Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '13

 
Kategori
Dünya
Okunma Sayısı
2595
 

Somali’deki saldırı: Bir taşla 3 kuş

Somali’deki saldırı: Bir taşla 3 kuş
 

islamidavet.com'dan...


Türkiye’nin Somali Büyükelçiliğine yapılan saldırıyı açıkça El-Kaide’nin üstlenmesi kafaları karıştırdı!

Biz, Suriye’de bu örgüt ve türevleriyle “kanka” değil miydik?

Hani, Nusra”larla falan…

Onları desteklediğimiz de kendileri tarafından “Allah razı olsun Türkiye’den” minnettarlıklarıyla açıklanmamış mıydı?

Türkiye, bunları yalanlamakla birlikte, en azından yaralılarının ülkemizde tedavi edildiği herkesin malûmu değil mi?

Peki, şimdi, bu örgüt neden Türkiye büyükelçiliğine saldırdı?

Ortadoğu ve dünya sürekli hareket halinde… Devletlerin çıkar ilişkileri devamlı değişiyor… Son birkaç ay içinde saflar epey değişti… El-Kaide’nin bir taşıyla 3 kuş vurma hedeflendi:

1. Suriye’de omuz omuza olduğumuz Suudi Arabistan ve Katar, Mısır’da karşımızda…

“Kaide üzerinde etkili olduğundan, Suudi Arabistan, Mısır konusunda ‘çok ileri giden’ Türkiye’yi, Kaide ile ikaz ediyor.”(Kenan Çamurcu, Halk TV, 27/7)

2. Son aylarda, Suriye’de, PYD ile El-Nusra savaşıyor ve PYD üstünlük sağlamış vaziyette… El-Kaide’nin bir unsuru olan Nusra, Türkiye’den gerekli desteği bulamadığı gibi, Türkiye, PYD ile yakınlaşmaya başladı. Dolayısıyla, Türkiye’yi bu konuda da uyarmak istediler.  

3. Somali’yi seçtiler… Çünkü “Somali, aşırı İslamcı çetelerin cirit attığı bir yer. Devlet çökmüş vaziyette.” (Temel İskit, duzceyerelhaber.com, 29/7) Bu aşırı guruplardan birisi de El-Kaide’ye bağlı El-Şebap örgütü.

Türkiye, Somali’ye hem askerî eğitim, hem de ekonomik destek veriyor. Oradaki devlet otoritesinin güçlenmesine yardımcı oluyor. Somali’de daha fazla etkinlik sağlamak isteyen El-Kaide bundan rahatsız… Saldırının üçüncü sebebi de bu.

İnsanın aklına takılan sual de şu: Acaba, Mayıs ayında, Reyhanlı’yı kana bulayan da Kaide miydi?

x   x   x

BÜYÜK DEVLET OLMAMIZ ENGELLENEMEZ

Saldırıda şehit düşen Özel harekât Polisi SinanYılmaz’ın cenaze töreninde konuşan İçişleri Bakanı Güler, saldırının, “Büyük devlet olmamızı istemeyen güçler tarafından” yapıldığını dile getirdi.

Ne alaka?

Aklımıza, birkaç ay evvel, Türkiye’nin ABD büyükelçiliğine yapılan benzer saldırı geldi…

Amerikalıların, “bizim büyük devlet olmamızı istemeyen güçler saldırdı” falan dediklerini hiç duymadık!

Nitekim saldırı üzerinden aylar geçmesine rağmen, ABD’nin büyük devlet niteliğinden hiçbir şey eksilmiş gözükmüyor!

Gözükmez de…

Sen büyüksen büyüksündür…

Bir saldırıyla küçültemezler…

Olacaksan, “büyük devlet” de olursun!

Afrika’daki bir büyükelçiliğine saldırı yapılmakla büyük olman engellenemez!

Söyledikleriniz kendinize inandırıcı geliyor mu?

x   x   x

PUSULA

Haritasız denize açılınır mı? Ama harita tehlikeli bir yolculukta tek kılavuz olamaz. Pusulaya da ihtiyaç var. Pusula: Şuur. Tarih şuuru, milliyet şuuru, kişilik şuuru…

Cemil MERİÇ

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Yazdığınız son iki bloğu beğeniyle okudum. Bizim başbakanımız ve yandaş basın Türk halkının sorunları ve haklarından çok, Suriye ve Mısır'dakilerinkiyle ilgililer... Halkımızın "cahil", "at gözlüklü" ve "fanatik" kesimleri de olayları olguları, başbakanın, hükümet yetkilisinin, yandaş basının söyledikleri ve yorumlarıyla algılıyor. Yani bize göre söyledikleri, yazıp, çizdikleri, anlamsız, boş, saçma ve haksız olsa da onlar açısından başka önemli işlevleri var. Elinize, zihninize sağlık. Saygılar,

Gülçin Erşen 
 31.07.2013 16:35
 

Kıymetli İsmail Hakkı CENGİZ ; İçeride sus pusuz,lakin dışarıda kimse bizi dinlemez.Bize harita,kılavuz,pusula gerekmez,Biz açılırız denizlere,Bestesiz, notasız şarkılarımızı söyleriz,kendi kendimize,sesimiz gider varır esen yellere.Selam ve saygılar sunuyorum.Sağlık ve mutluluk diliyorum.

Mehmet Burakgazi 
 31.07.2013 12:15
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1415
Toplam yorum
: 4855
Toplam mesaj
: 25
Ort. okunma sayısı
: 1179
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Ok..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster