Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '09

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Sosyal Medya hizmetleri

Sosyal Medya hizmetleri
 

Baştan söylemeliyim ki Sosyal Medya hizmetleri bu açıklayacaklarım değildir ;

Sosyal Medya sadece facebook'dan grup açarak onu 10.000 kişi yapmak değildir.
Bu açıklamayı neden yapıyorum. Çünkü feed'lerde gördüm. ''İtina ile Facebook grubu açılır.'' yazısını ve kendini Sosyal Medya danışmanı ilan edenleri.

Ben sadece grup açar, reklamları yönetirim demekte Sosyal Medya hizmetlerinden değildir.
Seo hizmetleri, marka imajı yaratma, reklam yönetmek, yazılım, tasarım vb. konularını bilmeyenlerin yaptığı hizmetler.

Konusu ile ilgili olmayan yerlere tanıtım yazısı bırakarak insanların ağlara dahil olmasını talep etmekte hizmetlerden değildir.

Ben Sosyal Medya uzmanıyım pazarlamadan anlamam görüşünde olanların uyguladıkları.
İyi bir pazarlamacı sadece kampanyalarda fark yarattırabilir.

Kendisinin bile online olmadığı halde bu işi yapmaya çalışanların verdiği hizmetller.

Geçenlerde önemli bir Sosyal Medya ağında gördüğüm bir danışmanlık şirketi en son ziyaretini Eylül 2009'da yaptığını gördüm.

Sosyal Medya takibini sadece üyelik ve rss'lerden ibaret olduğunu düşünenlerin verdiği hizmetler.

Google markasının sunduğu hizmetleri takip etmeyen ve bunları kullanmayı bilmeyen danışmanların verdiği hizmetler.
Google trends'i duymamış bir danışmanda gördüm.

Daha Sosyal Medyanın tanımını, aracını, gerecini, amacını bilmeyenlerin verdiği hizmetler.
Bunların örneklerini sabaha kadar sıralanabilir ama şuan için gördüğüm yanlışlar bunlar. Umarım kimse beni yanlış anlamaz. Eleştirinin olmadığı yerde başarı olamaz.

İsmail Dağlı
http://www.ismaildagli.com

 
Toplam blog
: 26
: 834
Kayıt tarihi
: 01.10.08
 
 

Facebook'un onayladığı ilk ve tek türk ajansı Promoqube'de  Topluluk Yöneticisi olarak çalışmak..