Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '16

 
Kategori
Şiir
 

Son Film

Yolda üç atlı gördüm yorgun

Yorgun mu yorgun solgun

Yaralı belki ruhları vurgun

Beyaz atlarına binmiş durgun

Sırata doğru ilerliyorlar sürgün...

 

İçli bir türküdür söylenen;

Ayrık otu ayrık otu denen

Sarmaşıklığa özenen

En yüce göklere imrenen

Yağmur bulutla döllenen

Çorak topraklarda göllenen

En derinlere kök veren...

 

Gelmişler bir derviş evine

Taş duvar binanın içinde;

Derinden gelen dua mırıltısı

Karışır geç saatin tıngırtısı

Yarı aydınlık iç çelişkisine...

 

Biri her an bir şeyler düşünen soğukkanlı

Diğeri kavgaya hep hazır keskin bakışlı

Üçüncüsü güzel yüzlü yumuşak başlı

Üç deli yürek, iç seslerine kulak veren

Bu kadar zaman geçmesine rağmen

Susarak konuşuyorlar hararetle yürekten...

 

Derviş varır yanlarına,

Oturur konuşur ortalarına,

Anlatır düzeni soranlara;

Kurtla kuzu birlikte oturur dost

Bir lokma bir hırka ruhudur post

Eşit, kardeş, özgür; bak her ruh!

Ölünce hayat kominden de şuh...

 

Filmin gerçeğe dönüşmesi

Her ruhun son  bir dilek dilemesi

Yiğitlerin düzene diş bilemesi

Feleğin sanki trajikomik cilvesi

Dile gelir üçlemenin gürlemesi;...

 

"Sen burada zevki sefa ederken

Ben her gün Azrail'le boğuşuyordum

Her insan bir dünya diyordum,

Bir  çocuk aç yattığı için

Kahrımdan geberiyordum..."

 

"Sen adamlarına öldürmeyi

Ben ise ölmeyi öğrettim,

Hesap görmek hesap etmekten

Zordur yeğenim"

 

"Kurallara uymayan; dünyada ceza evine

Gönderilir ahirette ateş evine,

Deli olma deli, ayrık otla otlamalı

Sarmaş dolaş kökü toprağa salmalı

Ateşi yeniden Tanrılardan çalmalı...

 

Dervişin zikri yiğitlerin fikrine

Karışınca yansır senfonik ezgisine

Ezilmişlerin en derin sezgisine

Gözcülük eder Babil'in kulesinde;...

 

"Tanrı artık sadece söz söylemeyecek

Tahtından inip eyleme geçecek

 Bir gün Tanrı dünyaya gelecek

O gün yeryüzü artık hep gülecek"...

 

Abba: 18 Eylül 2016. Son Film: Militan Tanrı... Yönetmen: Yılmaz Güney, Oyuncular; Tarık Akan, Tuncel Kurtiz, Yılmaz Güney...

 
Toplam blog
: 156
: 390
Kayıt tarihi
: 04.10.13
 
 

Ayça Marangoz Coşar, Üniversite, Akademi istanbul, Gazeteci Abbas COŞAR , Mektebi Mülkiye, Ye..