Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '11

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Sosyal Medyada Kariyer

Hepimiz sosyal medya kuşu olduk diye düşünüyordum, yanılmışım. Ben elimden geldiğince aktif kullanmaya çalışıyorum, kullananları takip ediyorum, e çoğunluk da böyle o zaman diye düşünüyordum. Meğer yanlış düşünüyormuşum. Nedeni birkaç satır sonra. Türkiye’ye internetin ilk girdiği zamanlarda da aynı şey olmuştu. Kullanıyorduk ama nasıl kullandığımızı bilmiyorduk. İnternetin doğru kullanıldığında çok verimli bir kaynak olabileceğini, doğru kullanmak ile ilgili ipuçlarını yeni yeni öğreniyoruz. Sosyal medyada da aynı şey oldu. Sosyal medya deyince insanların aklına büyük oranda facebook geliyor. Twitter ikinci sırada. Diğerlerinin adı geçmiyor bile. Geçenlerde önce Ankara Vatan Computer’ın üst katındaki seminer salonunda, sonra Hacettepe Üniversitesi’nde “Etkili Özgeçmiş Hazırlama ve Mülakat Teknikleri” başlıklı seminer verdim. Her iki seminerde ortalama 200 kişi vardı. Daha seminere başlarken sorduğum sorular şunlar: Kaç kişinin facebook hesabı var? (Neredeyse bütün eller havada) Kaç kişi aktif twitter kullanıyor? (Salonun yarısından daha az) Kaç kişinin xing’de profili var? (Yaklaşık 20 kişi) Kaç kişinin linkedIn profili var? (Yaklaşık 10 kişi) Kaç kişi blog yazıyor? (5 kişi) Kaç kişinin www.kariyer.net te hesabı var? (Salonun yaklaşık %80’i) Sosyal Medya = Facebook… Üniversite son sınıfa geldiyseniz veya mezunsanız veya herhangi bir nedenle iş arıyorsanız bu eşitlik kesinlikle sizin için geçerli olamaz. 

Aralık ayında Peryön’ün İstanbul’da düzenlediği İnsan Kaynakları Kongresi’ndeydim. Oturumlardan bir tanesi sosyal medya ve insan kaynakları yönetimi üzerineydi. Panel konuşmacıları Microsoft ve Digiturk’ten. Her iki kurum da, işe alım yaparken sosyal medyayı ne kadar aktif kullandıklarını anlattı. Digiturk o günlerde çok uzun süredir aradığı halde bulamadığı bir elemanı twitter üzerinden bulmuştu. Bu ve benzeri deneyimleri dinledik. Şimdi olaya farklı yönlerden bir daha bakalım. Halihazırda bir işte çalışanlar dikkat! Çalıştığınız kurumda bir işe alım yapılacak. Duyurusu ilk önce şu şekilde yapılır; … görevi için birisini arıyoruz, var mı tanıdığınız? Kurumlar insan kaynakları politikalarına göre değişiklik göstermekle birlikte ilk önce bu yöntemi kullanırlar. Birlikte çalıştıkları, güvendikleri kişilerin tavsiye edeceği personeller varsa onlarla tanışmak isterler. Peki bu yapı içerisinde sosyal medyanın yeri nedir? Bugün sesinizi, aradığınız veya sunduğunuz herhangi bir şeyi duyurmanın en etkili yolu sosyal medya araçlarında duyuru yapmaktır. İşte size bir örnek: *bir sosyal medya ajansinda staj yapmak isteyen takipcilerim varsa, lutfen bana ulassinlar. yoksa da rt yaparsaniz sevinirim. Bu duyuru daha yeni twitter üzerinden geldi. Buna benzeyen bir çok mesaj sürekli dolaşıyor sosyal medya kanallarında. 

Dikkat çekmek istediğim nokta şu: Örneğin Xing, özellikle iş çevrenizi çok rahat geliştirebileceğiniz bir alternatif. “Arıyorum”, “Sunuyorum” bölümlerinde sahip olduğunuz ve diğer kişiler ile paylaşabileceğiniz ya da sizin ihtiyaç duyduğunuz, aradığınız konuları paylaşabiliyorsunuz. Xing üzerinden firmalarla irtibat kurup beraber iş yapan çok arkadaşım var. Hatta benim de bu şekilde bağlantılarım var. LinkedIn uluslararası bir ağ. Orada da aynı şekilde kendinizi tanıtabiliyorsunuz. Geçtiğimiz günlerde bir arkadaşım LinkedIn üzerinden iş teklifi aldığını söyledi bana. Bu devirde iş aramak ve bulmak çok zor. Fark yaratmak, kendinizi tanıtmak ama doğru tanıtmak zorundasınız. Firmalar işe alacakları kişilerin soysal medya kanallarını inceliyorlar. Evet Facebook profiliniz tanımadığınız kişilere kapalı olabilir ama oradaki çılgın profil resminizi görme ihtimalleri var. İşe alım yapmak üzere olan firmalar bir yana, ben tanıştığım kişileri Google’da aratıyorum. Konu ile ilgili fikirlerimi Gugıl Mi başlıklı yazımda Gazeversite’de paylaşmıştım. Microsoft, üniversitelerde temsilciler seçiyor. Bu temsilcilerde aradığı şart ise en az bir yıldır blog yazıyor olmaları… Örneklerin sayısı artırılabilir. Eğer fark yaratmak, fark edilmek istiyorsanız, sosyal medyayı etkin bir biçimde kullanmak zorundasınız. Yalnızca kariyer sitelerinde profil oluşturmak yeterli değil. Sanal alemde kendinizi nasıl ifade ettiğiniz pek önemseniyor. Internet çok geniş bir dünya ve siz de bu dünyanın içerisinde yerinizi almalısınız. Tabii ki doğru kanalları kullanarak. Muhabbetle. 

 
Toplam blog
: 9
: 2318
Kayıt tarihi
: 20.02.11
 
 

Elazığ’da doğdu. İlkokulu Bandırma’da okuduktan sonra orta ve lise öğrenimini Elazığ’da tamamladı. 1..