Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '16

 
Kategori
İlişkiler
 

Sorunlu ilişkiler için bir "Farkındalık" çalışması

Sorunlu ilişkiler için bir "Farkındalık" çalışması
 

Yaşanan ilişkilerde sorunu anlatmaya çalışan kadın veya erkek genellikle karşı tarafı suçlar.

Sorunun kaynağını karşı taraf olarak gösterir. Kendini ise dünyanın en masum insanı gibi gösterir.

Oysa ilişki iyi gitmiyorsa, sorun olarak karşımıza çıkanlar her iki tarafın bilerek veya bilmeyerek yaptıklarından oluşur.

Sorun yaşanırken, ele alınması gereken en önemli unsur, öncelikle kişinin kendine bazı sorular sorarak, çözümü kendi içinde gerçekleştirmeye çalışmasıdır.

İlişki koçluğu seanslarımızda buna yönelik çok aydınlatıcı bir çalışma yaparız.

Bu çalışmada kişiye bazı sorular sorularak çözüme yaklaştırmaktır amacımız.

Sizler de kendi ilişkiniz içinde bir sorun yaşıyor ve suçlunun daima karşınızdaki kişi olduğunu düşünüyorsanız bu çalışmadaki sorulara cevaplar vererek (mümkünse yazarak çalışınız) farkındalığınızı artırabilir ve ilişkinizin seyrini değiştirebilirsiniz.

- Bu ilişkide sorun olarak gördüğüm nedir ?

- Bu ilişkide aslında "asıl" sorun nedir ?

- İlişkimde "sorun olarak gördüğüm şeyi, dert etmekten vazgeçsem ilişkim nasıl olurdu ?

- İlişkimde "sorun olarak gördüğüm şeyi, dert etmekten vazgeçsem ben kim olurdum ?

- İlişkimde "sorun" olarak gördüğüm şeyi, dert etmekten vazgeçsem, O kim olurdu ?

- O'nun davranışları (negatif davranışları) artık beni etkilemese ilişkim hangi yönde ilerlerdi ?

- O'nu değiştirme çabasını bıraksam, nasıl hissederdim ?

- O'nu değiştirem çabamı bıraksam, O nasıl hissederdi ?

- İlişkimde kurban olmamayı seçseydim, nasıl hissederdim ve bu ilişkime nasıl yansırdı ?

- İlişkimin tamamen dışına çıkıp, objektif olarak bakabilseydim yaptığım hangi yanlışları fark ederdim ?

Bu sorulara vereceğiniz cevapları benimle paylaşmak isterseniz, aşağıda yazılı olan mail adresime gönderebilirsiniz. 

Beraberce değerlendirebiliriz sonuçları.

Yaşam kalitenizi ve mutluluğunuzu artırmak, hayatınızda yeni olasılıklara yer açmak ve daha detaylı bilgi almak isterseniz, koçluk öngörüşmesi için bana nilgunaktas@hotmail.com adresinden yazabilirsiniz :) 

 

Sevgi ve saygılarımla,

A.Nilgün Aktaş

Profesyonel Yaşam Koçu, NLP Uzmanı, Eğitmen

www.aysenilgunaktas.com

nilgunaktas@hotmail.com

 

 

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..