- Kategori
- Basın Yayın / Medya
Son saniye reklamı
Filmi veya diziyi seyrederken tam sonuna doğru kesiliyor ve reklam giriyor. 8-10 dakika reklam ve televizyonun program tanıtımlarını izledikten sonra kaldığı yerden sürmesini bekliyoruz, başlıyor, birkaç saniye sonra görüntü donup programın bitiş jeneriği akmaya başlıyor. İşte o zaman kandırıldığımızı anlıyoruz. Bu yapılan seyirciye saygısızlıktır.
Televizyonların gelir kaynakları olan reklamları program içinde yayınlamasına bir itirazımız yok, en heyecanlı yerlerde reklam koymaları da doğal hakları, ancak program tam bitmek üzereyken reklam konulması kabul edilebilecek bir uygulama değildir.
Aslında seyircilerin çoğu artık son reklamları anlayıp o son saniye görüntüsünü beklemiyorlar ve o kuşağa reklam verenlerin paraları havaya uçuyor. Bunu reklam verenler ve reklam şirketleri çok iyi düşünmeliler.
RTÜK programın başında ne kadar süre reklam olamayacağını belirlediği gibi son reklamlardan sonra programın en az ne kadar sürmesi gerektiğine karar verip bunu televizyonlara uygulatmalıdır. Bu süre 5-10 dakika olarak belirlenmeli ve bu süreye bitiş jeneriği katılmamalıdır.
Televizyonda reklama evet ama bizim kanallarda yayınlanış şekline hayır.