Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '17

 
Kategori
Yazılım
Okunma Sayısı
119
 

Sosyal Medyanın Görünmeyen Yüzü: Deep Web

Masanın üstünde duran telefonuna bildirim gelmiş. Instagram’a koyduğun fotoğrafa birkaç tane beğeni, bir de alkışlayan ve konfetilerden oluşan emojili bir yorum yapılmış. O sırada WhatsApp’taki kızlar grubunda doğum gününde hangi kombinin yapılacağı hararetli bir şekilde tartışılıyor. Telegram grubundaki erkekler de akşamki maçı Anadolu’da mı, Avrupa’da mı izleyeceklerine karar verememişler. En iyi 5 mekanın listesinde sıralama durmadan değişiyor. Tam sunumuna odaklanacaktın ki, sevgilin bu sene gezilmesi gereken 25 yerin linkini e-mail adresine yollamış, senden cevap bekliyor. Snapchat’te çok sevdiğin kankanın snap’i bir anda ekranına düştü. Muhtemelen -bu saatte- yine çok içti ve ayna karşısında tam da net olmayan, buğulu kareleri çok eğlenerek birden çok kez yolluyor. Ekrana gülümsüyorsun. Sonra işine dönüyorsun.
 
Her gün bu ve bunun gibi onlarca senaryoya dahil oluyoruz. Son dakika haberlerini, asılsız haberleri farkına bile varmadan ışık hızında arkadaş gruplarımızla paylaşıyor, ikinci el araba bakarken arkadaşlarımıza danışıyor, e-mail üzerinden topladığımız içerikleri okumak üzere tıklamadan yolluyoruz… Gün içinde Facebook, Twitter ve Instagram gibi paylaşımlarımıza ek olarak, kapalı ve özel gruplardan, bire bir kontaklardan da paylaşımlar alıyor; aynı şekilde biz de bir şeyler paylaşıyoruz. İşte bu tarz gruplar, uygulamalar ve paylaşımlar sosyal medyanın görünmeyen yüzü dediğimiz Deep Web‘i oluşturuyor.
 
Deep Web nedir?
 
“Deep Web” terimi ilk kez 2012 yılında Atlantic.com teknoloji editörü Alexis C. Madrigal tarafından ortaya atıldı. Terim, web trafiğini analiz eden araçların takip edemeyeceği kaynaklardan gelen trafiği kapsıyor. WhatsApp paylaşımları, e-mail, SMS gibi paylaşımlar deep web'in içerisinde yer alıyor.
 
Biraz da deep web tarafındaki rakamlara bakalım:
 
Farkında olalım veya olmayalım, gün içerisinde deep webi pek çok kez kullanıyoruz. RadiumOne’ın yaptığı bir araştırmaya göre deep web'de yapılan paylaşımların oranı %84 gibi çok ama çok yüksek bir orana sahip. Araştırmaya konu alan veri, RadiumOne’ın yazılımını kullanan 940 milyonluk tekil kullanıcı evreninden oluşuyor.
2016’daki araştırmaya göre, deep web'de yapılan paylaşımların %62‘si mobil cihazlardan geliyor. Masaüstü cihazlardan gelen oran 2014’te %47 iken, 2016’da bu oran %38’e geriliyor.
Deep web'e dair yapılan paylaşımlarda otomotiv sektörü %82.4 ile birinci sırada. İkinci sırada %72.1 ile finans, üçüncü sırada %61 ile FMCG, dördüncü sırada %56.3 ile perakende sektörü yer alıyor.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 4
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 2398
Kayıt tarihi
: 28.04.17
 
 

14 Mayıs 1996 Gümüşhane doğumludur. Ankara, İzmir, Trabzon, Samsun, Kocaeli, Bursa, Nevşehir Rize..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster