Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
16352
 

Sosyal bilgiler günlük plan

SOSYAL BİLGİLER GÜNLÜK PLAN

(Örnek)

DERS : SOSYAL BİLGİLER

SINIF : 4

YAKLAŞIK SÜRE : 80 dakika (40+40)

ÖĞRENME ALANI : BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM

ÜNİTE : İYİ Kİ VAR

TEMEL BECERİLER : Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme, karar verme, sosyal katılım, araştırma, iletişim kurma.

KAZANIM : Teknolojik ürünleri kendisine, başkalarına ve doğaya zarar vermeden kullanır.

MATERYALLER : Çocukların hazırladığı şapkalar.

KAYNAK : İpek Gürkaynak vd. (1998). Yurttaş Olmak İçin, İstanbul: Umut Vakfı Yay.

SÜREÇ

Yapılan araştırmalar, televizyonun çocuğun çevresinde olmayan veya ulaşamayacağı görüntüleri getirerek; çevresini zenginleştirdiğini, hayal alanını genişlettiğini, bilgisini arttırdığını göstermiştir.

Bunun yanında sürekli televizyon izlemenin çocuklarda:

-Hayal gücünü azalttığı,

-Geç yatma ve uykusuzluğa neden olduğu,

-Yakından izlendiğinde gözleri yorduğu ve bozduğu,

-Hareketsizliğe neden olduğu için, bedensel gelişimi olumsuz etkilediği,

-Aile ve arkadaşlık ilişkilerinden çocuğu kopardığı, görülmüştür.

1. Okuduğunuz gazete haberinden etkilenen ailesi, Ali’nin önceki tutum ve davranışlarını da göz önüne alarak televizyon izlemesini yasakladı.

2. Öğrencilerin Altı Şapkalı Düşünme Yöntemi ile yukarıdaki durumu farklı açılardan değerlendirmeleri sağlanır. (Öğrencilerin görüş ve önerileri, örneğin kırmızı şapka ile ilgili bütün farklı görüş ve öneriler, büyük çalışma kağıtlarına yazılarak sınıf duvarlarına asılır. İşlem bütün şapkalar için tekrarlanır.)

“Beyaz şapka : Net Bilgiler (tarafsız şapka)”

-Ali’nin ailesi okuduğunuz haberdeki hangi bilgilere dayanarak televizyon izlemesini yasaklamıştır?

-Ali’nin hangi tutum ve davranışları ailesinin böyle bir karar almasında etkili olmuş olabilir?

-Biz bu konuda kesin bir bilgiye sahip miyiz?

“Kırmızı şapka : Duygular (duygusal, kişisel şapka)”

-Ali’nin yerinde siz olsaydınız ne hissederdiniz?

“Siyah şapka : Tehlikeler (kötümser şapka, önlem şapkası)”

-Ali’nin televizyon izleyememesi, ne gibi olumsuz sonuçları ortaya çıkarabilir?

“Sarı şapka : Avantajlar (iyimser şapka, yararlar şapkası)”

-Ali’nin televizyon izleyememesinin Ali'ye sağlayacağı yararlar ne olabilir?

“Yeşil şapka : Yaratıcılık (yenilikçi, üretken, seçenek şapkası)”

-Ali’nin ailesi bu sorunu başka nasıl çözebilirdi?

-Ali karşılaştığı bu sorunu nasıl çözebilir?

“Mavi şapka : Sonuçlar (serinkanlı durum çözümlemesi, denetim şapkası)”

-Ali’nin ailesi, televizyon izlemesini niçin yasakladı?

-Bu durumun Ali için iyi olmayan sonuçları neler?

-Bu durumun Ali’ye sağlayacağı yararlar neler?

-Ali ve ailesi ortak nasıl bir çözüm üretebilirler?

KAYNAK:

MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Eğitim Öğretim ve Program Dairesi Başkanlığı. İlköğretim 1-5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Ankara-2005. (s. 45-46).

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ş.Koçak beye ilgisinden dolayı teşskkür ederim.Yurtaş Olmak için kitapla ilgili soruma yanıt bulamasamda,cevaplamanız incelik.Selamlar.

Ekrem Özkan 
 05.11.2007 14:30
Cevap :
Merhaba Ekrem Bey. İnceliğinize, ben de teşekkür ederim. Planları, öğrencilere ve öğretmenlere örnek olsun diye, sayfama koydum. Yararlı olduklarını düşünüyorum. Planlar, ya bizim yaptığmımız çalışmalardı, ya da MEB'in yayınlarından alınmış örnek çalışmalardı. Esenlikler, selamlar. 06.11.2007. Şemseddin Koçak.  06.11.2007 16:48
 

İpek Gürkaynak ın Yurttaş olmak için kıtabının 56. sayfasının tümünü görmek istiyorum

Ekrem Özkan 
 04.11.2007 20:40
Cevap :
Üzgünüm. Böyle bir imkanım yok. Selamlar. 05.11.2007. Ş. Koçak.  05.11.2007 11:34
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 425
Toplam yorum
: 282
Toplam mesaj
: 98
Ort. okunma sayısı
: 2992
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster