Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '15

 
Kategori
Güncel
 

Sosyal medyada kullanılan dil ve demokrasi

Sosyal medyada bazı insanların kullandıkları dil son derece kırıcı ve yaralayıcı… Hakarete varan sözleri gördükçe çok üzülüyorum. Bunun hiç kimseye yararı yok.

Demokrasi demek, sadece kendi fikrinin doğru olduğuna her gün daha da çok inanmak, kendi fikrine sıkı sıkıya sarılmak, başka hiçbir kimsenin düşüncesini dinlememek değildir.

Demokrasi, bizden tamamen farklı düşünen birinin fikirlerini açıklaması için ona izin vermek ve o fikre saygı göstermek, hatta bizden tamamen farklı düşünen kişinin düşüncesini açıklayabilmesi için desteklemektir.

Farklı düşüncelere saygı göstermek o fikri kabul etmek anlamına gelmez.

Belki de karşımızdakini empatiyle dinlersek kendi düşüncelerimizi gözden geçirme fırsatı da buluruz. Yıllardır savunduğumuz düşüncelerimiz yanlış da olabilir.

Ben de zaman zaman başka insanlardan, o güne kadar doğru sandığım yanlışlarımı öğreniyorum. Bunu da gurur meselesi yapmıyorum ve o insanlara bana doğruyu anlattıkları için teşekkür ediyorum.

Demokrasi, hiç kabul edemeyeceğin bir düşünceyi saygıyla sonuna kadar dinlemek ve anlamaya çalışmaktır.

Farklılık zenginliktir.

***

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..