Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '12

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Son 12 yılda ne kadar Biber gazı kullandık ve ne kadar döviz ödedik?

Son 12 yılda ne kadar Biber gazı kullandık ve ne kadar döviz ödedik?
 

Polislerin önüne gelene niye biber gazı sıktığını merak eder dururdum.

Kendi kendimi sorgularken, bir elinde cop, bir elinde biber gazı, polislik bu mu? Sorusu aklıma gelirdi.

Elindeki biber gazı tüpünü insafsızca sıkan polisin, yetki sınırları nereye kadar diye hep merak ettim. Ancak milletvekillerine bile sıkılınca, yetkinin bir sınırının olmadığını anladım.

Biber gazı sıkma ile sözle veya fiziki olarak işkence yapmanın arasındaki farkı da çözebilmiş değilim. İkisi de insana acı veren kötü muameleler!

Ha insanın gözünün içine biber gazı sıkmışsın, ha iki tokat atmışsın! İkisi de aynı açıyı, yanmayı veren kötü muamele!..

Neyse bu kadar biber gazı nereden geliyor diye araştırırken, benim merakımı gideren soru TBMM’nden geldi. Bu soruya verilen cevap beni bir nebze olsun tatmin etti(!)        

Evet, CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran, son dönemde gösteri ve yürüyüşlerde polisin yoğun olarak kullandığı biber gazı alımlarını TBMM gündemine taşıdı. Umut Oran’ın önergesini yanıtlayan Gümrük Bakanı Hayati Yazıcı, biber gazı (pepper spray) ve göz yaşartıcı gaz (tear gas) isimleriyle kullanılan ürünün sprey ve bomba hallerinde “gösteri kontrol ajanı” olarak tanımlandığını belirtti.

Hayati Yazıcı’nın verdiği bilgiye göre AKP iktidarından önce 2000’de 42 ton, 2001’de 13 ton biber gazı ithal edilirken, sonraki yıllarda en yüksek alım 115 ton (1,2 milyon dolar) ile 2005’te, 90 ton (1,6 milyon dolar) ile 2006’da ve 75 ton (2,9 milyon dolar) ile 2007’de gerçekleşmiş.

Son 5 yılda 2008’de 67 ton (2,5 milyon dolar), 2009’da 37 ton (1,6 milyon dolar), 2010’da 48 ton (2,5 milyon dolar), 2011’de 39 ton (1,9 milyon dolar), 2012’de 21 ton (1,3 milyon dolar) biber gazı ithal edilmiş.

İthalatı yapanlarla ilgili soruları yanıtlamayan Hayati Yazıcı, “Bu bilgiler ticari sır niteliğinde olduğundan paylaşılması veya yayımlanmasının uygun olmayacağı değerlendirilmektedir” diyerek, ithalatçı yandaş firmayı açıklamaktan kaçınmış.

Gelelim biber gazının bilançosuna; Ülkemizin yurttaşlarına 12 yılda 628 tonluk biber gazı ve göz yaşartıcı gaz sıkılmış. Gaz’ın kilosu 33 dolara ithal edilmiş. Ve son 12 yılda 21 milyon 269 bin Dolarlık ödeme yapılmış.

Bunu bu günkü kurla liraya çevirecek olursak, kabataslak 38 milyon lira, yani eski parayla 38 trilyon lira!

İşte Türk halkının kadersizliği burada kendisini gösteriyor. Ödediği vergiler, kendisine yol, su elektrik olarak dönmesi gerekirken, biber gazı olarak dönüyor!

Biz halk olarak buna yeter demeden, iktidarımız yeter dedi! ‘’İleri demokrasi’lerde gaz falan olmaz diyerek yeni bir ‘İleri demokrasi’ hareketi başlattı!

Artık biber gazı falan ithal etmeyeceğiz. Bundan böyle polisimiz, iktidara karşı gelen, parasız eğitim isteyen(!) (başbakan da dâhil mi bilemiyorum) her türlü muhaliflere, dindar ve kindar nesile karşı çıkanlara, VİP’li camiinin önünden geçenlere, sokakta oruçlarını yiyenlere(!) bilumum  ‘İleri demokrasi’ düşmanlarına, Fenerbahçeli taraftarlara biber gazı yerine, Silent Guardian Protection isimli elektro şok aletini kullanacak!

Silent Guardian Protection aletinin maliyeti ne kadar, her polise verilip verilmeyeceğini bilemiyorum. Ayrıca kullanım süresi, garanti belgesi gibi durumları hiç bilemiyorum.

Aslında bilmem de gerekmiyor!

Bizi yönetenler en iyisini bilir diyerek, bir gün bana da bu şoklu aletin temas edebileceği düşüncesi ile ürperiyorum.

Sizin anlayacağınız biber ve göz yaşartıcı gaz gitti, yerine elektro şok aleti geldi!

Ne diyelim?

Giden ağam, gelen paşam!..

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..