Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '15

 
Kategori
Deneme
 

Son yaz

Son yaz
 

Hırçınlıkla uysallık arası gelgitlerin yaşandığı bir sonbahar havası.. Mahcup bir rüzgar, utanır gibi usulca yalayıp geçiyor tenimin açıkta kalan yerlerini. Ceketimin yakasını kaldırıyorum küçük devinimlerle. Şıp diye düşüyor burnumun üzerine küçük, şımarık bir yağmur damlası. Ayaklarımın altında ezilen nasırlı yaprakların hışırtısını dinliyorum. İlk yaz mağrurluğundan eser yok.Doğa uyanmaya başladığında bu ağaçların yaprakları değil miydi bana tepeden bakan? Kopan her yaprak daha bir utandırıyor ağaçları. Çıplaklıkları düşüyor sanki akıllarına. Rüzgâr estikçe iyiden iyiye sokuluyorlar birbirlerine. İyi geliyor "ahmak ıslatan." Dudaklarımdan içime doğru sızıyor su damlaları. Rüzgâr, yenmiş gibi utangaçlığını, iyice coşkulu esiyor şimdi.

Başımı kaldırıyorum, bulutların bungun ağırlığından süzülen damlalar daha bir ıslatıyor yüzümü; ıpıslağım şimdi. Adımlarımı sıklaştırıyorum. Yetişmem gereken bir işim olmadığı düşüyor aklıma, küçültüyorum adımlarımı. Çocukluğumdaki gibi, inadına yağmurdan oluşmuş küçük su göletlerine basa basa yürüyorum. Şimdi ayaklarım da ıslak. "Basma sulara hasta olacaksın." Annemin tiz, şefkatli sesi geliyor kulaklarıma geçmişin derinliklerinden. Sarsılıyorum bir an. Özlem yayı yüreğimde gerilmiş.. Toparlanıyorum. Yağmur hızını artırıyor, yolda oluşmuş küçük derecikler sırtlarına yükledikleri kuru yaprakları sürüklüyor sessizce. Çöp konteynerinin içinden atık toplayan bir sokak çocuğu ile gülümsüyoruz karşılıklı; içim ısınıyor. O da ıslak benim gibi. Kederlenmiyorum nedense. İçim pırıl pırıl. Sonbahardan hüzün çıkaran insanlara şaşırıyorum. Öylesine güzel ki yağmur. Ne güzel yıkıyor, arındırıyor doğayı. Bir sonraki baharın hazırlığı bu besbelli.

*******

Az önceki öfkeli rüzgâr gözyaşlarını da yanına alıp giderken, gökyüzü ıslak saçlarını rengârenk bir taçla topluyor ansızın. Nereden çıktı bu gökkuşağı, bu alâim-i sema ya da ebemkuşağı? İçim şenleniyor birden. Yağmur sonrası tatlı bir pembelik sarıyor hem doğayı, hem ruhumu. Çocuklar gibiyim şimdi. İlk yazın yeşiline inat, sarı renk gözbebeklerim. Olanlardan hoşnut. Beynim hazan demeyi reddediyor bu solgun, kırılgan mevsime. "Son Yaz" diyorum yeniden yeniden yaşanacak olan. Sevgi ile kalın..

 
Toplam blog
: 16
: 336
Kayıt tarihi
: 20.04.15
 
 

Sanatsever, seyahatsever... ..