Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '07

 
Kategori
Güncel
 

Sonbahar

Sonbahar
 

Havalar çok iyi oldu. Şerbet gibi. Serinledi ortalık. Güneş bile yakmaya kıyamıyor bizleri, “Ben buradayım. Unutmayın yeter.” der gibi büyük bir hoşgörüyle doğup batıyor bugünlerde. Ter bezlerimize “Kış uykusuna yatın hadi!..” talimatını çoktan vermiş, “Yaza kadar dinlenin” diyor, “Size çok iş düşecek beş altı ay sonra. Hadi uyuyun bakiiim!..”

Sabah penceremizi açınca, sonbahar kokuyor yüzümüzü yalayarak odamıza dolan rüzgar. Gömleğimiz, tişörtümüz kendini pek bir yalnız hissediyor, yanına yoldaş arıyor; sabah rüzgarında tatlı tatlı üşüdüğümüzü fırsat bilip “Bari bir hırka alın yanınıza” diyor sanki.

Havasından mıdır bu mevsimin, suyundan mıdır bilinmez insanlara da bir haller oluyor. Daha yavaş, daha durgun, daha sakinler. Bakışları donuk gibi?.. Sanki yazın hareketli günlerinde bir yerlere takılıp kalmış? Konuşmuyorlar. Konuşunca da ağızlarından çıkan sözcükler, savrulup uçan kuru yapraklara çarpıp şiir oluyor, bir yüreğe yerleşip kalıyor.

“Kulak asma havalardandır” diye fısıldıyor mantığınız… Yüreğinizin sesi, bastırıyor mantığınızın fısıltısını, “Olsun!..” diyor, “Kötü mü?.. Varsın havalardan olsun!..”

Masmavi gök laciverte dönüyor, ufuk kızıllaşıyor, güneş yerini gecenin karanlığına bırakıyor.

“Bu havalarda içmeyeceğim de, ne zaman içeceğim?” diyorsunuz… Alıyorsunuz sevgilinizi yanınıza, oturuyorsunuz bir meyhanenin yılların sohbetleri sinmiş masalarından birine. Sonbahar rüzgarı kulağınıza bir şarkı taşıyor yıllar öncesinden: “Nazende sevgilim aklıma düştü” Siz rüzgara eşlik ediyorsunuz, anılar size. Mırıldanıyorsunuz şarkıyı, yıllar öncesine dönüp. Sevgilinizin dikkatini çekiyor geçmişe yapılan bu yolculuk… “Kimmiş bu nazende sevgili bakiiiim?!..” diyor etinizi koparan bir çimdik ile… “Haaa?!.. Neee?!..” diye telaşla bakıyorsunuz etrafa… “Kim?.. Ben mi?.. Ne sevgilisi, ne nazendesi?.. Öyle bir şarkı canım.. Hiçbir manası olmayan bir şarkı. Bir yerlerden dilime takılmış. Belki radyoda çıkmıştır.. Oradan yani…” Sevgiliniz ikna olmuyor bu açıklamadan. Sonbahar bitiyor, kış başlıyor! Ve siz yeni bir şarkı söylemeye başlıyorsunuz: “Kendim ettim kendim buldum, gül gibi sararıp soldum.. Eyvaaaah, eyvaaaah!..”

Tüh!.. Ne güzel, duygusal bir sonbahar yazısı yazacaktım… İki cümle daha sabredemedik, güzelim sonbahar yazısının içine ettik! Neyse… Her şeyde bir hayır vardır.

 
Toplam blog
: 118
: 1658
Kayıt tarihi
: 20.06.06
 
 

70'li yılların sonlarına doğru (1977 veya 1978... Belki de 1979...) tüm zamanların efsane dergisi..