11 Kasım '08

Günübirlik Turlar

Sonbaharda Sülüklügöl bir başka güzel

Fotoğraflar grubun ortak çekimleridir.Erkin Çatalcalı,Burak Küçüksu,Korhan Sirekin.

Bu seferki rotamız Sülüklügöl;daha önce hava durumu uygun olmadığı için iptal etmiştik.Gökyüzü bu kez bizden yana,masmavi bulut ve güneşini esirgemedi bu yolculuğumuzda.Efendim,Sülüklügöl’e gtmek isteyenler Adapazarı-Akyazı gişesinden çıkıp Dokurcun’a varınca tabelaları takip ederek yaklaşık 9 km’lik dar bir yoldan ilerlemeleri gerekiyor.İstanbul’dan yaklaşık 3-3,5 saat sürüyor.Eğer yolda fazla mola vermezseniz 3 saat diyebiliriz.

Biz aracımızdan Sülüklügöl’e tahmini 3-4 kilometre kala indik ve yola yürüyerek devam ettik.Yolumuzu çeviren ormanlık alan içinde yürüyüş yapmak ve bolca fotoğraf çekme imkanımız oldu.Grubumuza yeni katılanlar olsada kısa sürede kaynaşma fırsatı bulduk.Bir hayli eğlenceli ve zevkli bir yürüyüş yaptık.

Mehmet Eren abim,beraber aldığımız dijital fotoğraf makinasını bir iki kez kullandığından henüz dilinden tam anlamıyor.Ben ondan bir adım ilerdeyim ama çaktırmayın.Ayağına giydiği traktör tekerleği tabanlı botları ile yürüyüş kolunda bir hayli zorlandığı için göl kenarını kâh oturarak, kâh sürünerek fotoğraflamak zorunda kaldı.

Sülüklügöl’e ulaştığımızda bizi harika bir manzara karşıladı.Abant gölünü ilk gördüğümde hayal kırıklığı yaşamış ve “bu mudur”demiştim kendi kendime.Sülüklügöl aynı etkiyi yaratmadı bende.Daha bir etkileyici tarafı var sanki.Belki arazi koşullarının farklı oluşu,güneşin ormanın sonbahar renkleri üzerinde yaptığı ışık gösterisi etkili olmuş olabilir.

Edindiğimiz bilgilere göre burası üç asır önce bir heyelan sonucu oluşmuş.İçinde köknar ve çam ağaçlarının görünen kısımları kazık gibi duruyor.Zamanında göle adını veren sülükleri ,köylülerin göle attığı alabalıklar yemişler.Artık Sülüklügöl sülüksüz kalmış,şaka gibi yani.

Gölün etrafında yürüyüş yapılabiliyor.Kayalık bölümden geçiş kolaylıkla yapılabiliyor.Yüzmek, izinsiz ateş yakmak ve avlanmak yasak.Ama bu yasakları denetleyecek bir görevli göremedik.

Biraz acıkınca daha önce ateş yakılmış ve etrafı çevrilmiş güvenli bir yerde kömürlerimizi yaktık.Foto-gezilerimizin baş yemeği sucukları ızgarada hazırlayıp afiyetle yedik.Grubumuzun en hamarat bayanı olan Filiz hanım, ezdiği tahin helvasını aliminyum folyeye sardı ve her tarafını kapatarak ateşin üzerine bıraktı.3-5 dakika sonra folyeyi açtığında sıcaktan erimiş helvanın harika kokusu ile karşılaştık.Muzlarımızı erimiş helvaya bandırarak yedik.Tadı enfesti,herkese tavsiye ederim.Helvanın içine çikolata parçacıklarıda atılabiliyormuş,bilginiz olsun.

Karnımızı doyurduktan sonra daha ileride olan küçük göle bir yürüyüş yaptık.Kurumuş meşe yaprakları arasında ayaklarımızın çıkartığı muhteşem hışırtı sesi ile hayli eğlendik.Bol bol oksijen depoladık.Küçük gölüde gördükten sonra geri döndük.

Döndüğümüzde hava kararmaya başlamıştı.İstanbul’a dönme vakti gelmişti artık.Yolda buz gibi yayla suyu akan çeşmeden şişelerimizi doldurduk ve dönüş rotamıza girdik.Günün yorgunluğu ile otobana kadar uyumuşuz.Kısa bir çay molasından sonra sohbetler,şakalarla İstanbul’a döndük.İstanbul’a girerken Fenerbahçe’nin attığı gollerle keyfimiz daha da katmerlendi.

Hava durumu uygun olduğunda kesinlikle çok zevkli ve eğlenceli bir haftasonu gezisi için Sülüklügölü hepinize tavsiye ederim.

* * * * * * * * * * * * *

Blognot1:Bugün bizim için 11 Kasım 1938’dir.

Blognot2:Kurban bayramı yaklaşıyor.Kurbanlarınızı ve derilerinizi gönül rahatlığı ile Türk Hava Kurumu’na bağışlayabilirsiniz.

Ayrıca tüm cep telefonu operatörlerinden 3919 YANGIN yazarak Türk Hava Kurumu’nun yangın söndürme uçağı alım kampanyasına 6 YTL katkıda bulunalım.6 YTL ormanlarımız için umut olsun.

Ayrıntılı bilgi için :

Hem güzel tanıtım yazınız hem de galerideki çok güzel fotoğraflar için ellerinize sağlık. Fotoğraflara bayıldım açıkçası. Akşam Sait Faik Abasıyanık öyküleri ve onun parelelinde de Necati Mert'in Adalı Sinağrit ( Sait Faik) adlı kitabını okurken rastlamıştım Sülüklü Göle. Adapazar doğumlu olan Sait Faik'in mutlaka bir öyküsüne de sinmiştir bu Sülüklü Göl diye düşündüm. Bakacağım. Esenlik dolu ve bol gezmeli mutlu günler getirsin 2009.

Ezgi Umut
 28.12.2008 19:32
Cevap :
Ben de merak ettim açıkçası.Benden önce rastlarsanız lütfen haber verin.2009 sizin için de sağlıklı ve huzurlu geçer umarım.Selamlar ve sevgilerimle.  29.12.2008 0:03

ve dinlendirici bir yazi. Sagol Ahmet. Orada gibi hissettim kendimi. Betondan ve asfaltlardan uzak, cok güzeldi kaleminden. Tekrar tesekürler. Dost selamlarimla.

pirmete
 12.11.2008 0:05
Cevap :
Ağabey,birgün seninle de turlarız belki.Sana da,bana da yakın.Ortada buluşuruz der,çıkarız yola.Yelkenlere oksijeni fulleyip yola devam deriz.Ne de güzel olur.Selamlar ve saygılarımla.  12.11.2008 0:55

: 24.06.06

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..