Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '08

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Sorumsuzluk

Geçen günler içerisinde doğup büyüdüğüm köyü köyü ziyaret için gettiğimde, uzaklardan çok güzel bir vadi içindeki küçük cam ormanlarının bir kısmının yerinde olmadığını ve yerinde kocaman kocaman toprak çukurlarının olduğunu gördüm. Hızım, akrabaya oradaki ormanrın ne olduğunu sordum. Falanca, maden arama gayesi ile ormanı kesti. Ve toprağı kazarak, ücret karşılığında seraların içine taşıdığını söylediler. Çevreye duyarlı bir vatandaş olarak, Orman Bölge Şefliğine müracaat ettim.

Yeni çakın Maden arama kanunu çevrçevesinde, maden arayacağını bildiren özel ve ya tüzel kişiler, kestikleri ağaçların ücretini ödeyerek, istediği yerde maden araması yapabileceğini söylediler. Ben de kendilerine; o bölgede maden olup olmadığının bir ekspertiz raporu ile bilerlenip, belirlenmediğini, herhangi bir fizibilite çalışmasının olup olmadığını, varsa bu çalışmaların nasıl araştırıldığını sordum.
Genç bir Orman Mühendisi, geç bunları bey amca. Bu memleketi siz mi düzelteceksiniz dedi. O zaman ülkemizin geldiği durumu ve yönetimdeki zihniyeti anladım. Bu olayı sizlerle ve diğer blog yazarları ile paylaşmak istedim.

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..