Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Sosyal medyayla gündeme iyimser bakış

Sosyal medyayla gündeme iyimser bakış
 

Şehitlerin acısı hala yüreğimizdeyken daha büyük bir felaketle karşılaştık.. Yüzlerce insan öldü. Binlercesi yaralandı. Üst üste geldiler.. Fani olduğumuzu hatırladık. İnsan olduğumuzu da.

Hayat böyle bir şey.. iki kapıyı aynı anda açık tutunca fırtınada bırakıyor insanı..

Sağanak yağmurda aynı tentenin altına girip, din, dil, ırk gözetmeksizin arkadaş olabilen bir milletiz. Ayşe de ıslanmasın diye biraz daha sıkışabiliyoruz. Türk milletinin zor koşullar altında her zaman tek yürek olduğuna hem toplumsal hem bireysel olarak çok kez şahit olduk. Türkün dostu Türk’tür dedik. Biz böyle öğrendik; “Yardıma ihtiyacı olana arkanı dönmek ayıptır.”

Uzun zamandır sosyal medyayla ilgili yazı yazmak istiyordum. Siyasetle, düşünce akımlarıyla bağlayacaktım. Bir fikir çıkar, dalga halinde yayılır, yolda malzeme toplar adı da ideoloji olur, akım olur ama bu yıllar sürer diyecektim. Şimdi Amerika’da bir şey söyleniyor..ertesi gün ben duyuyorum..Artık yeni ve kalıcı bir ideoloji oluşturmanın imkansızlığından ve zorluğundan bahsedip, hayıflanacaktım. Vazgeçtim..

Son üç günde fark ettim. Artık insani değerler ön planda..İnsanlıkla fark yaratıyor insan.. Sosyal medya, herkesin istediğini söylemekte özgür olduğu çok sesli bir ortam ama zor koşullar altında aklın yolu bir oluyor..Din, dil, ırk gözetmeksizin çoğunluk aynı amaçta toplanıyor..insan oluyor..

Deprem verdiği büyük acının yanında, bize bunu da gösterdi..”İnsanlık ölmedi!”

Akut’un kurtardığı ilk üç kişinin bilgileri Twitter üzerinden geldi, televizyonlar bölge muhabirleriyle iletişime geçemeden deprem bölgesine ait ilk fotoğraflar Twitter’da paylaşıldı, depremzedelere kapımız açık mesajı veren “Evimevimdirvan” kampanyası oluştu, İstanbul Valiliği binlerce insanın sesini duydu, 24 saat hizmet veren telefon hattı açtı (212 4555675), Saka Su, Yurtiçi Kargo, Unilever vb. birçok kurum Twitter hesaplarıyla duyurular yaparak bölgeye yardım sağladı, bütün yardım kuruluşlarının bilgileri tek bir hesapta toplandı, bölge ihtiyaçlarının sürekli güncellendiği “yalnizdegilsinvan.com” web sitesi kuruldu, google “personfinder” uygulaması başlattı ve tüm bunlar milyonlarca facebook ve twitter kullanıcısı tarafından paylaşıldı..

Bu sefer kimse kenara köşeye saklanamadı. Herkes yardım etmek için yarışta yerini aldı. Ne amaçla olursa olsun, herkes tek bir şey için elinden geleni yapıp, elinde ne varsa kullanıyor.

Biraz önce sosyal medyadan iki haber daha aldım.

1. Nişantaşı'ndaki tüm cafeler Çarşamba akşamı elde edecekleri tüm geliri Van'a yardım için gönderiyor.
2.30 Ekim Pazar günü Küçük Çiftlik Park'ta bir çok sanatçının katıldığı Van için Rock konseri düzenlenecek. www.vanicinrock.org

Sosyal Medya’nın yaptığı iyiliğe bakın; insan olduğumuzu hatırladık, yardım etmek için yarışıyoruz.
www.yaseminsol.com

 
Toplam blog
: 33
: 735
Kayıt tarihi
: 06.06.07
 
 

Seyahat etmek, gezmek, fotoğraf çekmek, okumak ve yazmak en sevdiklerim..O yüzden bu blogu kurdum..