Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '12

 
Kategori
Çocuklar ve ilkler
Okunma Sayısı
470
 

Soru kaç Çocuk değil kaç ay Doğum İzni gerekli olmalı? Buyrun tartışalım...

Artık ben de anneyim va anne olmanın o doyumsuz keyfini sonuna kadar yaşıyorum. Masal'ım artık 6 ayını bitirdi ve ben dün iş başı yaptım. O kadar üzülüyorum ki kızım bir başkasıyla vakit geçirdiği için: ((Onu çok özlüyorum. Neyse baştan alayım yazmayı bıraktım çünkü doğum telaşındaydım. 10 Şubat'ta sağlıklı bir şekilde kızımı dünyaya geirdim ve o günden beri hiç dinlenmek amaçlı yatmadım diyebilirim. Herşeyiyle birebir ilgilenmek istemem dinlenmeme fırsat vermiyor. Yarın birgün işe gideceğim uzak kalacağım diye düşünerek kızımı yanımdan hiç ayırmadım. Uyudugunda bile özlüyorum. Doğduğundan beri çok şükür gayet saglıklı bir şekılde büyüyor minik kızım. Allah'ın bayanlara verdiği en büyük lüks bence anne olmak. Erkekler hep eksik bu nedenle bence. Bu keyfi yaşayamıyor oldukları için üzülmüyorum desem yalan olmaz. Tamam baba oluyorlar ama soylesenıze bana kaç tane baba bırebır ılgılenme gayretını gösteriyor çocuğuyla. Mama yapayım bu gece ben nöbeti devralayım sen dinlen karıcıgım dıyen kaç erkek var. Sadece işten gelıp cocuk uyuyana kadar o da bır kac saatı gecmez ıkı agucuk tamam bıttı. Gerisi yok. Yadırgamıyorum artık aslında dedım ya bu bıze verılmış bir lüks bizim gibi düşünmelerine hissetmelerine imkan yok. Anaçlık denilen şey bu olsa gerek, adı üstünde anneye has bir özellik. Bebeğimiz içimizdeyken ilk kıpırdanışlarında aldığımız keyfi nasıl hissetmiyorlarsa sonradan da cok yardımcı olamıyorlar halıyle. Ben içim parçalanarak nasıl bakıcıya bırakacağım diye düşünüp aglarken eşım kı bu konuda yalnız degıl bılıyorum ''alışacak hayatım sen de bebekte'' demek kolay gelıyor işte. Bir kez paylaşmıştım burdan evlı oldugum sehırde aılemden kımse yok diye ve esımın aılesı de haftasonları merkeze gelebılıyorlar. Çocuğuma bu açıdan üzülüyorum anane babane ve dedeler hep uzakta ve doğum izni bitiminden( ki zaten 2 aycık en fazla 3 yapabiliyorsun ve ben yaptım)sonra kırk taklalarla formalıteden aldıgım saglık raporları sayesınde 6 aydır evdeyım ve halıyle cocugum 24 saat gordugu tek ınsan bendim.

Şimdi evde odadan cıksam aglayan bı kızım var nasıl kıyabılırım ona. Elin eline bırakıp da işe gelirken nasıl alışabilirim bu duruma ısyan etmek ıstıyorum. Avrupa'da ne guzel ıkı sene anneye ucretlı ızın verılıyor anne cocuguna doyuyor cocuk annesıne.. Bızım gıbı hangı doktora yalvarsak da bır ay rapor yazdırsak derdı yok. Tabi yalvarmayıp ücretsiz izinde alabilrsin ama ihtiyacın varsa ki çocuk olunca daha cok ıhtıyaç oluyor o zaman dr. dr gezersınız ıste. Ayrıca ülkemizde hangi hastaneye hangi sağlık ocağına gitsen ılk 6 ay sadece anne sütü diye afişler görmek mümkün neden o zaman süt izni haricen doğum iznimizi 2 ayla tutuyolar? bari 6 ay yapın doya doya emzırelım hem bız hem bebegımız o keyfı yasasın. Süt sağ aman eve bırak aman vaktı gecmesın dıye düşünüp strese girmeyelım.

Herseyde oldugu gıbı ulkemızde bu konuda da eksıkler var. Şükür ki süt izni var eve gıdıp cocugumuzu gorebılıyoruz ara ara. Nerden atladım bu konuya bılmıyorum klavye elımın altında kendımden geçmişim. Halbukı kızımın marıfetlerını yazmak ıstıyordum. Herkes bıze ne dıyebılır ama anne olan anlar kı herkesın cocuğu kendıne kıymetlı ve hep ondan bahsetmek ıster anneler... Neyse bugunluk yetsın bakalım.. umalım kı kac cocuk yapacagımıza, doğurmak ısteyıp ıstemeyeceğimize mudahele edeceklerıne anneyı mumkun oldukca cocugun yanında nasıl tutabılırız dıye düşünsün devlet buyuklerımız. Çocuğun ruhsal, sosyal ve fiziksel gelişimi için anne yanında olmasında daha önemli bir şey olduğuna ınanmıyorum ben ama çocuğa cok onem veren 3 cocuk ısteyen devletımız sadece doğum ıstıyorlar anlasılan saglıklı cocuklar yetiştirme kısmıyla ilgilenmıyorlar olsa gerek..

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

slm.BURCU ben. 8 aylık bir oğlum var bende 3 aylıkken bırakıp işe başlamak durumunda kaldım.sana sonuna kadar hak verenlerdenim. oğluma babanne bakmasına rağmen her dk aklım onda.çok zor çok. ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN

BURCUuUu 
 06.09.2012 18:19
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 10
Toplam yorum
: 11
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 1565
Kayıt tarihi
: 11.10.11
 
 

Her anından keyif aldığım anneliğim, kamuda mühendis olarak görev yapmanın haricinde farklı alanl..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster