerini bulamadım internet ortamında. Bugün Arif ÖĞÜTÇÜ arkadaşımın "Seyir Defteri"ndeki SOLOHAN ile ilgili notunu görünce, yazıverdim.

ELLER HAVAYA, SOLOHAN BURAYA!

SOLOHAN Milliyet Blog'daki sayfasını kapatmamış yani bir vedalaşma durumu yok. İşte sayfası:

http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=722833

Artık bloglarımın altına ismimi yazmayacağım, Ümit CULDUZ Bey kızıyor!

İzmir, 14 Ocak 2009
 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..