Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
 

Sosyal bilgiler günlük plan

SOSYAL BİLGİLER GÜNLÜK PLAN

(Örnek)

DERS : SOSYAL BİLGİLER

SINIF : 4

YAKLAŞIK SÜRE : 80 dakika (40+40)

ÖĞRENME ALANI : BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM

ÜNİTE : İYİ Kİ VAR

TEMEL BECERİLER : Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme, karar verme, sosyal katılım, araştırma, iletişim kurma.

KAZANIM : Teknolojik ürünleri kendisine, başkalarına ve doğaya zarar vermeden kullanır.

MATERYALLER : Çocukların hazırladığı şapkalar.

KAYNAK : İpek Gürkaynak vd. (1998). Yurttaş Olmak İçin, İstanbul: Umut Vakfı Yay.

SÜREÇ

Yapılan araştırmalar, televizyonun çocuğun çevresinde olmayan veya ulaşamayacağı görüntüleri getirerek; çevresini zenginleştirdiğini, hayal alanını genişlettiğini, bilgisini arttırdığını göstermiştir.

Bunun yanında sürekli televizyon izlemenin çocuklarda:

-Hayal gücünü azalttığı,

-Geç yatma ve uykusuzluğa neden olduğu,

-Yakından izlendiğinde gözleri yorduğu ve bozduğu,

-Hareketsizliğe neden olduğu için, bedensel gelişimi olumsuz etkilediği,

-Aile ve arkadaşlık ilişkilerinden çocuğu kopardığı, görülmüştür.

1. Okuduğunuz gazete haberinden etkilenen ailesi, Ali’nin önceki tutum ve davranışlarını da göz önüne alarak televizyon izlemesini yasakladı.

2. Öğrencilerin Altı Şapkalı Düşünme Yöntemi ile yukarıdaki durumu farklı açılardan değerlendirmeleri sağlanır. (Öğrencilerin görüş ve önerileri, örneğin kırmızı şapka ile ilgili bütün farklı görüş ve öneriler, büyük çalışma kağıtlarına yazılarak sınıf duvarlarına asılır. İşlem bütün şapkalar için tekrarlanır.)

“Beyaz şapka : Net Bilgiler (tarafsız şapka)”

-Ali’nin ailesi okuduğunuz haberdeki hangi bilgilere dayanarak televizyon izlemesini yasaklamıştır?

-Ali’nin hangi tutum ve davranışları ailesinin böyle bir karar almasında etkili olmuş olabilir?

-Biz bu konuda kesin bir bilgiye sahip miyiz?

“Kırmızı şapka : Duygular (duygusal, kişisel şapka)”

-Ali’nin yerinde siz olsaydınız ne hissederdiniz?

“Siyah şapka : Tehlikeler (kötümser şapka, önlem şapkası)”

-Ali’nin televizyon izleyememesi, ne gibi olumsuz sonuçları ortaya çıkarabilir?

“Sarı şapka : Avantajlar (iyimser şapka, yararlar şapkası)”

-Ali’nin televizyon izleyememesinin Ali'ye sağlayacağı yararlar ne olabilir?

“Yeşil şapka : Yaratıcılık (yenilikçi, üretken, seçenek şapkası)”

-Ali’nin ailesi bu sorunu başka nasıl çözebilirdi?

-Ali karşılaştığı bu sorunu nasıl çözebilir?

“Mavi şapka : Sonuçlar (serinkanlı durum çözümlemesi, denetim şapkası)”

-Ali’nin ailesi, televizyon izlemesini niçin yasakladı?

-Bu durumun Ali için iyi olmayan sonuçları neler?

-Bu durumun Ali’ye sağlayacağı yararlar neler?

-Ali ve ailesi ortak nasıl bir çözüm üretebilirler?

KAYNAK:

MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Eğitim Öğretim ve Program Dairesi Başkanlığı. İlköğretim 1-5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Ankara-2005. (s. 45-46).

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..