Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '20

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
Okunma Sayısı
865
 

Sosyal Medya Uzmanlığı

Dijital çağda iletişim kurmak, her şeydir.
 
Kısa sürede yanıt alma ve ileti gönderebilme dijital çağı tanımlayan temel kullanımlardan biridir.
 
Günümüzde internetin iletişim kurma biçimi, sosyal medya kanallarıyla sağlanıyor. Bu yaşanan hızlı değişim, bazı meslek gruplarının ve yeni iş kollarının ortaya çıkmasını sağlamıştır.
 
Sosyal Medya Uzmanlığı da bunların başında geliyor.
 
Büyük , orta yada küçük  işletmelerin hepsi bu dijital çağa ayak uydurmak ve satış kanallarını sosyal medyayla pekiştirmek zorundadır.
Çağın gerisinde kalan ve yeniliklere açık olmayan her firma kaybetmeye mahkumdur.
 
Amerika'da Amazon internetten satış bir çok büyük ve küçük işletmelerin dükkanlarını kapatmasına sebep olmuş ve hepsini online mağaza kurmak zorunda bırakmıştır.
 
 
Bizim ülkemiz içinde aynı durum söz konusudur. Yiyecek ve giyim sektörden tutun da araba almaya kadar herkesin aklına şuanda popüler site isimleri gelmiştir.
İnternet kullanımı hızla artmaya devam ederken buna kayıtsız kalmak mümkün değildir.
 
BİR BUTİK AÇAYIM SATIŞ YAPAYIM!
 
Herkesin kendi işinden sıkılıp internetten birşeyler satmayı düşünmüşlüğü vardır.
Bunu yapabilmek gayet mümkündür ama gerekli sermayeye ve zamana sahip değilseniz sonunuz hüsran olacaktır.
Gerçekten bir semtte bir dükkan açtığınız da kira ödüyorsunuz,elektrik,su,doğalgaz ödemesi yapıyorsunuz ama lokasyondaki müşteriler (gel-geç) sizi görüp alışveriş yapma olanağı buluyor.
Sosyal medyada açtığınız da kimse sizi durduk yere görmeyecek ve ürününüzün fiyatını sormayacaktır.
İnternetten açtığınız mağazanız da reklamlara ihtiyacınız var.
Her ay için ciddi reklam bütçesi ayırmalısınız.
 
REKLAM VERMEK ÇOK KOLAY SANILIYOR!
 
Reklam vermek sanıldığı kadar kolay değildir. Hazırladığınız görselin sizi çok iyi anlatması ve müşterinin ilgisini çekiyor  olması gerekiyor. Bunun içinde Photoshop,Aftereffect gibi uygulamalara hakim olmanız ya da bir Sosyal medya uzmanıyla çalışmanız gerekmektedir.
Sadece bu görselleri hazırlamaklada bitmiyor bunun en doğru kitleye ulaşabilmesi için reklamları ürününüze ilgi duyabilecek kişilere gösteriminin yapılması gerekiyor. Tüm bunları ayarladıktan sonra satış patlaması yaşayacak ve kolayca ürünlerinizi satabileceğinizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Kazandığınızın büyük kısmını reklamlara yatırmaya devam etmelisiniz. Büyük markalar Televizyonlar da neden sürekli reklam vermektedirler hiç düşündünüz mü ? Kendinizi sürekli hatırlatmak zorundasınız.
 
Yanlış reklam stratejileri yüzünden yüksek meblağalar ödeyip, dönüş alamayan ve parasını kaybeden binlerce firma var. 
 
Tabiki zaman içerisinde reklam da vermeden daha önceden satış yaptığınız memnun müşteriler sizin ürünlerinizi takip edip satın almak isteyeceklerdir ama sizin sürekli yeni kişilere ulaşmanız gerektiği gerçeğini değiştirmiyor.
 
Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.
 
insatagram: @Mertsivri
 
Ayfer Gözübüyük bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 2
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 909
Kayıt tarihi
: 14.07.20
 
 

Sosyal medya uzmanı ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster