Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

29 Eylül '16

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
38
 

Sonbaharda sağlıklı ve fit kalın

Sonbaharda sağlıklı ve fit kalın
 

Sonhabarda sağlıklı beslenme ile zayıf kalın


Sıcak yaz günleri yerini yavaş yavaş sonbaharın ılık ve hafif rüzgarlı ilk günlerine yerini bırakıyor. Yaz gezmeleri tatiller bayram tatilleri derken yemek yeme davranışları çok değişti. Kış aylarına göre daha fazla kilo alıp formunuzu kaybetmiş olabilirsiniz.

Yanlış,  eksik, düzensiz beslenme ve belki biraz alkol besinsel eksikikleri de beraberinde getirmiş olabilir belki biraz enerjinizi de düşürmüştür.

Peki ne yapalım dediğinizi duyar gibiyim

ÖNCELİKLE 

Bu kayıpları  “sağlıklı beslenme “ kuralları çerçevesinde yerine koyalım

Özellikle sıvı vitamin mineral kayıpları söz konusu ise Sonbaharda azalan enerjiyi  ve direnci kazandırmak adına acilen önlemler almak gerekir.

SONBAHARDA BESLENME PROGRAMINIZDA     

 10 -12 bardak Su

Kaybolan vücut suyunun yerine konması kasların güçlenmesi ve toksinlerin atılması için mutlaka 10-1 2 bardak su tüketilmeli

2-Tam buğday veya çavdar ekmeği

Lif vitamin mineral açısından zengin olan bu ekmekler. Bağırsak hareketlerinin  düzenlenmesi vücuttan toksinlerin atılması günlük kaliteli enerji kaynağı olması ve bağışıklığı güçlendirmesi açısından oldukça önemlidir. Rafine karbonhidratlar yerine her gün her  ana öğünde kişisel ihtiyaçlarınıza göre mutlaka tam buğday veya çavdar ekmeği tüketin ( zenginleştirilmemiş olmak kaydıyla  ) unutmayın ekmek ve ekmek grubu tüketmeyen kaslarını tüketir fitliğini ve formunu bozar

3    2-  3 bardak süt veya yoğurt

Her ne kadar süt yoğurt  tüketme alışkanlığımız zayıf da olsa UNUTMAYIN

Süt ve yoğurt çok değerli besinlerdir yağ yakar bağırsaklarınıza bakar. İçerisindeki besin öğeleri  vitaminler mineraller kemiklerinizi korur uykunuzu düzenler tokluğunuzu destekler.

4- Haftada 2 kez BALIK

Balık mevsimin açılmasıyla haftada 2 kez omega 3 açısından zengin 200 gr somon, hamsi, uskumru vb balık tüketmeyi ihmal etmeyin. Hem bağışıklığınız hem de formunuzu koruyarak sonbaharda enerjinizi arttırırsınız

5-Gunde 2-3 porsiyon meyve

Meyvelerinizden biri mutlaka 100 gr civarına kabuklu Elma ve mümkünse şeftali olsun. Ama meyveleriniz tüketirken saat ve yanında ne ile tüketmeniz gerektiği konusunda mutlaka bilgilenin

6- Her yemekte ve salata da SOĞAN mutlaka olmalı  

7-Sebze yemekleri özellikle kabak. pazı. semizotu. bamya tercih edilmeli ( lif ve toksin atıcı özellikleri nedeniyle

8- Kurubakalagiller haftada 1 -2 gün ölçüyü abartmadan salata veya yemek olarak tüketilmeli (Barbunya, börülce nohut, bezelye fasulye) Lif Bgrubu vitaminler ve bağışıklık  güçlendirici etkileri oldukça iyidir.

9- Hergün kaslarınızı korumak tokluğunuzu dengelemek için 1 yumurta haşlanmış veya yağsız tavada omlet olarak tuketilmeli

10 Haftada 3 -4 gün kişiye göre miktar değişiklik gösterse de 150 gr et veya köfte tüketilmeli. Demir mineralinin vücuda en iyi kazandırıldığı kaynak kırmızı ettir. Bugün biliyoruz ki kansızlık kilo vermeyi ve fitliği engelleyen bir sağlık sorunudur. Pişirme şekline dikkat edildiğinde et veya köfte sağlığınıza değer katacaktır. Diğer günler 150 gr hindi veya tavuk beslenmenizde yerini alabilir.

SAĞLIKLA MUTLU VE FORMDA FORMDA KALIN

DYT.ŞENGÜL ÜRE

DİYETİNFO

BESLENME VE DİYET DANIŞMANLIĞI MERKEZİ

 www.diyetinfo.com

Abdülkadir Güler bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 49
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 81
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster