Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '15

 
Kategori
e-Ticaret
 

Sosyal Medya Fenomeni Facebook

Sosyal Medya Fenomeni Facebook
 

Sosyal medya araçları içerisinde hiç şüphesiz ki ilk ciddi  göz ağrımız ve en popüler sosyal ağımız Facebook tur. Facebook kurulduğu günden bu yana kullanıcılar tarafından en aktif kullanılan sosyal medya aracı diyebiliriz.

Ülkemizde aktif internet kullanıcıları içerisinde facebook kullanan kesimin sayısı 36 milyon civarındadır. Yani ülke nüfusunun yarısı facebook kullanıcısı diyebiliriz. Kullanıcı rakamlarına baktığımız zaman facebook için sosyal medya fenomeni demek yanlış olmayacaktır. Facebook sosyalleşmek ve etkileşimde bulunmak adına önemli bir sosyal medya aracıdır. Bu sosyal medya aracını doğru ve verimli kullanmayı başarmanız durumunda e-ticaret projeniz içinde oldukça faydalı bir tanıtım aracı olacaktır.

Facebook ta bulunan sayfa oluştur uygulaması sayesinde yerel işletmeler, şirketler, markalar, kurum ve kuruluşlar gibi farklı birçok sektör tanıtımını facebook üzerinden gerçekleştirmektedir. Bu noktada önemli olan sosyal medyada sizi temsil edecek tabiri caizse işletmeniz için vitrin görevi görece bu sayfanın nasıl yapılandırılacağı ve nasıl kullanacağınız dır. Dilerseniz bu konulara kısaca değinelim.

Öncelikle oluşturduğunuz sayfa da bulunan hakkında kısmını tam ve eksiksiz doldurmalısınız. Böylece takipçileriniz in gözünde güven tazelersiniz, ayrıca şirketiniz veya markanız hakkında kişiler daha net bilgi sahibi olabilirler. İkinci olarak sayfanız için mutlaka farklı ve ilgi çekici bir kapak ve profil fotoğrafı kullanmalısınız. Bu resimler sayfanıza gelecek ziyaretçileri ilk karşılayacak görseller olacağı için ilk izlenim bu fotoğraflar sayesinde oluşacaktır. 

Sayfa görselli altında bulunan sekmeleri de kişiselleştirme şansınız bulunmaktadır. Bu kısıma takipçilerinizin size ulaşması için Sizi Dinliyoruz şeklinde bir alan oluşturup müşterilerinizin sizinle iletişime geçmelerini sağlayabilir ve onlar için hızlı çözüm üretebilirsiniz.

En önemli konu ise yapacağınız paylaşımlardır. Öncelikle paylaşım yapmadan önce empati yapmakta fayda var siz olsaydınız ne görmek isterdiniz yada ne görmek istemezdiniz? Her gün onlarca reklam ve kampanya paylaşımı görmek ne kadar hoşunuza giderdi? Bu sorulara istinaden takipçilerinizi sıkmadan tanıtım yapmak ve kampanyalarınız dan onları haberdar etmek adına günlük olarak yapacağınız 1 veya 2 paylaşımın kampanya veya ürün içerikli olması yeterli olacaktır. Ayrıca kısa ve net mesajlar daha akılda kalıcı olacaktır. Bunun dışında özel günlerde mutlaka paylaşım yapmalı duyarlı bir sosyal medya kullanıcısı olmalısınız. 

Son olarak paylaşımların zamanı konusuna değinelim. Okuduğum birçok yazı da paylaşımların mesai saatleri dışında yapılması öngörülmekle beraber bu durum benim çok katıldığım bir görüş değildir. Çalışanların çoğu vaktini bilgisayar başında geçirmektedir. Gerek bilgisayarlarda gerekse akıllı telefonlarda internet kullanımı oldukça yaygındır. Sabah iş başı yapıldıktan sonra veya akşam iş bırakmaya yakın yapılan paylaşımlar çalışanların daha fazla dikkatini çekecektir. Çünkü sabah işe gelindiğinde bir bardak çay eşliğinde mutlaka mailler ve sosyal medya hesapları kontrol edilir, akşamsa mesai bitimine doğru psikolojik olarak işin ve günün bitmesi yaklaştığından bir rahatlama ve buna bağlı olarak işle bağın kopması ile internette sörf zamanı başlar. Bu sebeple sabah 09:00 - 09:30 arası akşam 16:00 - 16:30 arası paylaşımlar hedef kitleye daha hızlı ulaşacaktır kanaatindeyim.

Belli zamanlarda yapacağınız paylaşımlar ile takipçilerinizin hangi saatlerde aktif olduğunu kendinizde belirleyebilir ve buna göre paylaşımlarınızı yönetebilirsiniz.

Sosyal medya araçlarından instagram,  youtube ve Tumblr kullanımı ile ilgili yazılarımızı da okuyabilirsiniz.

Kaynak: http://www.gokhansezer.com/

 
Toplam blog
: 16
: 530
Kayıt tarihi
: 21.03.15
 
 

20.05.1980 yılında Sakarya'da doğdum. İlköğretimin bitimiyle baba mesleğine istinaden 1990 yılınd..