Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '16

 
Kategori
Genel Sağlık
 

SONBAHARIN YAĞ YAKAN AJANLARI

BU SONBAHAR DAHA FAZLA YAĞ YAKIN!
 
Hareketli geçen ilkbahar ve yaz aylarının ardından hava sıcaklıklarının ani düşüşü hepimizi evlere kapanmaya itiyor. Artan hareketsizlik ve uzayan akşam saatleri ise kilo artışını beraberinde getiriyor. 2000 kişi üzerinde yapılan bir çalışma; diyet yapan bireylerin sonbahar ve kış aylarında kilo aldığına; ilkbahar ve yaz mevsiminde ise kilo kaybettiğine işaret ediyor. Durum böyleyken beslenmemizde yer vereceğimiz birkaç besin ile birlikte bu sonbahar kilo artışı ve yağlanmanın önüne geçmeye ne dersiniz?
 
YOĞURT
Geleneksel besinlerimizden olan ve yıllardır mutfaklardan eksik etmediğimiz yoğurda gerekli değeri veiyor muyuz tartışılır. Oysaki içeriğinde bolca bulundurduğu yüksek emilebilirliğe sahip kalsiyum ile yağ yakımına yardımcı oluyor. Yine içeriğinde bulundurduğu yararlı bakteriler ile birlikte hem barsak sağlığını destekliyor hem de bu sayede iştahın baskılanması sağlıyor. Çoğu zaman dikkatsizce süzdüğümüz kendisine ait yeşil su ise rengini veren B2 vitamininden oldukça zengin ve bu sayede enerji metabolizmasında yer alarak metabolizmanın düzenli çalışmasına katkıda bulunuyor. Tüm bunlar düşünüldüğünde her gün 2 su bardağı kadar öğünlerle birlikte ya da ara öğünlerde tüketmekte fayda var.
 
ANANAS
Bolca vitamin ve mineral ihtiva etmesinin yanında içeriğinde bulunan bromelain enzimi sindirim sisteminin düzenli çalışmasına yardımcı oluyor ve kişi bu sayede daha erken tokluk hissedebiliyor. Bayanların dönemsel olarak şikayetçi oldukları ödem probleminin ise en büyük düşmanlarından birtanesi yine ananas! Yapılan bazı çalışmalar günlük 1-2 dilim kadar tüketildiğinde yağlanmanın önüne geçebileceğini savunuyor.
 
BAHARATLAR
Sindirim sistemiyle ilgili herhangi bir rahatsızlığınız ya da alerjiniz yoksa düzenli olarak kullandığınız baharatlar kan kolesterol seviyelerinin ve kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı olurken bu sayede iştahı dengeliyor. Özellikle biberiye yaprakları pankreatik lipaz enzimini baskılayarak barsaklardan yağ emilimini azaltıyor. Kırmızı pul biber, kekik, kimyon gibi baharatlar da yağ yakımını destekleyici nitelikte. Sofralarınızda düzenli olarak yer vermeyi ihmal etmeyin.
 
GREYFURT
Amerika Birleşik Devletleri'nde yapılan bir çalışmada, kilo kaybı programı uygulayan bireylerden greyfurt veya greyfurt suyu tükentenlerde tüketmeyenlere göre daha hızlı kilo kaybı gözlemlenmiştir. Bu çalışma sonucundaki ana etkinin greyfurtun insülin hormonunu baskılaması dolayısıyla olduğu ileri sürülüyor. İnsülin baskılandığı takdirde kişi kendini daha tok hissediyor ve daha az yemek yiyor. Fakat tansiyon ilacı, kolesterol düşürücü ilaclar, bağışıklık sistemini bastırmak için kullanılan çeşitli ilaçlar, kanser tedavisinde kullanılan ilaçlar ile birlikte kesinlikle greyfurt veya greyfurt suyu tüketilmemeli ve bu kişiler greyfurt tüketiminden uzak durmalıdır.
 
OOLONG ÇAYI
Yapraklarında bulunan kateşinler, barsaklarda bulunan alfa glikosidaz enzimini baskılayarak besinlerdeki şekerin parçalanmasını ve depolanmasını azaltıyor. Ayrıca içeriğinde bulunan kafein, noradrenalin seviyesini artırarak yağ yakıcı etki gösteriyor. Kalp, tansiyon ya da böbrek rahatsızlığınız yoksa günlük 2-3 fincan kadar tüketebilirsiniz.
 
 
YEŞİL ÇAY
Pankreatik lipaz enzimini baskılayarak, kolesterol ve trigliserid seviyelerinin normalize edilmesine, yağlanmanın ve kilo artışının önüne geçmesine yardımcı olurken, metabolizmanın hızlanmasına, yağ yakımının artışına da oldukça yardımcıdır. Özellikle karın bölgesindeki yağlanma şikayeti bulunan kişilerin günlük düzenli olarak 2 fincan kadar tüketmelerinde fayda var. Fakat içeriğinde kafein bulunduğu unutulmamalı ve tüketim dozu ayarlanırken dikkatli davranılmalıdır.
 
HİNDİSTAN CEVİZİ
 
Orta zincirli yağ asidi yönünden oldukça zengindir ve metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olur. Antimikrobiyal etkisi sayesinde de mevsim geçişlerindeki hava değişimlerinde bağışıklığınızın daha güçlü olmasına katkı sağlar. Günlük olarak salataların üzetinde yağını kullanabileceğiniz gibi sütünü de içebilirsiniz. Yağ yakımına destek olacaktır.  

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 54
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1369
Kayıt tarihi
: 19.10.16
 
 

2011 yılında Başkent Üniversitesi'nden mezun oldu ve yine aynı yıl Acıbadem Sağlık Grubu'nda hala..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster