Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '09

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Son Kumsal

Son Kumsal
 

Son Kumsal


Sevgili Rüya ve Aydın,

Ankara Barosu Eğitim Merkezi Sinema Salonunda, gözlerim dolu dolu öfke içinde izlediğim, "Son Kumsal" "Karadeniz halkının yol yapma bahanesi ile denizden koparılışı'nın hikaye'si" belgesel çalışmanız ve yüklenmiş olduğunuz misyondan dolayı sizleri yürekten kutluyorum.

Karadeniz sahil otoban projesi adı altında, doğa katliamının boyutunu anlatabilmek için, kişisel bir tepkiden yola çıkarak, insanları bilinçlendirmeye, inandırmaya çalışmanız, yüreğinizden gelen haykırışla isyanınızı kitlelere ulaştırmak için söylediğiniz, "Lütfen bir şeyler yapın, sesimizi çıkartalım yoksa bu yol 3.boğaz köprüsüne çıkıyor", sözleriniz bütün gece kulaklarım da çınladı.

Hayatımın en fırtınalı dönemini yaşadığım bir süreçte tanıştığım Karadenizin'in, hırçın ve güçlü dalgalarını çok severim. Belgeselde güçlü dalgaların, yaşam ile arasına doldurulan kayaları yok etmek istercesine dövmesi, bana bir çağrı neden duruyorsun bir şeyler yap der gibiydi.

Son Kumsal belgeselini izleyin, sahilde kol kola halay çeken gençlerin çoşkusunu, çığlık çığlığa denize kavuşan çocukların sevincini yaşayın. Sonrasın da yol bahanesi ile kayalarla doldurulmuş ıssız, insansız sahillerde, kadınlar ve martıların isyanını görün. Gece boyunca kadınlar ve martıların özgürce nefes aldıkları yaşam alanlarının yok edilişi karşısında çaresiz çırpınmalarını düşündüm. İktidar güçlerin kadın üzerine oynadığı oyun, kadını sosyal hayattan koparıp eve kapatma politikaları, Karadeniz sahil otoban projesi ile uygulanmaya konulmuş. Koltuklarını tapulu malları sanan tüm yöneticilere ve bu işi üstlenen Müteahhit firmaya, martıların ve kadınların çığlıklarını duyun, doğa, ekolojik denge yok edilerek bir sürü yanlışlar yapıldı, bir sürü daha yapılmasın diyorum.

Yok edilen Doğu Karadeniz kıyıları için ağıt yakmaktansa, doğal çevrede insanca yaşam hakkı ve Karadeniz'in son sahillerini "Ayancık, Abana, İnebolu, Cide, Amasra ve Akçakoca" kaybetmemek için, yıkıma direnen bir avuç cesur insana sahip çıkmak için sesimizi yükseltelim.

Son kumsal belgesel yapımcısı, Aydın KUDU ve yönetmen Rüya Arzu KÖKSAL, dün akşam yaptıkları söyleşilerin de; Batı Karadeniz sahil projesine karşı çıkan bir avuç adsız kahramanın umudunun ve direncinin anlatıldığı, "Bir avuç cesur İnsan" yeni bir belgesel çektiklerinin müjdesini verdiler.

Çin'li düşünür, Lao Tzu'nun dediği gibi "Binlerce Kilometrelik yolculuk, tek bir adımla başlar".

Sevgilerimle.

 
Toplam blog
: 24
: 606
Kayıt tarihi
: 05.11.07
 
 

Ankarada yaşıyorum. Yaşamım boyunca hep yazdım ama hiç başkaları ile paylaşmayı düşünmedim. Bana ..