Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '08

 
Kategori
Haber
 

Sosyal devlet mağdurları !

Sosyal devlet mağdurları !
 

Vatan Gazetesi


Bir takım bedelleri, küçücük bedenler ödememeli..Ama ne yazık ki bu yalnız benim ülkemin değil , dünya nüfusunun bir gerçeği...

Çocuklar, savunmasız, tecrübesiz, güçsüz, saf, doğal ve narin yaratıklar. Dayak yiyen, tecavüze uğrayan, aç kalan, üşüyen, öksüz-yetim kalan, terk edilen , kullanılan, çocuklar olmamalı (!) Onları bizlerden ayıran en belirgin özellikleri 'korumamız' altında olmaları gerçeği..

Güçlünün, güçsüzü ezdiği olgusundan yola çıktığımızda, çocukları ayrıcalıklı kabul etmiyorsak yazıklar olsun bizim insanlığımıza (!)

Sosyal Devlet olmanın gereklerini yerine getirdiğini söyleyen AKP hükümeti ve Belediyelerden rica ediyorum. Lütfen çocuklarımızın bu halde resimlerini görmeyelim artık. Onlar yaşadıkları gerçeğin farkındalar. Fukara edebiyatına, sadaka kültürüne alet olmasınlar. İllerin Milletvekilleri, Mülki Amirler, Emniyet Müdürleri, Vergi rekortmenleri , Sivil Toplum Örgütleri neredeler ? Ne iş yaparlar?
Çok mu zor İl sınırları içerisinde ki okullardan bu tip çocukları tespit edip yardım etmek. Sizler doğru dürüst çalışıyor olsanız, bu gün bu çocuklardan, dün İstanbul Olimpiyat stadı arkasında sersefil üstü başı olmayan, ondan önce tecavüze uğrayan, parkta yağmur altında titreyen, Aktütün'de okula gidemeyen, özürlü olup eziyet gören yavrularımızdan haberimiz olmazdı. Bunun adı yetişememek değil, bunun adı düpedüz Görevi ihmal ! Denetimsizlik ! İlgisizlik !

Çocuklar, kapsamlı bir yasa ile koruma altına alınmalı. Çocukların, yiyecek, giyecek, sağlık ve eğitim giderleri özel ve tarafsız bir fondan karşılanmalı. ÇOCUKLAR SOKAKTA KALMAMALI ! Yapılan yardımlardan haberleri olmamalı ! Devletinin güçlü olduğuna inanan bir çocuk , güven duygusuyla büyür. Kendisine başkalarının yardım ettiğini bilen bir çocuk sorgulamaya başlar. Sosyal Devlet olgusunu ileri yaşlarda onun beynine yerleştiremezsiniz. Ailesini aşağılar. Güven duygusu kalmaz. Servet düşmanı olur. Acıma duygusu ile yapılan kesintili yardımlar çözüm değil, çözümsüzlüğe götürür.

Gazete haberinde, bu çocukların ailelerinin , Devlet yardımı aldığı vurgulanmış. Yetmiyor ! Yetemez !
O nedenle diyorum ki sadece çocuklar için bir kanun çıkartın. Çocuklarımızı koruma altına alın.

Yıllardır yapılan yardımlar o denli istismar edildi ki, bu gün bir fon kurulacak olsa inanıyorum ki hiç kimse düşünmeden para yardımında bulunmaz. Yıllardır ödediğimiz Eğitime Katkı Payı'na rağmen halâ yakıt parası velilerden talep edildiğine göre, demek ki yardımlarla başka delikler kapatılıyor.

Yediğimiz lokma boğazımızdan geçmiyor ! Bu sabah bu resimden ötürü işe gittiğimde şaşkın bakışlar karşısında ayakkabımı çıkartıp, çalışanlardan birinin işte giydiği terliği giydim. Dışarıya çıktım. Kapının önünde 5 dakika durmaya çalıştım .. Üzerimde hırka olduğu halde duramadım.. -8 derecede neler hissederdim düşünmek bile istemiyorum..

Çocuklarımız herşeyimiz. Bu gün Afrika'da insanlar açken, Sudan'dan canlı hayvan ithalâtı yapan Suud lar, Hac dönemi kesilen hayvanları kuma gömüyorlar(!) Diğer yanda insanlar açlıktan ölüyor. Kral sarayında, altın tastan su içiyor !

Madem Sosyal Devlet yardımı yaptıklarınız, o halde buyrun size fırsat ! Gazetelerde okuyalım. DEVLET ÇOCUKLARA sahip çıktı..

Saygılarımla.
 
Toplam blog
: 347
: 1365
Kayıt tarihi
: 31.10.07
 
 

İstanbul 25 Temmuz : /… İşletme tahsil ettim. Özel ilgi alanım olduğu için 2 yıl Psikoloji okudum..