Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '21

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Sosyal medya planı

Bu yazıda sosyal medyada yapılmakta olan bir büyük yanlıştan bahsetmek istiyorum. Herkesin yaptığını yapmaktan…

Bütün pazarlama planlarını sosyal platformlar üzerine kurgulamak doğru değil. Sosyal medya, bu planların tamamını değil, sadece bir bölümünü kapsamalı.

Son dönemde özellikle Instagram moda sektörü gibi oldu. Hani bir dönem herkesin sırtında bir oduncu gömlek olması gibi. Kendine yakışıp yakışmadığının ne önemi var canım? Herkes giyiyor. Instagram’da da benzer durum söz konusu. Birbirinin aynı paylaşımlar, aynı söylemler…

Markamız sadece Instagram’dan ibaret olmadığına göre yapacağımız paylaşımların  markamıza uygun olması gerekmez mi?

Marka bir puzzle gibi birbirini tamamlayan parçalardan oluşursa ortaya güzel bir resim çıkar. Parça tek başına güzel olsa bile o resmin içinde alakasız duruyorsa, onu kullanmanın ne önemi var?

Başkasının yaptıklarına göre değil, kendi markanıza göre bir sosyal medya planınız olsun ki paylaşımlarınız modaya değil markanıza -büyük resme- hizmet etsin. Ayrıca “Bir yerde okudunuz”, “Çok takipçili biri söyledi”, “Algoritma öyle seviyormuş” diye markanıza uymayan önerilere kulak asmamanızı öneririm. Elbette trendleri ve alanınızdaki uzmanların söylediklerini takip edebilirsiniz ancak benim kastettiğim, bunların marka planlarınıza uyup uymadığını kontrol etmek. Sırf takipçi kazanayım, etkileşimim artsın derken hesabınız asıl amacınıza hizmet etmeyen veya markanıza değer katmayan bir mecra haline gelebilir.

Özellikle hedefleri olan ancak kişisel marka yönetimi konusunda epey zorlanan kişilere sıklıkla rastlıyorum. Profesyonel destek almak yerine birkaç hesap takip edip oralardaki önerileri dikkate alarak sayfasını yönetmeye çalışıyor. Bazı öneriler sizin markanızı desteklerken bazıları zarar verebiliyor. Bazıları ise doğru bile değil.   

Bu aralar Reels çekmek çok moda, algoritma seviyor diye. Peki, çektiğiniz Reels videosu sizi nasıl yansıtıyor? Bu yansıma, markanızı parlatmanıza destek oluyor mu?

Şimdi düşünün, aktarmak istediği bilgiyi, dans hareketleri, parmakları ile ekranda belirip kaybolan yazıları göstererek anlatan birini ciddiye alır mısınız?

Yarın ameliyat olacaksınız. Doktorunuz ameliyatınız ile ilgili böyle hareketlerle bilgi veriyor. Bir boşanma avukatı Reels çekerek boşanma ile ilgili kritik bilgiler paylaşıyor. Evet örnekler biraz abartı gelebilir ama inanın çok da uzak değil.

Bence yapılması gereken, kendinize ait bir marka yol haritanızın olması. Algoritma öyle sever, şunu yaparsan böyle olur’ları dinlerken bu haritada yazan ana plana sadık kalmak en doğru hareket olacaktır.

Tüm hayallerinizin istediğiniz gibi gerçekleşmesi dileğiyle

 
Toplam blog
: 53
: 40
Kayıt tarihi
: 03.01.19
 
 

Yazar ..