Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '14

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Sonyazın keyfini çıkartalım.

Sonyazın keyfini çıkartalım.
 

Bir haftadır Bodrum'daki evdeyim. Buraya geliş amacımız tatil değil.Şubat ayında başlayan bir sorunun sonlanması için buradayız. Neyse herşey yolunda gitti ve sorunumuz kağıt üzerinde bitti ama gerçekte nezaman ve nasıl bitecek bilmiyorum.

Biz bu sorunlu günleri şu anda yaşadığımız sonyazın tadını çıkartarak geçirmeye çalışıyoruz.Aynen bir şarkıda söylediği gibi 'Dertleri zevk edindim .'durumundayız.

Bu yılda koca bir yaz geçti. Haziran, temmuz, ağustos darken eylül ayı geldi. Marmara Bölgesinde havanın azıcık serinlediği, ağaçların yapraklarını sarartıp dökmeye başladığı Eylül ayı. Hırkaların giyildiği, şemsiyelerin portmantoda öne çıktığı bir ay.

Eylül aynının son haftasında Bodrum'a geldik. Buraları İstanbul'a inat ısrarla hala yaz günlerinde kalmaya çalışıyor. Deniz her zamankinden sakin ve güzel, begonviller yaz aylarından daha coşkulu, etraf okuların açılması ile sessiz.Yazın bağırıp çağırıp tatil yapan ülkem insanına inat Yabancı turiste bırakmış Bodrum kendini.

Ben ve eşim de denizde yüzerek, kafelerde çay içerek, bacaklarımızın elverdiği ölçüde yürüyerek sonyazın tadını çıkartmaya çalışıyoruz.

Bugün 1 Ekim. Eylül ayı da bitti. Sabah Belediye kahvesinde çayımızı içerken yan masada konuşmaları duydum. Kasım aynın da harika olduğunu konuşuyorlardı. Buralarda yaşayan, yaşamının son günlerini sesszi , sakın ve daha iliman bir yerde geçirmek isteyen emekliler ekim ayının sonunu planlıyorlardı önceleri dönmek için. Şimdi bakıyorum da artık kasım ayı sonunda dönmeyi düşünüyorlar.

Haklılar. Ne yapacaklar gürültülü, havası bozulmuş, insanı hırslı büyük şehirlere dönüp de. Gerçi buralarda da insan aynı insan, televizyon aynı , gazeteler aynı. Kaçış yok gerçeklerden.

Şimdi ben kalkıp denize gideyim ve bol bol yüzeyim. Belli mi olur belki yarın hava bozar. Her denize girdiğimde denizle vedalaşıyorum bir sonraki yaza kadar.

Sonyazın en kötü tarafı bu işte. Her sefer denizle , hava ile vedalaşmak.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..