Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '17

 
Kategori
Siyaset
 

Sordum..

Sordum..
 

Kim ne derse desin ben Fikri Sağlar'ın CHP'ye genel başkan olmasını isterim arkadaş.Bir dönem Kültür Bakanı olarak da görev yapmış olan Sağlar'a bu günlerde parti içinde dışlanmaya yönelik hukuksal girişimlerin başlatılmasını hak etmediğini düşünüyorum.

Bugün Maçka parkı "Adalet" buluşmasında gördüm kendisini ve tanışma fırsatım oldu. Sağlar'a kısa bir soru yönelttim ve şöyle cevapladı;

- Adalet yürüyüşünün son günlerine doğru bir Gezi ruhu oluşumunu öngörebilir misiniz?

- Gayet tabi neden olmasın. O ruhun oluşması sizlerin (toplumu kastederek) enerjisine bağlı.

Eğri oturup doğru konuşmak gerekirse ben Kılıçdaroğlu'nun düzenlemiş olduğu "Adalet" yürüyüşünün ilk altı gün itibariyle bir enerji göremedim. Böyle giderse sadece dörtyüz yirmi kilometre yol yürümüş olacaktır diye düşünüyorum. Sağlar'a özellikle son günleri vurgulayarak sordum sorumu Gezi ruhunu hatırlatarak CHP kurmaylarıyla bu konuyu gündeme getirsin diye.

Gezi ruhu (provakasyon eylemleri hariç) ülkenin son otuz yılın yeniden yapılanması ruhuydu. Hala o ruhun mevcut olduğuna inananlardanım.

Yaklaşık bir ay sürmüş olan Gezi direnişinde (provakasyonlar hariç) Türk bayrağı ile Taksim alanına koşan herkesin istemi aslında 'adalet' isteminden başka bir şey değildi.

Kılıçdaroğlu'nun tek bir şansı kaldı, o da adalet yürüyüşünün amacına uygun tamamlamasıdır. Yani yürüyüş boyunca veya sonunda Berberoğlu'nun tutuksuz yargılanması kararını kazanması gerekir. Eğer bu kararı kazanamazsa derhal görevinden ayrılmalıdır.

Tayyip Bey, Kılıçdaroğlu'nu eleştirirken adalet yürüyüşünün ilk gündeki gibi sert eleştiriler yapmadığını görmekteyim.

"Siyasette 24 saat uzun bir süredir" mantığından hareketle yürüyüşün son günlerine doğru ivme kazanacağını öngördüğüm başarı zevkini Kılıçdaroğlu'na Tayyip Bey tattırmak istemeyecektir diye düşünüyorum. Bu nedenle adalet ile ilgili durumun bir orta yolun bulunacağını düşünüyorum.

Sadece Berberoğlu'na yapılan adaletsizlik değil son onbeş yılda yapılan adaletsizlik ve haksızlıklara dikkat çekmek için başlatılan yürüyüşten toplumda başta esnaf olmak üzere herkes ilgi ile ilgilenmekte ve pozitif sonuç beklemektedir.

Esnaf dedim zira hergün kapanan kepenklerin müsebbibi her ne kadar ekonomik verilere dayalı bir durum olsa da asıl sebebinin adaletsiz toplumun oluşumundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum.

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..