Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '21

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Soru Soran Çikolatalar

Sizleri birazcık 90'lı yıllara götürebilir miyim? Zaten severim 90'ları, yeri ayrı. E bu bahaneyle o yıllarda çıkmış olan bir çikolatayı hatırlayalım hem de günümüzde ne şekilde karşımıza çıktığına bakalım haydi! Raflarda bir baktım bizim meşhur napoliten el sallıyor bana, bu sefer farklı bir kılıkta...

 

Öncelikle " Napoliten çikolata" kavramından bahsedelim, halk dilindeki adı " Çekmece çikolata". Hani o kutudan tek tek çıkardığınız, kimi tüketicilerin tek tek kahve yanında tüketmeyi sevdiği kiminin ise birden şak şak hepsini açıp da ağzına attığı o meşhur çikolata. Çağa uyum sağlamak istemiş bizim napoliten çikolatamız, değişik hallere girmiş, benim de pek bir hoşuma gidince koşa koşa köşeme geldim sizlere yazmak için...  Yeni tasarım şu şekilde, her bir çikolatanın üzerinde soru bulunuyor ve kimle tüketiyorsanız ona bu soruları sorup sizi ne kadar iyi tanıdığını öğrenmiş oluyorsunuz. Tatlı değil mi? Meselaaaa, kutudan bir çikolata alıyorsunuz ve üstünde: " Ne tür kitaplar okurum?" yazıyor, bunu cevaplayan ve cevapta yanılan yakınınıza " Ya sen kaç yıldır benim arkadaşımsın, allaşkına konuşma ya. Sus sus. " gibi bir tepki verebilir, doğru cevaplayan arkadaşınıza ise " Aslansın, hemen bilirsin." diyip onu yüceltmeceler falan... Sorular çok eğlenceli geldi bana, birkaç örnek vereyim:

-Bir dizi karakteri olsam kim olurdum? (Avrupa yakası, aslı) canım Gülse Birsel.

-Bir renk olsam ne olurdum? (lila)

-Ne zaman mutlu olurum? (hava güneşliyse)

-Kahvemi nasıl içerim? (sade)

Bak bunları bilmeyen yakınlarım varsa onlarla bu çikolatayı yersek nanay? Şaka bir yana insanları gülümseten şeyleri çok seviyorum, ya sen minik bir çikolatasın zaten mutlu ediyorsun e bir de böyle gülümsetince birçok insandan daha anlamlı bir yerin oluyor tatlım. Bu ambalajları, " Kutunun içindeki soruları sevdiklerine sor, seni ne kadar iyi tanıdıklarını öğren." yazısından tanıyabilirsiniz. Ayrıca #senceben etiketi de ambalajlarda yer alıyor. 33 gram olarak karşımıza çıkan bu sevimli çikolatayı henüz denemedim fakat bir denersem çat diye çantamdan çıkarıp soru sormaya başlarım, karşımdaki far görmüş tavşana döner diye düşünüyorum. Şimdiden eğlendim!

 

Bu tarz üretimler sizi böyle mutlu ediyor mu bilmiyorum ama ufak dokunuşlar benim için değerli. Ülkemizde yakından tanıdığımız bir çikolata üreticisinin bu yaptığı, gıda sektörüne örnek olsa ne güzel olur... Bu mantıkla çocuklar aynı şeyi peynirde, sütte ve benzeri gıdalarda görerek onlara ilgi duyabilirler. Bu minik ama tatlı fikir kimden çıktıysa tüm tüketiciler ve okurlarım adına kalpten alkışlıyorum...

Sağlıkla Kalın!

Not:" Ben bu çikolataları denerken arka fonda gerilim müziği çalarım." 

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..