Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '07

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Sonbahara özgü tatlı

Sonbahara özgü tatlı
 

Daha onceki guncelerimden birinde burada mevsime gore buraya ozgu tatlilarin tat ve sekillerinin degistigini yazmistim .

Bugun kitap almak icin sehir merkezine gitmistim . Eve donmeden once burada bulunan bir Turk lokantasina gittim . Donerli sandovic mercimek corbasinin ardindan cayimi ictim . Donus yolu tren . 45 dakikalik yolculuk . Yolun yarisina kadar DS-x ile gorusu kuvvetlendiren oyunu oynadim . Disarisi soguk, trenin ici sicak bir rehavet coktu , uyuyakalmisim . Uyandigimda bizim istasyondu ama kapilar kapanmak uzere idi . Eve yuruyerek onbes dakika uzakliktaki istasyonda indim . Yuruyus olur diye dusundum ama gel gor ki o istasyonun yakinindaki tatlici dukkani kapilarini acmis beni bekliyordu :)) Dayanamadim girdim yeni bir sey var mi diye ..

Evet bu sefer daha ilginc bir tatli buldum . Burada KABU denilen turp seklindeki tatli , sonra kestane ezmesinden yapilan bir tatli ...cocuklarin sevdigi diger bir tatliyi alip bu kadar deyince , satici hanim ".... San (soyadin arkasina eklenen bir ek ereke ve kadin icin degismiyor.) cilekli tatlimiz bugun ilk kez satisa cikti ne dersiniz deyince dayanamayip ondan da bir tane aldim .

Hepsini yersem sagligima zararli kestanelinin tadina baktim . Hic bir katki malzemesi surup vs olmadan hazirlanan bir ezme ...insanin icini baymiyor . Ardindan yesil cay ... Bugunku tatli hakkim bitti . Ama gozum cilekli de ...

Baharda genellikle satisa cikardi sanrim serada yetismis cilekti.

Ben birinin tadina baktim ve goruntulerini sizlerle paylasmak istedim . Ne dersiniz ?
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..