Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '10

 
Kategori
Güncel
 

Sömürge bir toplum mu olduk!

Sömürge bir toplum mu olduk!
 

Tarih 21 mart 2010 PAZAR/ saat 20.30

Akşam trafiğinin çılgın kalabalığında, uzayan o yarım saatlik GÜZELYALI yolu üç saate ulaştı.

HER MUSİBETTE BİR HAYIR OLURMUŞ denir, ben de o uzayan zaman içinde alıcı gözü ile yeni açılan mağazalara, alışveriş merkezlerine, kafeteryaların göz alıcı ışıklı tebelalarına bakma olanağını yakalamış oldum.

ÇOK KORKTUM, HATTA ÜRKTÜM, TABELALAR ÜSTÜME ÜSTÜME GELDİ ZANNETTİM.

Neden mi ?

Bursa'nın sosyo-ekonomik ve kültürel anlamda yeni bir çehre kazanması göremeyen bir göz için çok olumlu atılmış adımlar olarak algılanabilirdi ama ben korktum.

Tabelaların % 70 i; YABANCI SERMAYE TEKELİNDE BURSA'ya kapağı atan dış ülkelere ait yatırımcılar ile %20 paylarda TÜRK ortaklıklarının aracılığı ile topraklarımızı gasp eden İŞGALCİLERE AİTTİ.

Diğer %30 tabela ise; onlarla cenk etmek için özünden utanacak kadar gaflet ve de delalet içindeki az gelişmiş işletme sahiplerine aitti.

KENDİMİ YABANCI BİR ÜLKENİN İŞGAL ETTİĞİ ZAPT EDİLMİŞ BİR ÜLKEDE HİSSETTİM.

Çok küçüldüm, karınca kadar ufaldım, kaplumbağ kadar süründüm yüreğimin sessizliğinde. içim ürperdi.

KLİMAYI AÇTIM, ISINMAK İÇİN, YETMEDİ, SON DESİBEL CD ÇALARI AÇTIM İÇ SESİMDEN GELEN ÇIĞIRTKAN GERÇEKLERİ İŞİTMEMEK İÇİN; YETMEDİ!

Dilinden özünden kendisinden utanan, değerlerinden sıyrılan, kimliksiz bir kabile olmaya başladık galiba.

OKTAY SİNANOĞLU'NUN DEĞİNDİĞİ GİBİ

SÖMÜRGE BİR TOPLUM OLDUK BİZ....

GALİBA SÖMÜRGE OLMAYI 1914 lerde , bütün ruhumuzla gencecik cengaver Mehmetciğin ALLAH , ALLAH nidaları ile inleyen ahşap siperlerde döktüğü kanlar ile reddetmiştik,

2010 larda pes mi ettik nedir!

KANSIZ TOPSUZ TÜFEKSİZ İÇ FANİLA DON GÖMLEK NEYİMİZ VARSA SIYIRIP, EN BEYAZ OLANINDAN, takarak İngiliz ve de Amerikan malı bir sopanın ucuna, teslim ettik ruhumuzu en derin yerlerinden...

BU İŞGAL EN DERİN YERİMİZDEN...

ANA DİLİMİZDEN !

En onurlu, en gururlu payemizden VAZGEÇTİK.

SÖMÜRGE OLMANIN DAHA BAŞKA AYAK SESİ Mİ OLURMUŞ?

Biz biz olmaktan çıkmışız da haberimiz olmamış.

SABAHLAR HAYIR OLA!

NİLGÜN ÇAKICI/ BURSA

 
Toplam blog
: 238
: 1468
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

Bursa'dan bir milliyet okuru olarak, burada sizlerle olmak çok güzel. Bir ev hanımıyım, iki çocuk..