Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Songül Oden

Songül Oden
 

Songül Oden


Umutsuz Ev kadınları

Umutsuz ev kadınları - Desperate Housewives, olarak uzun zamandır izliyordum. Sanıyorum benim gibi bir çok bayan da izliyordu. Uyarlaması yapılacağını öğrendiğimde, açıkçası başarılı bir yapım olmayacak, bunun örneği olan başka yapımlar gibi eriyip gidecek diye düşünmüştüm. Öyle olmadı. Gayet güzel gidiyor. Bu da beni sevindiriyor.

Yapılan bütün işlerin devamından mutluluk duyuyorum. Tabi iyi olanların…

Umutsuz Ev Kadınları’ndaki oyuncuların, başarılı olarak canlandırdıkları tiplemelerinde bu dizinin devamında çok rolü var.

Ben bu gün Songül Oden’den söz edeceğim.

Songül Oden’le, benim bir dizi projem için bir araya gelmiştik.

Çok güzel bir kadın…

Bu bir gerçek...

Boşuna Arap Âlemi ona bayılmıyor.

Farklı, canlı, esrarlı, hoş, enteresan biri... Pırıl – pırıl parlayan gözleri sizi etkiliyor. Bakmasını biliyor. Dizide de izlerken farkındasınızdır.

Gözleri ile oynuyor.

Ben gözleri ile oynayan oyuncuları çok takdir ediyorum. Hani bilir kişiler vücut dili ile oynanır diyorlar ya.

Ben de diyorum ki, vücut dili tamam, bir de göz dili olması gerekiyor ki, bu da Songül Oden’de fazlası ile var.

Konuşurken gözlerinden lime – lime inan yaşlara ne demeli.

Ağlarken sesini kaybetmesine, bağırırken boynundaki damarların çıkmasına!

Oyunculuk böyle bir şey demekki.

Sen olmuyorsun, oynadığın karakter oluyorsun. Onun açılarını, aşkını, kalp çarpıntısını, hüznünü yaşıyorsun. Öyle olmasaydı eğer, dün akşamki bölümde Songül Oden, giden arabanın sağında, solunda o kadar canla başla haykırır, ağlar, yalvarır mıydı? Göz yaşları sular seller gibi akar mıydı? Bence akmazdı. Ne demeli bilmiyorum. Bravo diyorum. Allah nazarlardan saklasın.

Songül Oden’in iyi oyuncu olduğuna ben, konuştuğumuz zaman karar vermiştim.

Benim yazdığım dizide, Songül Oden Mihrace tiplemesini canlandıracaktı. Ona Mihrace’yi anlattım. Mihrace ut çalıyor dedim.

Bana hemen şöyle demişti.

“O zaman benim ut dersi almam lazım.”

Çok şaşırmıştım. Çok da hoşuma gitmişti.

Onu sahnede izleyenler de başarısını anlatmışlardı. Ben henüz izleyemedim.

Böyle oyuncuları, gerçekten takdir etmeli, alkışlamalı…

Günün yorgunluğunu, sıkıntısını, tasasını atmak için televizyonun karşısına geçiyorsunuz. Dizi başlıyor.

Karşınızda rol yapan birileri olunca tadınız, tuzunuz kaçıyor.

Oyuncu dizi izlettirdiğini unutturacak dizi izleyene.

İzleyici o dizinin içinde olacak, gerçek sanacak, ekrandan enerjisi izleyenin gözlerinden içine akacak.

Reklamlarda soluklanacak.

Ben iyi dizi izlediğimde aynen böyle oluyorum.

Biraz tuhaf olacak ama bazı oyuncuları izlerken, imkânım olsa; o anda kumandayı hızlıya alacağım, bana keyif verenlerin oynadığı sahneleri izleyeceğim.

Mutlaka konu çok iyi olmalı bir oyuncu için.

Bir konu içinde oyuncu çok iyi olmalı.

Bazen küçücük bir konu, dev bir sanatçı ile muhteşem olur.

İyi seyirler…

 

Nazan Şara Şatana

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002892442552

https://twitter.com/#!/nazansarasatana

Songül Öden, Türk tiyatro, sinema ve dizi oyuncusu.

Ankara Üniversitesi DTCF Tiyatro Bölümü Oyunculuk Anasanat Dalı mezunu…

Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı'nda yarı zamanlı şan eğitimi almış.

Ankara Sanat Tiyatrosu'nda (AST),

Ankara Deneme Sahnesi’nde,

Trabzon Devlet Tiyatrosu’nda (1 yıl),

Diyarbakır Devlet Tiyatrosu’nda (3,5 yıl) ve özel tiyatrolarda görev yapmış.(alıntı)

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....