Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '16

 
Kategori
Öykü
 

Son kuş mu?

Kardeşimin elinde yaralı yavru güvercin. Didik didik etmişler kafasını ve vücudunu et yiyiciler. Yetim kuşu bulmuşlar ya…

Bir kutu, bir şırınga istedi benden. “ Daha önce denedim, ama olmadı.” Dedi kafası karışık.

Verdim kutuyu, şırıngayı. Biraz sonra getirdi içeri koydu kuşu. Ben de biraz duygularımı dışa vurunca küskün; bir baktım seninkisi kuşu aldı gidiyor.” Nereye gidiyorsun? “ diye sordum. O da yanıtladı:

  • Kafasını koparmaya.

Yanıtlayan kardeşim miydi, yoksa Konstantin isminde bir herif mi?

O kuşla sabahı sabah ettim. Tanrı ile oturdum pazarlığa. “ Bak Tanrı, nasıl can çekişen köpeği dirilttin. “ Ölecek köpeğe veteriner getirmem. “ diyen kardeşime inat yüreğime su serptin. Yine istiyorum aynı şeyi.”

Neler yapmadım ki yavru kuşa. Kerametini kanıtlasın istedim ellerim. O eller ki, “ el vermek “ adına kaç kuşaktan aktarılmıştı bana.

Olmadı. Yavru güvercin sabah ezanı ile birlikte öldü. Gömdüm onu bahçe kenarındaki kuş mezarıma.

Peki, bu gömülen son kuş muydu?

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..