Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '07

 
Kategori
Futbol
 

Son 10 yılda Galatasaray

Son 10 yılda Galatasaray
 

20.Temmuz.2007 günlü Milliyet Gazetesi’nin internet ortamındaki sayfasında “Son Dakika” spotuyla verilen haber şöyleydi:

“Galatasaray, son 10 yılda Avrupa kupalarında mücadele eden takımlar arasında en başarılı 18. takım oldu. Takımların Avrupa kupalarında yaptıkları maçlar, galibiyet ve beraberlik sayıları ile takımların oynadıkları maçların zorluğuna göre verilen puanlarla Avrupa Futbol İstatistikleri adlı internet sitesinin yaptığı araştırmada Galatasaray, 1998-2007 yılları arasında Avrupa'nın en başarılı 18'inci takımı olmayı başardı. 2000 yılında UEFA Kupası'nı müzesine götüren ve 2001 yılında Süper Kupa'yı kazanan Galatasaray, topladığı 95, 5 puanla Avrupa'nın birçok ünlü kulübünü geride bırakarak listenin ilk 20 takımı arasına girdi. Avrupa kupalarında yaptığı maçlarla Türk futbolseverlerin kalbinde yer bulan Galatasaray, topladığı puanla Türk takımları arasında da ilk sıraya oturdu”.

20.Temmuz.2007 Milliyet Gazetesi İnternet Ortamı

İşte Avrupa kupalarında son 10 yılın en başarılı 20 takımı:

Takım
Puan

1. Real Madrid (İspanya)
192

2. Barcelona (İspanya)
182

3. Manchester United (İngiltere) 177, 5


4. Bayern Münih (Almanya)
169, 5

5. AC Milan (İtalya)
155

6. Valencia CF (İspanya)
148, 5

7. Inter Milan (İtalya)
148

8. Liverpool (İngiltere)
145, 5

9. Arsenal (İngiltere)
145

10. Chelsea (İngiltere)
136, 5

11. Olympique Lyon (Fransa)
133

12. Juventus (İtalya)
132, 5

13. FC Porto (Portekiz)
130

14. PSV Eindhoven (Hollanda)
116, 5

15. Lazio (İtalya)
111

16. Parma (İtalya)
108

17. AS Roma (İtalya)
106

18. GALATASARAY (TÜRKİYE)
95, 5

19. Newcastle United (İngiltere)
95

20. Dinamo Kiev (Ukrayna)
94, 5

55. BEŞİKTAŞ (TÜRKİYE)
57

79. FENERBAHÇE (TÜRKİYE)
38

Milliyet Blog’daki yazılarımdan bazılarına Fenerbahçe’li dostlardan serzenişler ve hakaretler alırdım. Yayınlanamayacak ağır hakaretleri yayınlamadım. İsterdim yayınlamayı, ancak, basın ahlak yasası, etik kurallar, hele de en önemlisi akademik bakışım bunları yayınlamaya tabi ki engeldi. Taraftarın bakış açısını göstermek adına, yayınlayabilsem, yazılarımı nasıl anlayamadıklarını da göstermiş olurdum. Ancak mümkün değildi tabi ki. Seviyeli eleştirileri ve yorumları yazılarımın dipnotunda yayınladım. Fenerbahçe’nin 2006-2007 sezonundaki performansını “Şu Tezgahları Gel De Anla” başlığında yazdığımda, taraftarların ve yöneticilerin söylemlerini eleştirmiştim. 34 haftanın 27’sinde lider olan Fenerbahçe’nin, sezon sonunda şampiyon olmasını yazarken, sanki Fenerbahçe’nin şampiyonluğunu elinden almışım gibi ağır ithamlar ve hakaretler aldım. Ancak belge, Fenerbahçe’nin 27 hafta lider olması ve sonunda şampiyonluğu kucaklamasıydı. Hep belge ve bilgi ile hareket ettim.”Bir Derbinin Ardından (2)”, “Futbolda Germe ve Gerdirme”, “Tuncay ve Kezman”, “Vur Aurello Vur”, “Bak Şu Tesadüfe Hakem Bu Sefer Penaltı Verdi”, “Bak Şu Tesadüfe”, “Futbolda Bir Doz İlaca Doğru”, “En Çok Taraftar Kimde”, “Ey Hakem Söyle Son Sözün Nedir?”, “Bir Derbinin Ardından”, “Uyku Tulumu Ya Da Tel Kafes” ve “Şaban Yeniden Sinemalarda" isimli yazılarıma Fenerbahçe’li dostlardan (!..) yayınlanamayacak kadar ağır eleştiriler aldım, çoğunu da yayınlayamadım. Allahtan Milliyetin yukarıdaki yazısını ben yazmadım.

Sayın taraftarlar; lütfen sağduyu ve dikkat. Basın ve kulüp yöneticileri zaten sizlere yeterli gazı veriyorlar. Neyi alıp neyi almayacağınıza analitik bir kafayla düşünerek karar veriniz. Hepsini alırsanız, motor zorlanır ve patlar. Aman dikkat.

 
Toplam blog
: 135
: 1226
Kayıt tarihi
: 11.10.06
 
 

Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğretim Üyesi. Spor Sosyolojisi, Popüler Kültü..