Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '09

 
Kategori
Güncel
 

Son Padişah ve Gemileri...

Son Padişah ve Gemileri...
 


Bahar geldi...Cemreler düşüyor...Toprak ısınıyor...

Bahçemdeki kayısı ağaçları, çiçeklerini açtı...

Yenidünya ağaçları da neredeyse tomurcuk patlatacaklar...

Narlar ,çiçek açacak gibi duruyor...

Yediveren güllerim yaz,kış açmaya devam ediyor...

Kriz, umurlarında değil...

Bahçe toprağını havalandırdım...

Biraz ter attım...İyi de oldu...

Papatyaların çok olduğu bölgelere dokunamadım...

O kadar güzeller ki...

Kıyamadım...

7 yıl önce diktiğim dört çam fidanı vardı...

Şimdi neredeyse evin ikinci katına ulaşmışlar...

Yağmurlar ve güneş iyi geldi...

Emekli Baytar Rüştü Bey ile Çifçi Hamit Ağabey geldiler...

Hazır demlenmiş çay ikram ettim...

Ağaçların ve güllerin budama işinde, bana yardım ettiler...

Giydirilmiş,rengârenk seçim arabaları şarkılar çalarak geçtiler...

Kulağımıza, uzaktan ''eşek anırma sesi ''geldi...

Nedense bir huzur kapladı içimi...

Uzun zamandır bu sese de hasrettim...

Horozlar da peşisıra vakitsiz ötmeye başladılar...

Serçelerin cıvıltısı da karışınca;tam bir doğal orkestra...

Bir kedi ,kulağını dikmiş bizim sohbetlerimizi dinler gibiydi...

Oradan,buradan konuşurken...Sıra fıkralara gelmişti ki...

Komşumuz ,hayvan tüccarı, ''görmüş ,geçirmiş bir adam'' olan Çoban Süleyman Ağabey, aramıza katıldı...

Sohbetimizle ilgili bir de fıkra anlattı ki dayanamadım yazıverdim...

Ben, bu fıkradan biraz ders çıkardım...

........

''Padişah ile vezir tartışmaya başlamış...

Padişah ,vezire : "En büyük ve en güçlü olan benim. Sen benim emrimdesin!.." demiş.

Vezir, " Hayır ben büyüğüm. Ordunun başında ben savaşıyorum, sen sadece mühür basıyorsun" diye itiraz etmiş.

Tartışma uzayınca Padişahla Vezir, kıyafet değiştirerek bir çobanın yanına gitmişler ve konuya hemen girmemek için çobana sormuşlar:

-"Senin koyunun mu büyük, ineğin mi ?.."

Çoban şaşırmış şaşırmasına da yine de yanıtlayıvermiş:

-"İneğim" demiş.

-"Keçin mi büyük, öküzün mü ?.."

Çoban "Öküzüm tabii" deyince, asıl soruyu yöneltmişler çobana:

-"Söyle bakalım, Padişahın mı büyük, Vezirin mi ?.."

Çoban, hiç düşünmeden yanıt vermiş:

"Vallahi ,ben bu hayvanları tanımıyorum !.."...

........

Vatandaş,kendi halinde yaşamını sürdürüyor...

''Gölge '' olunmasını istemiyor...

Varsın, ''İhsan etmesinler !..''

Denizde,takaların sesi, martı seslerine karışıyor...

Bir padişah fıkrası da ben anlatıyorum...

Son Padişah'ın canı ,gemi satın almak istemiş...









 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..